סגן ראש העיר, ישראל קלרמן ושר האוצר אביגדור ליברמן. (צילומים: ראובן קופיצ'ינסקי, אמיל סלמן)

סגן ראש העיר קלרמן ל"כל העיר": "אני לא יודע מה ליברמן רוצה מאיתנו, החרדים"

סגן ראש העיר ומחזיק תיק משאבי חינוך, ישראל קלרמן, תוקף את החלטת שר האוצר לגבי שינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות מתלמידי ישיבות חרדים

פורסם בתאריך: 14.7.21 16:43

"אף אחד בעולם לא יפסיק ללמוד ולצאת לעבוד בגלל הפסקת סבסוד מעונות, זה לא יקרה בחיים", כך אומר בשיחה עם "כל העיר" ישראל קלרמן, סגן ראש העיר ומחזיק תיק משאבי חינוך (דגל התורה), בקשר להחלטת שר האוצר אביגדור ליברמן – לגבי שינוי תנאי הזכאות של הורים לסבסוד הממשלתי של מעונות היום לילדיהם. החלטה השוללת את הסבסוד בעיקר מתלמידי ישיבות חרדים כבר בשנת הלימודים הקרובה.

"מדובר בסבסוד מעונות לגיל הרך", ממשיך קלרמן, "ומה שליברמן עשה חמור בעיניי בגלל שזה יגרום רק לפעולה ההפוכה – הנשים לא יצאו לעבוד כי לא משתלם להן, והמשפחות לא יוכלו לעמוד בסכומים האלה. מדובר ב'גזירות' כמו שכולם קראו לזה, זה דבר שלא יעשה ולא נכון. אני לא מבין למה ליברמן החליט החלטה כזו – עשו את זה כדי לפגוע נטו בחרדים".



שר האוצר אביגדור ליברמן החליט על שינוי תנאי הזכאות של הורים לסבסוד הממשלתי של מעונות היום לילדיהם בגילאי 0-3, באופן השולל את הסבסוד בעיקר מתלמידי ישיבות חרדים, זאת כבר בשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ב. מטרת המהלך לעודד את השתלבות המגזר החרדי במעגל העבודה. לפי הכללים החדשים שנקבעו, על מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (מעונות ויצ"ו, אמונה, נעמ"ת וכדומה), יצטרכו שני בני הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות, או לאפשר קבלת סבסוד לסטודנטים רק במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה, ולא לאברכים הלומדים בישיבות או בכוללים כפי שהיה נהוג עד לא מזמן.

מהלך זה גרר ביקורת רבה בקרב הסיעות החרדיות וסיעות נוספות בכנסת, ואף חברי הכנסת החרדים כינו את הכללים "גזירות".

"מה שליברמן חושב שייצא מזה לא ייצא מזה", מציין קלרמן. "אני חוזר ואומר – אף אחד בציבור החרדי לא יפסיק ללמוד בגלל שמפסיקים לסבסד מעונות. התורה היא הכי חשובה לנו, ואותה אנחנו לומדים. מי שיכול לשבת וללמוד ישב וילמד ולא יפסיק דקה אחת ולצאת לעבוד. מתי כן? אותם אלה שבכל מקרה עובדים, או משלבים עבודה ולימודים. אבל מה שיקרה שהנשים שכבר עובדות ומפרנסות יפסיקו לעבוד או שישימו את הילדים במסגרות שאינן מתאימות – כך יגדל הפער והעוני יותר ויותר".

לפי הנתונים, נכון להיום כ-85 אלף ילדים מקבלים סבסוד למעונות היום שעומד על כ-1,000 שקלים לילד בכפוף למבחן הכנסה, ומתוכם כ-23 אלף ילדים זכאים לסבסוד, כאשר אחד מהוריהם נמצא במסלול לימודים (כולל ישיבות). אך רק כ-1,500 לומדים במוסד השכלה והשאר שמקבלים סבסוד שהם הרוב – האב לומד בישיבה. לכן, מדובר בכרבע מתוך כלל הילדים הזכאים לסבסוד. כמו כן, במשרד האוצר מבהירים כי ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים, תהיה באפשרותם לקבל סבסוד החל מיום תחילת עבודת ההורים.

אתה לא חושב שהצעד של ליברמן בא לעודד לצאת למעגל העבודה בקרב גברי המגזר החרדי?

"אף אחד לא ייצא לעבוד בגלל הדבר הזה. לא מבינים שמדובר בפעולה ההפוכה. אני לא יודע מה ליברמן רוצה מאיתנו, החרדים. אני יודע שלשבת וללמד ימשיכו כמו שאמרתי.

"אנחנו נראה מה יקרה בעוד פחות מחודשיים בנושא הזה", מסיים קלרמן. "מה שכן, אני מקווה שיבטלו את הגזירות האלה וראש הממשלה בנט יעשה משהו וכל המבטיחים למיניהם שאמרו שלא יפגעו בציבור החרדי יקיימו ויעשו את מה שמוטל עליהם לעשות על מנת לא לפגוע במגזרי ובציבור החרדי".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירושלמית חילונית

    ליברמן ואני ועוד מיליון חילוניים רוצים דתרגו מהגב שלנו.לכו לעבוד

  2. ניר ברקת

    מה אתה לא מבין?
    אתם סוחטים את החילונים ומתנהגים כמו הקוזק שנגזל, לכו לעבוד!

  3. חילוני

    ליברמן רוצה שתעבדו, תשרתו בצבא כמו כל אזרח ישראלי. מה לא ברור פה?

  4. ירושלמית שמממנת לכם פטור מארנונה

    שאלת תם או טיפש או רשע? סתם רוצים שתקום בבוקר,כמוני מזה 40 שנה ו ל ע ב ו ד.כמובן שסבבה לך לקבל 15000 שח לחודש "בזכות" חבירה למשה ליאון.כמובן שסבבה לציבור שלך להתרוצץ בצומת בר אילן בסידורים וקניות וטיפול בילדים ולקבל הכנסה חודשית.על גזל שמעת,שה תמים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר