דיור להשכרה במגדל פזגז (הדמיה: פיי-קוב-פריד אדריכלים)
מגדל פזגז (הדמיה: פיי-קוב-פריד אדריכלים)

30 קומות ו-250 יחידות דיור להשכרה: אושרה תוכנית מתחם "פזגז"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה לאשר את תוכנית מתחם "פזגז" הכוללת 250 יחידות דיור להשכרה, שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור

פורסם בתאריך: 13.7.21 07:28

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאשר את תוכנית מתחם "פזגז". התוכנית תואמת את מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי אינטנסיבי לאורך קווי הרכבת הקלה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


שטח התוכנית הינו כשלושה דונם והיא ממוקמת במתחם הרחובות המלך ג'ורג', רחוב הלל ורחוב מבוא התמיד. המתחם צמוד לקו הכחול המאושר של הרכבת הקלה. כיום המתחם מאופיין כ"חצר אחורית" שאינה מפותחת ומשמשת בעיקר לחניה וקיים בו מבנה משרדים אשר שימש בעבר את חברת פזגז ומיועד להריסה.

התוכנית כוללת הקמת מגדל ייחודי בצורת משושה, בן 30 קומות, שישלב 250 יחידות דיור להשכרה בקומות העליונות, ותעסוקה ומסחר בקומות התחתונות. סה"כ מדובר בכ-8,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר, ו-1,800 מ"ר שימושים ציבוריים לגני ילדים, טיפת חלב, ספרייה לנוער ושימושי קהילה ותרבות אחרים.

בנוסף, התוכנית שמה דגש על שיפור משמעותי של המרחב הציבורי בתחומה וקישור החלל הפנימי לצירי הליכה סביבו לכיוון בית הספר לאדריכלות בצלאל ומתחם בתי הספר לאומנות, לגן העצמאות ולרחוב הלל. זאת על ידי יצירת חיבור חדש ונגיש בין רחוב המלך ג'ורג' למתחם הפנימי, ועל ידי הורדת החניות העיליות לתת הקרקע, ליצירת מרחב ציבורי פתוח המוקף בשימושים מסחריים וציבוריים שונים אשר ישמש ככיכר עירונית.

בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית לעידוד מימוש התוכניות לאורך צירי הרכבת הקלה, נקבעה פקיעת תוקף לתוכנית בתום 5 שנים ממועד אישורה.

באשר לטענות על עומס תחבורתי, ציינה הוועדה בהחלטתה כי "התוכנית ממוקמת באזור המע"ר, בצמוד לקו הירוק המאושר של הרכבת הקלה, ובמרחק של כ-350 מטר מתחנת הרכבת הקלה הקיימת ברחוב יפו. בהתאם לכך, התוכנית משורתת באופן מיטבי על ידי התחבורה הציבורית ותקן החניה שלה עומד על הצד הנמוך".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי: "התוכנית תתרום באופן משמעותי להתחדשות מרכז העיר ירושלים ולמתחם עצמו. כמו כן, התוכנית מציעה אפיק פיתוח חדשני למרקם ההיסטורי בעיר על ידי שילוב בנייה חדשה אינטנסיבית ומרובת שימושים, תוך השתלבות במרקם ההיסטורי הקיים וחידושו. כל זאת בהסתמך על רשת ההסעה ההמונית בירושלים המחברת את מרכז העיר לשאר השכונות ומפחיתה את הצורך בהסתמכות על התחבורה הפרטית".

התוכנית הינה ביוזמת חברת מרומי כנען בע"מ וחברת סברגית אחזקות, ונערכה ע"י אדריכל איאן באדר ממשרד האדריכלים הבינלאומי פיי-קוב-פריד אדריכלים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כן, ממש מתאים. כל המגדלים האלו, בנייה ירושלמית טיפוסית, נכון ?

    כן, ממש מתאים. כל המגדלים האלו, בנייה ירושלמית טיפוסית, נכון ?

    אחר כך שואלים למה , שנים אחרי שזה נבנה, יוזמי ומאשרי הולילנד נכנסו לכלא.
    זה כלום על ידי הולילנד.

    אבל כולם שותקים ונותנים לועדה המחוזית להמשיך להרוס את העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר