חניה באדום לבן (צילום: מוטי מילרוד)
מצוקת חניה (צילום: מוטי מילרוד)

חניה חינם לתושבי העיר – הטבה שהגיע הזמן ליישם | דעה

אומנם יש כרגע שעת חניה חינם שהעירייה מעניקה, אבל יהיה זה הרבה יותר יעיל לתת לתושבי העיר ליהנות מהטבה הגיונית זו בצורה גורפת

פורסם בתאריך: 4.7.21 17:27

יש לי הצעה לעיריית ירושלים ולראש העיר משה לאון: חניה חינם לתושבי העיר במהלך כל שעות היום דבר שלא נעשה עד היום. אומנם יש כרגע שעת חניה חינם שהעירייה מעניקה, אבל יהיה זה הרבה יותר יעיל לתת לתושבי העיר ליהנות מהטבה הגיונית של חניה חינם במקומות מוסדרים, כגון כחול לבן.

אני לא רואה סיבה למה לא ניתן לתת לתושבי העיר הטבה זאת. אני מניח שראשי העירייה סבורים שזו פגיעה כלכלית והפסד כספי העלול לפגוע בתקציב העירוני, אבל גם לכך יש לי רעיון שכבר ישים בחלק מהערים בארץ. ירושלים היא הרי עיר שמגיעים אליה תיירים רבים מתוך ישראל ומחוצה לה – אפשר לבצע גביית תשלום לחניה מאותם מבקרים המגיעים לעיר התיירותית ביותר בארץ.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


למרות הצפי לאובדן הכנסות כספי החניה של תושבי העיר, אשר ניתן לצמצום באמצעות גביה מתושבי החוץ, ירושלים היא עיר הבירה של ישראל, אני סבור ובטוח שקיימות הכנסות אחרות המגיעות לרשות המקומית מתושבי העיר.

אם מדובר בכל זאת בעול כלכלי הפוגע בצורה משמעותית בתקציב העירוני, אפשר להחיל את מתן ההטבה לאזרחיה הוותיקים, אשר רבים מהם זקוקים לחניות קרובות למרכזי קניות, מוסדות ממשלתיים, מוסדות רפואיים ועוד כהנה וכהנה. דבר זה יקל מאוד עליהם, בטח בגיל בו הם כבר מבוגרים וכל פעולה עבורם הופכת ללא פשוטה.


 


בטרם מגיעים לנוסחה הסופית של ההטבה, אפשר בשלב ראשון גם להאריך את שעת החניה החינמית לכדי שלוש שעות, ובכך לתת לתושבים סיוע נוסף בעיר שגם כך הפכה להיות מאוד פקוקה, ואשר ההתניידות בה הפכה למורכבת בעקבות פרויקטים רבים של תשתית ובנייה הנערכים בה במקביל. פרויקטים אלו לא רק מקשים על מציאת חניה אלא גובים מהאזרחים זמן יקר ובעיקר כסף, בוודאי בתקופה קשה זו בה אנשים רבים איבדו את פרנסתם או נפגעו בצורה לא פשוטה ממשבר הקורונה. באותו הקשר, אני חייב לציין ש"פיילוטים" מוצלחים מעין אלה כבר קיימים בפ"ת ובחיפה, ולכן אני מצפה שהעירייה תבוא לקראת תושבי ירושלים.

אני קורא לנבחרי הציבור בכנסת וברשויות המקומיות, אשר נבחרו על ידי האזרחים כדי לפעול למען האזרחים בצעד שיטיב עמם, לזכור כי רבים מאותם אזרחים משתכרים שכר מינימום או קרוב לכך, ומתקשים עם יוקר המחייה הקיים במדינה באופן הדורש סיוע מיידי.

הכותב הוא רונן בן יאיר, פעיל חברתי, חבר הנהלת המנהל הקהילתי פסגת זאב בשנים 2020-2012 ומנכ"ל אגודת הסטודנטים הקריה האקדמית אונו (חרדי) ירושלים 2020-2018.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. עמית עסיס

    מה ההגיון באספקת שטח ציבורי בלי הגבלה לשימוש לשם איחסון מכוניות שהן רכוש פרטי? חוץ מהיגיון משפטי אין בזה גם היגיון מעשי. אם החניה תהיה בחינם יתרבו הפקקים, יהיה קשה עוד יותר למצוא חניה, ולא יהיה שום אינטרס לאנשים לעבור לתחבורה ציבורית. גם השעה הראשונה לא הייתה רעיון חכם ולא צריך להרחיב אותו.

  2. ניר

    אני לא רואה סיבה למה? אולי כי לעיריה אין כל כך הכנסות וזאת אחת מההכנסות העיקריות? אולי כי גם ככה הכבישים סתומים מרכבים ואין חניה לא רק במרכז העיר גם בשכונות, מוסדות לימוד, מרכזים מסחריים? מה יהיה המצב אם מישהו בטעות יקשיב לך?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבלים. הרעיון בתשלום על החניה הוא כדי שאדם לא יחנה כל היום את רכבו במקום מבוקש וימנע החניה מחבירו. ואם לתושבי העיר יהיה מותר לחנות חינם בכל מקום לא יהיה חניה לשאר התושבים. וגם כעת הטבת שעת חינם גורמת למצוקת חניה במקומות מבוקשים.

  4. אחת העם

    במקום זה, להרריז על תחבורה ציבורית בחינם .
    לסלול שביל אופניים ,בשדרות בגין.
    די לנרקומנים של מכוניות!

  5. משה זוכמיר

    ההיפך, למעשה אסור לתת הטבה כזו לתושבי העיר ועדיף לעודד תחבורה ציבורית. כעקרון, כמו בגני שעשועים וכד', על פניו העדפת השימוש במרחב הציבורי לתושבי העיר אינו חוקתי. כמו כן, דווקא לתושבי העיר יש גישה יותר נוחה למרכזי הערים בהן הם מתגוררים. לכן היה עדיף לתעדף תיירות חוץ עירונית ולתמוך בעסקים העירוניים.

  6. ירושלמי

    הצעה גרועה במיוחד שתגרום ליותר מכוניות על הכביש ויותר פקקים. המטרה היא להוריד את השימוש ברכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית או אופניים

  7. ישראל

    אם תהיה חניה חינם לאורך כל היום זה יפגע בכולנו כי אנשים לא יזיזו את האוטו מהחניה
    ההצעה להגדיל לשלוש שעות הגיונית יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר