בניין עיריית ירושלים, חיים אפשטיין (צילומים: שלומי כהן, פרטי)

מחזיק תיק בריאות הציבור בעירייה: "המצב עדיין מדאיג אבל לא כמו בגלים האחרים"

מחזיק תיק בריאות הציבור בעירייה, חיים אפשטיין, מתייחס בשיחה עם "כל העיר" להיערכות בירושלים לאור העלייה המדאיגה בתחלואת הקורונה ברחבי הארץ. "אנחנו עם היד על הדופק"

פורסם בתאריך: 22.7.21 08:06

"היו הרבה חולים בעיר והמון אבדות. לכן מינו גם פרויקטור מקומי. כרגע ירושלים לא שם ועדיין רחוקים מזה". כך אומר בשיחה עם "כל העיר" חיים אפשטיין, מחזיק תיק בריאות הציבור בעירייה, בנוגע לעלייה המדאיגה בתחלואת הקורונה ברחבי הארץ, כאשר הוא מתייחס למצב בירושלים.

לאחרונה חצתה המדינה את רף אלף החולים המאומתים ביום – לראשונה זה ארבעה חודשים. נראה כי העלייה בתחלואה מצריכה את המדינה לנקוט בצעדים מוכרים. ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה על צעדים להגברת אכיפת הגבלות הקורונה. בדיון שכינס, הורה ראש הממשלה על הגשת כתבי אישום פליליים נגד חולים שמפרים בידוד, הגדרת אירועים – בדגש על חתונות – בראש סדר העדיפויות לאכיפה, והסדרת האישורים המשפטיים להפעלת אמצעים טכנולוגיים למעקב אחר מבודדים. "בנושא הקורונה ההחלטות הן מלמעלה ולא נתונות להחלטה עירונית", ממשיך אפשטיין. "נכון, היה לנו חמ"ל עירוני בשעתו, וכרגע הוא נסגר ואני מקווה שבאמת המצב יישאר כך".



לאור העלייה בתחלואה אתם מתכוונים להקים שוב חמ"ל עירוני?

"אני מקווה שלא נגיע לשם. אנחנו בעירייה עם היד על הדופק. יש לנו בעיר מערכת לענייני בריאות מאוד רצינית מול הרופאה המחוזית, ויש קשר רציני עם אנשי מקצוע, אבל בשורה התחתונה אנחנו עובדים לפי הנחיות ממשלתיות. אם תהיה החמרה כולנו נדע מזה – אבל כרגע אנחנו לא רואים עלייה דרסטית כבעבר במספר החולים והמתים. המצב עדיין מדאיג אבל לא כמו בגלים האחרים".

נסגרו מחלקות קורונה בבתי חולים, והנה הן שוב נפתחות.

"אין עלייה מדאיגה במספר המקרים הקשים. המחלקות נפתחו בשל החשש של ההתפרצות של הווריאנט ההודי בצורה חמורה כמו בעבר. זה לא אומר שמספר החולים מרובה והמחלקות קורסות. זה לא המצב. התפרצות הקורונה המחודשת בישראל היא ככל הנראה תוצאה של התפרצות הזן ההודי, המכונה גם וריאנט דלתא, שגורמת לדאגה במדינות רבות בעולם, כולל כאלו שכמעט הצליחו להביס את המגפה בעזרת נהלים נוקשים. מוקדי ההתפרצות היו במספר ערים כגון: בנימינה, מודיעין, הרצליה ועוד בעיקר בקרב ילדים".

איך אתה רואה את המצב של העיר מבחינת התחלואה?

"לפי מה שאני שומע המצב בירושלים טוב ואינו גרוע. שומעים על אזורים שלקו בעלייה בתחלואה באזור השרון והמרכז, בירושלים פחות – ואנחנו עוד לא שם. כרגע אני מקווה שיש ממה להיות רגועים".

לדעתך, על מנת למגר את התחלואה יש לנקוט בצעדים של הגבלת מוסדות חינוך כמו בשנה שעברה?

שוב, הכל תלוי מה יגידו המומחים. אני לא רואה בינתיים שהמדינה הולכת לכיוון הזה. בינתיים אני רואה ההפך – מדיניות של פתיחות. הכיוון הממשלתי הוא שכל אדם אחראי לגורלו וכל אדם צריך לדאוג לעצמו ולשמיעת ההנחיות.

"לדעתי האישית, ואני לא אומר את זה כרופא, גם בחברה החרדית היו הרבה חולים מכל הגילים, לכן יש חסינות עדר". לכן אני לא מודאג גם להכנסת הקורונה למגזר החרדי בניגוד לגלים הקודמים. אני מקווה שאנחנו אחרי זה. חוץ ממי שהיה חולה בציבור החרדי, הרוב התחסנו. מי שלא התחסן היה חולה. אני לא שמעתי על שום מסגרת חרדית שהתגלה בה הווריאנט החדש".

לסיום, אז אין חשש מהווריאנט החדש ומהעלייה בתחלואה בעיר?

"יש חשש, אבל יש גם רוגע בעקבות החיסון. בינתיים אני יודע שירושלים ירוקה והיא במצב טוב ואני מקווה שהיא תישאר ככה. כרגע אני לא רואה החמרה בעיר ואני מקווה שהמצב יימשך באותה מגמה ירוקה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר