אוהל החטיבה. צילום: החטיבה לקידום נוער וצעירים

פרויקט האוהל של החטיבה לקידום נוער וצעירים:"מרחב מוגן במרכז העיר"

למעלה מ-1000 בני נוער "ללא מסגרת" עברו בכל לילה באוהלים של החטיבה. ראש העיר משה ליאון: "עובדי החטיבה ימשיכו לפעול עם ולמען הנערים שנשרו מהמסגרות החינוכיות בשנה האחרונה לחזור חזרה ולשלבם בשגרת חיים מיטיבה ושגרתית"

פורסם בתאריך: 29.7.21 15:54

ביליארד, טניס שולחן, משחקי קופסה, שיעורי מיומנות לחימה והגנה עצמית, שש בש ועוד הם חלק מהפעילויות שהתקיימה למאות בני נוער שהגיעו במהלך חודש יולי לאוהלים של החטיבה לקידום נוער וצעירים של עיריית ירושלים. מדובר באוהלים שהוקמו בסמוך לבית הספר הניסויי ברחוב הלל במרכז העיר ובגן רוקפלר ליד שער שכם במזרח העיר. המתחמים בהם הוצבו האוהלים פעלו בשעות הלילה מדי שבוע, פרט לליל שישי אותם פקדו למעלה מ-1,300 בני נוער בנים בנות, במהלך כל שבוע והשתתפו גם בפעילויות המגוונות הנוספות שהתקיימו כמו טורניר כדורגל, פעילויות יצירה מוזיקה ועוד.



החטיבה הקימה אוהל הכולל פינות ישיבה, משחקים, אוכל ושתייה ופעילויות  מגוונות במטרה לתת מענים לבני הנוער ממזרח ומערב העיר. בני הנוער יודעים כי האוהלים ישמשו אותם גם כמקום בו יוכלו לשתף את אנשי החטיבה ולקבל מענים בכל האמצעים העומדים לרשות העובדים. האוהלים שמשמשים כמקום מפגש בלתי אמצעי בו יכולים עובדי החטיבה להפנות את בני הנוער גם לטיפולים רחבים יותר ומענה לצרכים מיידים ולטווח הארוך.

במקום התקיימה סדנה אותה העבירו במקצועיות בני נוער שתודרכו מראש. בסדנה הציפו בני הנוער בעיות, מחשבות, הרהורים, תחושות, הרגשות לבטים, ציפיות והגדירו מה הצרכים שלהם – בעיניהם.  בסיום הסדנה העלו נציגי כל קבוצה את תוצאות הנושאים שהוצפו ופתרונות מוצעים, כאשר הדגש היה על הקיטוב החברתי בין בני הנוער וחוסר מקומות בילוי. המפגש בקיץ בין נוער במצוקה לעובדי החטיבה הופך לקשר לאורך כל השנה או ההפניה למגוון המענים אשר החטיבה מציעה מלבד הליווי טיפול כמו השלמת בגרויות, חוגים וקורסי הכשרה וכן פתרונות תעסוקתיים או ייעוץ משפטי.

צילום: החטיבה לקידום נוער וצעירים

צילום: החטיבה לקידום נוער וצעירים

במקום הוגשו שתייה קלה, טוסטים ומזון קל גם בשעות הקטנות של הלילה לצד אוזן קשבת. עובדי החטיבה ימשיכו לפעול עם ולמען הנערים שנשרו מהמסגרות החינוכיות בשנה האחרונה לחזור חזרה ולשלבם בשגרת חיים מיטיבה ושגרתית ככל האפשר.
ראש העיר, משה ליאון: "עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בטיפול בבני הנוער שהם העתיד שלנו. נמשיך להשקיע משאבים רבים ותשומת לב לרווחתם והתפתחותם באמצעים רבים ומגוונים.  בין היתר, בפעילויות  רבות וייחודיות בהם בני הנוער נותנים ביטוי לתחושותיהם וכישרונותיהם".



תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. תודה לשותפים שלנו

    *פרויקט האוהל של החטיבה לקידום נוער וצעירים נעשה בשיתוף פעולה עם הפרויקט הארצי 'מתחברים לנוער בחופים' – תוכנית 360, התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון של משרד הרווחה בשיתוף עם משרדים ממשלתיים נוספים.
    זהו שיתוף פעולה פורה זו השנה העשירית. הוא מתקיים בעיירות חוף ובמוקדים שונים בארץ כשבירושלים הוא מתקיים במרכזי הבילוי הראשיים של בני הנוער בקיץ בהיעדר חוף.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר