מינהל קהילתי יובלים (צילום: מינהל קהילתי יובלים)
מינהל קהילתי יובלים (צילום: מינהל קהילתי יובלים)

פינוי-בינוי ברובע יובלים: ההתניה החדשה של הוועדה המחוזית

הוועדה המחוזית מתנה את המשך אישור תוכניות הפינוי-בינוי ברובע יובלים גנים בפיתוח המרחב הציבורי

פורסם בתאריך: 21.7.21 15:25

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה על עדכון לתוכנית האב לרובע יובלים גנים, שמשמעותו התניה של אישור תוכניות נוספות לפינוי בינוי ברובע בשדרוג המרחב הציבורי.

במסגרת שני דיונים ארוכים במליאת הוועדה המחוזית נדונו ההיבטים השונים של מימוש התכניות ברובע מאז שנת 2015, ובסופם ציינה הוועדה כי היא רואה חשיבות רבה בהמשך קידום ההתחדשות העירונית בעיר. עם זאת ציינה הוועדה כי תהליך זה צריך להיעשות בד בבד עם המרחב הציבורי ברובע. על כן קבעה הוועדה כי בתוך פרק זמן של 8 חודשים תציג עיריית ירושלים תכנית עבודה כוללת לשדרוג המרחב הציבורי ברובע, לרבות הגדלה ותוספת של מבני ציבור, שדרוג מדרכות ושטחים פתוחים, הסדרת חניות ברחובות, הסדרי תנועה חדשים, ביצוע דרגנועים לגישור על הפרשי טופוגרפיה גדולים בשכונה ועוד. זאת, בנוסף לשימושים הציבורים השונים המשולבים במבני המגורים כדוגמת גני ילדים, מעונות יום, שטחי תרבות, קהילה וכו'.

הוועדה קבעה כי עד להצגת תכנית העבודה כאמור, לא יאושרו יותר מ-2,000 יחידות דיור בשכונה בתוכניות המקודמות לעת הזו. כן קבעה הוועדה על תוספת סעיף לתכניות המתנה את היתר הבניה באישור מהנדס העיר כי קיימים המענים הציבוריים הנדרשים לתכנית.

תוכנית האב אשר אומצה בשנת 2015 כוללת את שכונות קריית יובל, קריית מנחם ועיר גנים, בדרום מערב העיר. התכנית קבעה מסגרת כוללת להתחדשות עירונית בשכונה ותוספת יחידות דיור בה, ובחמש השנים האחרונות אושרו בהתאם לעקרונות התכנית כ-16 תכניות לפינוי בינוי, ועוד 20 תכניות מצויות בהליכי קידום שונים.

תוכנית האב קבעה יעד לתוספת של כ-7,500 יחידות דיור לשכונה עד שנת 2030. עם זאת, בהתאם להיערכות עיריית ירושלים יעד זה ימומש לא לפני שנת 2040. כמו כן, נקבע כי מימוש הפינוי-בינוי נמצא בראשיתו, ולעת הזו מקודמים היתרים הכוללים תוספת של כ-500 יחידות דיור בלבד בשכונה.

להבטחת מימוש התוכניות בפרק זמן סביר ועל מנת "להסיר מן המדף" תוכניות שאינן ברות מימוש לאור היעדר הסכמות הדיירים, קבעה הוועדה כי יקבע בתוכניות לפינוי בינוי סעיף פקיעת תוקף על מנת להבטיח את מימושן בפרק זמן סביר.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי: "החלטת הוועדה מהווה תקדים בתהליך ההתחדשות העירונית בירושלים, וזאת על רקע ההבנה כי לצד ציפוף השכונות יש לקדם גם הליך של שדרוג התשתיות הציבוריות לרווחת התושבים. עוד ציינה מתכננת המחוז כי מסקירת התכניות להתחדשות בשכונה עולה כי הן מציעות איכות תכנונית גבוהה וכוללות שדרוג של הרקמה הבנויה, עירוב שימושים ותוספת מבני ציבור וחזיתות מסחריות אשר יתמכו ביצירת רחובות פעילים ומגוונים ויצירת איכות חיים עירונית גבוהה בשכונה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית

    טוב מאוד. מעלים 20 קומות,אלפי יחידות דיור על תשתית משנות החמישים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר