(צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה)
(צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה)

הדסה: רופאים איתרו ושלפו בניתוח 19 מגנטים מתוך בטנו של פעוט

הוריו של תינוק כבן שנה שהובהל לבית חולים הדסה הר הצופים, נדהמו לגלות כי בלע 19 מגנטים חזקים, שהעמידו את חייו בסכנה ממשית עד שהוצאו בניתוח כפול רגיש ומסובך

פורסם בתאריך: 2.7.21 07:57

הוריו של תינוק כבן שנה שהובהל לבית חולים הדסה הר הצופים, בתחילה בשל מחלת חום קצרה וצמרמורות, נדהמו לגלות כי הרגשתו הרעה נבעה מ-19 מגנטים חזקים שבלע, אשר העמידו את חייו בסכנה ממשית עד שהוצאו בניתוח כפול רגיש ומסובך.

רופא הילדים שבדק את התינוק לראשונה, חשד כי מדובר בנסיבות מאתגרות יותר מחשבו הוריו, והפנה את הפעוט לצילום חזה, שם התגלו במפתיע 19 מגנטים עגולים שהתינוק בלע ושכעט העמידו את חייו בסכנה. ההורים לא ידעו על כך, ואמרו שרק ראו ששיחק בהם כשבועיים או שלושה קודם לכן. מרגע הגילוי המפתיע, החלה סאגה רפואית מורכבת של מאמצים להצלת חייו של הפעוט. ד"ר זאב דוידוביץ', רופא גסטרו ילדים בהדסה הר הצופים, הצליח לשלוף 12 מהמגנטים בהליך רגיש וייחודי, בעזרת רשת מיוחדת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"התינוק סבל מחום גבוה והרופא העירני שלנו ביקש לבצע צילום חזה, כדי לבדוק את הריאות. אז בעצם התגלו עצמים זרים בבטן בצורת כדורים – מצב מסוכן ביותר, שעלול ליצור חסימה או ניקוב של המעי ולהוביל לסכנת חיים", הוא מספר. "מיד ביצענו אנדוסקופיה דחופה, בה ראינו מספר רב של מגנטים בתחילת התריסריון, ואחד נוסף שתקוע בדופן, עם חשד לעוד אחרים. במשך כשעה עבדנו על הוצאתם בהליך אנדוסקופי, בהרדמה מלאה, באמצעות רשת מיוחדת, שמוכנסת דרך הושט ונסגרת סביב המגנטים".

"לאחר שהוצאנו את 12 המגנטים הראשונים, ביצענו צילום בטן בו נוכחנו לדעת כי קיימים, עדיין, מגנטים נוספים. ביצענו אנדוסקופיה נוספת, נכנסתי בכל העומק עם המצלמה, כמעט עד אמצע המעיים, אך המגנטים היו ממוקמים באופן כמעט נסתר" מוסיף ד"ר דוידוביץ'. "במהלך הלילה ערכנו מעקב וצילום נוסף, דאגנו לתינוק מאוד. ראינו ששבעת המגנטים הנותרים שנצפו לא זזו, לכן הבנו שהם תקועים, והוחלט להעביר את התינוק להמשך טיפול עם עמיתנו בהדסה עין כרם".


 


ד"ר עמוס פרומן, מנהל המחלקה לכירורגית ילדים בהדסה והרופא שניתח את התינוק בפעם השנייה, מסר כי "התינוק הגיע אלינו לאחר שכבר הוצאו מגופו 12 מגנטים בהליך מאוד רגיש, ובצילום רואים 7 מגנטים נוספים, שעדיין מצויים בגופו. התארגנו במהירות וביצעו שוב אנדוסקופיה תוך כדי שיקוף, ורק לאחר מאמצים רבים ראינו שהמגנטים תקועים בדופן התריסריון. יודגש כי למרות השכיחות של בליעת מגנטים והעובדה כי הם נמצאים בבתים רבים, מדובר במצב מסוכן, כיוון שהוצאת המגנטים עשויה להוביל לחירור התריסריון. יצאנו אל המשפחה המתוחה והסברנו את הצורך בניתוח".

"בניתוח עצמו נמצא שהמגנטים יצרו חיבור בין הקיבה לתריסריון ולולאת מעי דק. לאחר 'פירוק' החיבור הזה, ניתן היה להוציאם ולסגור את החורים" מוסיף ד"ר פרומן. "התינוק התאושש מהר מהניתוח וישתחרר במהרה מבית החולים. חשוב להדגיש שאם לא היה מתבצע צילום החזה בהדסה הר הצופים ולא היו מתגלים המגנטים, הרי שהמצב בעתיד היה עלול להיות פשוט בבחינת אסון. חשיפה למכשיר מגנטי בעתיד, כמו למשל בדיקה תמימה במכשיר MRI, עלולה הייתה להביא למותו. המסר לציבור הוא שמגנטים הם דבר מסוכן, שלא מתעסקים איתם. מיד כשיש חשד שהילד בלע מגנטים, רצים במהירות המרבית לחדר מיון כדי להוציאם, לפני שיגרם נזק חמור בבטן או גרוע מכך".

הורי התינוק המתגוררים בצפון ירושלים, מסרו כי "ראינו ששיחק לפני מספר שבועות עם המגנטים ולאחר מכן הם נעלמו, אך לא העלינו בדעתנו שהוא בלע אותם. לפני כשבוע, בשעה 3 לפנות בוקר עלה לו חום גבוה, שלא ירד. לקחנו אותו לבית החולים שם עשו צילום חזה וגילו את המגנטים. היינו המומים גם ממציאת המגנטים בבטן, וגם מהכמות של המגנטים שבלע. אנחנו מודים לצוות בית החולים, שפעל בצורה הטובה והמקצועית ביותר, בדק שוב ושוב, ועשה כל שביכולתו בשביל שכל המגנטים יוצאו מגופו, בלי לפגוע באיבריו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בת אל וייס

    גיל מורכב מאוד!התנסות של ילדים לשחק ולבלוע חפצים זעירים ומסוכנים מאוד!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר