המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)

מחקר קורונה בשערי צדק: ירידה הדרגתית ברמת הנוגדנים אצל ילדים

מחקר מפתיע במרכז הרפואי שערי צדק: ירידה מובהקת ברמת הנוגדנים אצל ילדים ארבעה חודשים לאחר ההידבקות בנגיף הקורונה. עוד מצא המחקר כי פתיחת בתי הספר בין הגל השני והשלישי לא העלתה את שיעורי ההדבקה בקרב ילדים

פורסם בתאריך: 10.8.21 09:52

במחקר ראשון מסוגו בישראל, שאותו הובילו רופאי מחלקת הילדים במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים בשיתוף עם משרד הבריאות, נבדקה שכיחות נוגדנים נגד נגיף הקורונה בקרב ילדים שהגיעו לטיפול בחדר המיון. במחקר נמצא כי רמת הנוגדנים יורדת בצורה הדרגתית לאחר ההחלמה, ורוב הילדים שנבדקו יותר מארבעה חודשים לאחר האבחנה, נמצאו ללא נוגדנים בדם. נמצא גם כי כמחצית מהילדים שחלו בקורונה לא ידעו על המחלה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

במחקר, שבדק למעלה מאלף ילדים שביקרו במחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק החל מחודש אוקטובר האחרון, נמצא ש-29% מהילדים שנדבקו והיו מאומתים בעבר – היו עם בדיקה סרולוגית שלילית (ללא נוגדנים). שליש מתוכם נבדקו עד שלושה שבועות מתחילת המחלה, וככל הנראה טרם פיתחו נוגדנים. רוב הנבדקים שנמצאו שליליים לאחר תחלואה מאומתת, נבדקו יותר מארבעה חודשים לאחר המחלה, והנוגדנים שהתפתחו כבר לא נמצאו. ממצאים אלו עשויים להצביע על כך שלילדים יש תגובה חיסונית חלשה יותר בטווח הארוך.

עוד מצא המחקר כי פתיחת בתי הספר בין הגל השני והשלישי לא העלתה את שיעורי ההדבקה בקרב ילדים. החוקרים מצאו שלא הייתה שכיחות יתר של נוגדנים בילדים אשר מסיבות שונות המשיכו לבקר במוסדות החינוך בתקופות הסגרים, לעומת ילדים שנשארו בביתם, ובנוסף בזמן המחקר לא נצפו שינויים באחוזי התחלואה בתקופת פתיחת בתי הספר.

_______________________________________________

בתמונה: צוות החוקרים מבית מבית החולים ע"ש וילף לילדים בשערי צדק - ד"ר עדין ברויאר, פרופ' יחיאל שלזינגר, ד"ר אורלי מגד, ד"ר אייל היימן וד"ר אלון רפאל (צילום: שערי צדק)

בתמונה: צוות החוקרים מבית מבית החולים ע"ש וילף לילדים בשערי צדק – ד"ר עדין ברויאר, פרופ' יחיאל שלזינגר, ד"ר אורלי מגד, ד"ר אייל היימן וד"ר אלון רפאל (צילום: שערי צדק)

_______________________________________________

 

"המחקר הראה הגעה לרף מקסימלי של נוגדנים עד שלושה חודשים מהאבחנה, אצל ילדים. לאחר מכן נצפתה דעיכה כמותית משמעותית של הנוגדנים, יותר מאשר אצל מבוגרים", מסביר פרופ' יחיאל שלזינגר, ממובילי המחקר, "לאחר ההגעה לשיא הנוגדנים נצפתה ירידה הדרגתית לאורך זמן, עד כי לאחר ארבעה חודשים מהמחלה 77% מהנבדקים אשר חלו בעבר נותרו ללא רמות נוגדנים הניתנות לזיהוי, זאת ביחס לתקופה שבין חודשיים לשלושה חודשים מהמחלה, במהלכה רק 8% נתגלו ללא נוגדנים. נוסף על כך, המחקר הראה רמות נוגדנים שונות לאורך זמן אצל קבוצת הגיל הצעירה עד 6 שנים, ביחס לקבוצת הגיל המבוגרת יותר בקרב הילדים".

"לתוצאות המחקר השלכות משמעותיות על הבנת חסינות העדר, על היתכנות התפרצות גל תחלואה מחודש, ועל השיקולים בחיסון גם עבור ילדים קטנים. יש להדגיש כי מדובר במחקר מקומי במספרים מוגבלים שנערך לפני מספר לא מועט של חדשים, ושלב ב׳ של המחקר נמצא עדיין בעיצומו", סיכם והדגיש פרופ' שלזינגר.

 


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שירה בר

    חרטטנים. הכל כדי לחסן ילדים. כמה צפוייי שזה יבוא אחרי הפיילוט הסרולוגי לילדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר