סבתא(כבר לא רק) סורגת

ירושלים שברה שיא ארצי בהצטרפות של למעלה מ-8,000 תושבים מבוגרים שעברו בשנה האחרונה הדרכות ליישום אוריינות דיגיטלית

פורסם בתאריך: 2.8.21 15:25

לפני כשנה יצא פיילוט של פרויקט "קהילות דיגיטליות", מדובר בפרויקט חדשני ושאפתני בהובלת מטה "ישראל דיגיטלית" ועיריית ירושלים שמטרתו, לעודד אוריינות דיגיטלית בקרב אוכלוסיות מודרות לרבות האוכלוסייה המבוגרת (65+), באמצעות הדרכות בליווי אישי, ללא תשלום ובאופן מקוון. את המהלך להטמעת אוריינות דיגיטלית הובילה חברת הסטארט-אפ  TechBuddy לבחינת האפקטיביות של הפיילוט מבצעת חברת קיימא מספר מחקרים בקרב משתתפי ההדרכות.



לאור ההצלחה עיריית ירושלים מעלה בימים אלו קמפיין פרסומי הפונה הפעם גם לנכדות ונכדים לעודד את סבא וסבתא להצטרף למיזם. לדברי מרים סלע ממנהל לשירותי קהילה בעיריית ירושלים ומנהלת המיזם:  "תושבים מבוגרים יוכלו להעיד שבזכות המיזם, התקשורת בינם לבין העירייה השתפרה פלאים ומעתה הם יכולים להיות חשופים יותר למידע אודות פעילויות, עדכונים ואירועים ואף לקחת חלק בהם".

הפרויקט רשם הצלחה גדולה עם למעלה מ-8,000 תושבים מבוגרים מירושלים שהצטרפו בשנה האחרונה למיזם ועברו הדרכה אישית באופן מקוון. לדברי רמי אלבז (66) גימלאי מתחום ההוראה משכונת קטמון בירושלים: "ידעתי רק להתקשר ולענות לטלפונים וזהו. היום, כשאני צריך משהו מסניף הדואר, אני נכנס לאתר ויודע במדויק מה צריך לעשות ובקלות. זה נותן לי הרגשה מעולה. אפילו לקבוע תור לא ידעתי. כשהגעתי לקורס היה לי חששות סיימתי את הקורס עם הרבה דברים חדשים שלא ידעתי לפני כן. אם אני רוצה ללכת לדואר אני עושה את זה בקלות את כל התהליך וזה נותן לי הרגשה כיפית ומעולה.

שינא פופקו (71) משכונת הר נוף, גימלאית מתחום ההוראה מציינת: "כשהתחלתי את הקורס הבנתי שיש דברים בחוץ שבכלל לא ידעתי שקיימים. עכשיו יש לי גישה למידע, אני יודעת לשלוף מסמכים ולשים בתיקיות והכל בקלות. בגילנו, יש אמצעים  דיגיטלים המותאמים שיכולים להפוך את החיים שלנו לקלים יותר אז למה לא להשתמש".

 

לרישום: 6634*



 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר