דפנה טל (צילום: דוברות שירות התעסוקה)
דפנה טל (צילום: דוברות שירות התעסוקה)

התאוששות בנתוני התעסוקה בירושלים: "באים לא מעט דורשי עבודה"

לאחר שירושלים חוותה את אחד המשברים הכלכליים הקשים ביותר בעקבות הקורונה, נראה כי העיר לאט לאט מתאוששת. ריאיון אופטימי עם דפנה טל, מנהלת לשכת התעסוקה במרכז העיר

פורסם בתאריך: 27.7.21 13:18

לאחר שירושלים חוותה את אחד המשברים הכלכליים הקשים ביותר, בעקבות גלי הקורונה מאז מרץ 2020, נראה כי העיר לאט לאט מתאוששת. עובדים ועובדות חוזרים מהחל"ת האופק נראה אופטימי יותר. זאת כמובן במידה שווריאנט הדלתא החדש לא יביא איתו הגבלות והפתעות נוספות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לפי הנתונים המעודכנים שהתקבלו מלשכת התעסוקה בירושלים, נכון לסוף חודש מאי 2021 מספר דורשי העבודה בירושלים עמד על כ-45,900 ושיעורם עמד על כ-14 אחוז. לעומת זאת, בסוף חודש יוני, היום האחרון של תקופת הזכאות לקצבת חל"ת לבני 45 ומטה, מספר דורשי העבודה בירושלים עמד על כ-38,999 ושיעורם עמד על כ-11.9 אחוז. בנוסף, נכון לחודש יולי 2021, לאחר תום תקופת הזכאות לדמי אבטלה לבני 45 ומטה, מספר דורשי העבודה בירושלים עומד על כ-22,910 המהווים כ-7 אחוז.

דפנה טל, מנהלת לשכת התעסוקה במרכז העיר, מתייחסת לנתונים ומספרת בשיחה עם "כל העיר" על ההתאוששות בנתוני האבטלה ועל החזרה של רבים מתושביה למעגל העבודה באמצעות סיוע של לשכת התעסוקה.

טל: "בימים אלו אנחנו פתוחים בשעות הרגילות שלפני הקורונה ויש קבלת קהל, ובאמת באים לא מעט דורשי עבודה. בערך כ-500 איש ביום מגיעים ללשכה, בעיקר בגיל 40 ומעלה. מי שלא חזרו אנחנו מנסים לאתר אותם באמצעות הודעות ושליחת מיילים, ולגרום להם להשתלב שוב במעגל התעסוקה".

"אנחנו נותנים המון כלים לדורשי עבודה", מוסיפה טל. "יש קורסים של התמ"ת, כגון: חשמל, מחשבים, מיזוג אוויר, הנהלת חשבונות, מזכירות וכו'. לומדים לימודי בוקר חמישה ימים מלאים בשבוע ולבסוף מקבלים תעודה של משרד העבודה. מלבד זאת יש קורסים באמצעות שובר אם יש תחום מסוים ואין לנו אותו, כך שיש אפשרות ללמוד אותו באמצעות השוברים".

כל אחד יכול להירשם לקורסים האלה?

"כן, כל אחד זכאי. כמובן שלפני יש תהליך מסודר, ממש ייעוץ תעסוקתי מתאים: עורכים שיחה עם דורש העבודה ויש גם מבחני התאמה. מאבחנים את הכישורים והרצונות של דורש העבודה, אומרים לו איפה הוא צריך שיפור, מבררים מה תחומי העניין שלו, היכולות, ובכך מאפשרים את התאמת הקורס. כל אחד רשאי להגיש מועמדות ולנסות".

לשכת התעסוקה במרכז העיר. צילום: לשכת התעסוקה ירושלים

בעקבות כל השינויים בגלי הקורונה, יש מקצועות ש"הוקפאו" וחזרו לדרישה בירושלים?

"אנחנו מתחילים לעבוד עם בתי מלון בעיר לאחר תקופה ממושכת. למשל, מלון קינג דיוויד דורש עובדים ואנחנו עושים איתם יום ראיונות לאיתור עובדים. בתי חולים ומרפאות פונים ומבקשים כח אדם. כמו כן, חברות תקשורת ותקשוב פונים אלינו כי הם צריכים הרבה נציגי מכירות. כל הענף הזה היה חלש והוא מתעורר עכשיו".

מאיזה מגזר מגיעים הכי הרבה דורשי עבודה כיום?

"לשכת התעסוקה עמוסה והמון מגיעים מכל המגזרים, כולל המגזר הערבי, החרדי והכללי. אנשים באים לקבל את הכלים כיצד להשתלב שוב במעגל העבודה כבעבר. אנחנו מרגישים את השינוי לעומת השנה שעברה, כשהמצב היה יותר 'סטטי'. יש גם יותר דרישה להסבות מקצוע ולשינויים. אנשים רבים מחפשים להתפתח בתחום אחר בחיים וגם אקדמאים מגיעים ועושים הסבה מקצועית. אנשים מחשבים מסלול מחדש מה שנקרא, בעקבות הקורונה ומכורח הנסיבות. מי שמגיע ומשנה מקצוע באמת מפתח את עצמו מחדש".

"אני רואה את השינוי והזינוק בביקוש העבודה בעיר", מסיימת טל. "אנחנו נגישים בכל הפלטפורמות לכל מבקשי העבודה. בין אם מדובר בהודעות, שיחות טלפון, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכו'. אנחנו כאן בשביל לתת את העזרה והכלים של לשכת התעסוקה".



תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. למהעצנ

    אם תעשו סגר אז רק נלך אחורה. תעזבו את בתי הספר בשקט שיהיה לימודים מלאים ובלי סגרים. רק ככה נשקם את המדינה והמצב הכלכלי. עוד סגרים = התמוטטות כלכלית. לא יהיה מה לאכול. דיכאונות אצל ילדים ובכל האוכלוסיה בכלל במדינה. התאבדויות וכו. תנו למשק להשתקם

  2. מציאות מדומה

    מציגים נתונים מתייחסים לנתונים ולא מתייחסים לבני אדם עושקים אנשים אומללים רק כדי לסלף נתונים. מביאים אנשים אומללים לקצה. טפייי גועל נפש. תתבייישו. מציגים מציאות מדומה בשטח כולם יודעים מה המצב באמת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר