צומת פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)
צומת פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

חייבים לטפל בפקקים הבלתי נגמרים בפסגת זאב ובצפון ירושלים | דעה

תנופת הבנייה שנעשית בירושלים בכלל ובשכונת גבעת זאב בפרט היא מבורכת לחלוטין, אך לפני שמאשרים מאות יחידות דיור אשר מביאות איתן מאות מכוניות נוספות לתוך השכונה, יש לדאוג לתשתיות מתאימות | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.7.21 13:35

זה לא סוד ששכונת פסגת זאב בה אני מתגורר נחשבת לעיר בפני עצמה לפי כמות תושביה. אפשר להשוות אותה לערים או ישובים גדולים כדוגמת מעלה אדומים, מבשרת ציון או גבעת זאב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפעיל חברתי וחבר המינהל הקהילתי לשעבר בשכונה, פניתי מספר פעמים בעבר לגורמים הרלוונטיים, עוד בימי ראש העיר הקודם ניר ברקת, על מנת שיסייעו לתושבים הסובלים מהפקקים הבלתי נגמרים בתוך השכונה וביציאה ממנה. מזה זמן רב ביקשתי שיפעלו בנושא שהפך למטרד שפוגע באיכות החיים של התושבים. אחד מהפתרונות אותם הצעתי היה בניית כניסה נוספת לשכונה מכיוון מזרח, דבר שהיה משפר ומקל את התנועה והפקקים בתוכה, גם אם הביצוע היה לוקח מספר שנים.

תנופת הבנייה שנעשית בירושלים בכלל, ובשכונה בפרט, היא מבורכת לחלוטין, אך לפני שמאשרים מאות יחידות דיור אשר מביאות איתן מאות מכוניות נוספות לתוך השכונה, יש לדאוג לתשתיות מתאימות ועל המומחים לבדוק את הנושא לעומק בטרם מתחילה הבנייה. כרגע אני מתמקד בנושא כבישים ותחבורה, אך מדובר כמובן גם בשתיות אחרות, כגון: מוסדות חינוך, גנים, פארקים, בתי כנסות ועוד. נדמה שלא נעשתה עבודה מספיק מקיפה, ואת תוצאותיה אנו רואים ובעיקר סובלים ממנה כעת.

בימים האחרונים הוחלט על ניסיון שאמור היה לתת פתרון או הקלה מסוימת, כאשר לא אפשרו את הפנייה ימינה לכלי רכב הבאים מכיוון חיזמא. ניסיון זה לא פתר שום דבר, או לכל היותר הפחית במעט את הפקקים לתושבי מרכז פסגת זאב ואת חלקם של הבאים מצומת חיזמא דרך הישובים הפונים לרחוב גל – בצדו השמאלי של אזור פסגת זאב מרכז. הפקק פשוט "נדד" לכיוון מזרח פסגת זאב, ועבר מהמרכז למזרח. אותה כמות מכוניות ואותם עומסים בשכונה, רק באזור אחר שכעת עמוס. במילים אחרות: אותה גברת בשינוי אדרת.

גם תזמון הרמזורים בתוך השכונה ובכבישים הראשיים בה לא תורמים, בגלל מתן זכות קדימה לרכבת הקלה. אני מציע את הפתרונות הבאים: לאכוף את זמני הכניסה בשעות הבוקר בין השעות 7:00 ועד ל-9:00 של רכבים כבדים ומשאיות מכיוון חיזמא, אשר גורמים לכאורה לפקקים, ולסנכרן מחדש את הרמזורים בתוך השכונה, ביציאה ובכניסה אליה. כל זאת כמובן עד אשר יפתח כביש 437 "עוקף פסגת זאב", אשר ישרת את תושבי מטה בנימין אשר מעמיסים על הפקקים הקיימים בתוך פסגת זאב. יש לזרז במקביל את העבודות השיקוע וההפרדה המפלסית של צומת הגבעה הצרפתית, שאושר בוועדה המחוזית. זה יעזור במקצת ויהיה חלק מהפתרון הכולל לבעיית הפקקים בשכונות הצפוניות של ירושלים, אך בעיקר בפסגת זאב.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דעה קצת יותר רלוונטית

    אני מסכימה עם הנאמר, עם זאת ברצוני להוסיף שיש לשים דגש על שימור יער מיר. אחד הרבדים שהבנייה משמיטה היא הרס אלפי יערות שניטעו ע"י התושבים לזכר ניצולי שואה. כיום, הבנייה משמידה את היער המשמש בית למינים בסכנת בכחדה, למשל צבי ארץ ישראלי. מסיבה זו, לא מעט יצא לי לראות ברחובות פסגת זאב בע"ח היוצאים מהיער, חוצים את הכבישים. שלא לדבר על זיהום אוויר, השמדת מוניומטים היסטוריים, עוד מימי הבית השני ומיני רבים.

    זה אבסורד מכמה שמשה ליאון, תושב פסגת זאב הוא עצמו, מסיר את עינו. הוא הפך את ירושלים למגרש בנייה ענק שכמובן מוסיף לפקקים-צומת פת, מרכז העיר, הטמעת קווי הרכבת שכעת רק גורמים לפקקים. אמנם זה נועד לטפל בבעיית גדילת האוכלוסייה, אבל אולי יש צורך לפנות לבעיה ממקום אחר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר