חופה בטיילת ארמון הנציב (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ט"ו באב הגיע, חג לחתונות: היתרון של ירושלים על פני תל אביב | דעה

על פי נתוני הלמ"ס, נראה שעדיין שווה לרווקים התל אביביים שרוצים להתמסד להגיע לבקר בירושלים יותר | טור דעה

פורסם בתאריך: 25.7.21 15:46

ט"ו באב צוין בסוף השבוע האחרון והשוואות רבות נערכות לאורך השנים בין העיר שחיה ללא הפסקה לעיר הבירה, בין זאת ששוכנת לאורך חוף הים ושוקקת חיים, לזו היושבת על ההרים ומלאה בקדושה ובמסורת. כלומר בין תל אביב לבין ירושלים. ברוב המקרים משווים היבטים של היסטוריה, תיירות, מסעדות, יוקר מחיה, הזדמנויות תעסוקה ועוד. פחות משווים נושאים כמו נישואין, זוגיות ומשפחתית, היכרות ויכולת ביסוס קשר, אשר מושפעים מסיבות רבות ומגוונות שכדאי להכיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לפני ימים אחדים פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים לרגל ט"ו, באב מהם עולה באיזה גיל מתחתנים ואיפה יש הכי הרבה רווקים. על פי הנתונים החל משנת 2009 חלה ירידה בשיעור הנישאים באוכלוסייה הכללית (גם בקרב היהודים וגם בקרב המוסלמים), לצד עלייה בגיל הנישואין ובאחוז הרווקות בקבוצות גיל שונות, מה שמכונה לעתים רווקות מאוחרת.

מבין היישובים המונים יותר מ-10,000 תושבים, קרית טבעון, בנימינה-גבעת עדה ותל אביב-יפו מאופיינות באחוז גבוה של רווקים ורווקות יהודים בקרב בני 29-25. לעומתם, היישובים מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, רכסים, בני ברק, חריש ובית שמש מאופיינים באחוז נמוך של רווקים ורווקות.

תל אביב-יפו, רמת גן וגבעתיים מאופיינות באחוז גבוה של רווקים ורווקות יהודים בקרב בני 49-45, לעומת מודיעין עילית, אפרת, ביתר עילית, אלעד, מודיעין-מכבים-רעות, מזכרת בתיה וצור הדסה, אשר מאופיינים כולם באחוז נמוך מאוד של רווקים ורווקות.

כשמבודדים רק את שתי הערים ירושלים ותל-אביב-יפו, הנתונים הופכים מעניינים אפילו יותר: בגיל 25-29 עומד אחוז הרווקים היהודים בירושלים על 47.9%, ואחוז הרווקות היהודיות על 36.4%. בתל-אביב-יפו עומד אחוז הרווקים היהודים בקבוצת גיל זו על 88.6% ואחוז הרווקות על 79.9%.

הפערים בין שתי הערים מתחדדים עוד יותר כשמסתכלים על גיל 45-49: בירושלים אחוז הרווקים היהודים עומד על 11.9% ואחוז הרווקות היהודיות על 11.6%, שעה שבתל-אביב-יפו אחוז הרווקים עומד על 32.1% ואחוז הרווקות על 28.8%.

אז אחרי הנתונים הסטטיסטיים שמראים מגמה ברורה, אפשר לסכם זאת כך: מסכת תענית במשנה מתארת את ט"ו באב בימי קדם כיום שבו יצאו בנות ירושלים לרקוד בכרמים כדי למצוא שידוך. מי שלא היה נשוי היה יוצא לשם למצוא כלה. למרות שבנות ירושלים כבר לא עושות זאת היום, נראה שעדיין שווה לרווקים התל אביביים שרוצים להתמסד להגיע לבקר בעיר יותר.

הכותב הוא ערן רופלידיס, מנהל אגף דוברות, תקשורת והסברה בלמ"ס



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר