קו הרכבת הקלה (צילום: אביר סולטן)
הנחת מסילות הרכבת הקלה ברחוב הנטקה (צילום: אביר סולטן)

קרית היובל: הונחו מסילות הרכבת הקלה ברחוב הנטקה

הבוקר נפתח שלב הנחת המסילות בהארכות הקו האדום. המסילות החדשות ממוקמות ברחוב הנטקה, כחלק מהארכת הקו האדום דרומה עד לבית החולים הדסה

פורסם בתאריך: 11.8.21 11:42

שלב הנחת המסילות בפרויקט רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים נפתח הבוקר, רביעי, במעמד ראש העיר משה ליאון. מסילות אלו ממוקמות ברחוב הנטקה, כחלק מהארכת הקו האדום דרומה עד לבית החולים הדסה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"זוהי אבן דרך משמעותית בפרויקט וסנונית ראשונה בדרך להנחה של 27 ק"מ של מסילות חדשות והקמה של למעלה מ-50 תחנות חדשות לרשת הJNET  של רכבת הקלה", מדגישים בעיריית ירושלים ומוסיפים כי "בסיום הפרויקט תעמוד לרשות תושבי ירושלים מערכת התחבורה המתקדמת בישראל – רשת של 5 קווי רכבת תפעוליים".

הפרויקט מנוהל על ידי ועדת מכרזים בין-משרדית בראשות סגן בכיר לחשב הכללי יובל רז, המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה, עיריית ירושלים, חברת ענבל, צוות תכנית אב לתחבורה, המשמש כגוף המקצועי האחראי על קידום הפרויקט וחברת מוריה שמנהלת ומבצעת את עבודות התשתית של הרכבת הקלה.

העבודות המתבצעות בימים אלו כוללות הנחת המסילות בהארכות הקו האדום: מדרום יוארך הקו הקיים מתחנת הר הרצל ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם ויכלול 7 תחנות חדשות. מצפון יוארך הקו הקיים משדרות משה דיין בפסגת זאב ועד לשכונת נווה יעקב ויכלול 4 תחנות חדשות.

בעירייה טוענים כי "הארכתו של הקו תאפשר לעשרות אלפים מתושבי העיר בפרט והארץ בכלל, לקחת חלק יומיומי בשימוש בקו זה ותהווה נדבך משמעותי נוסף בהפיכתה של בירת ישראל למופת תחבורתי".

"העבודות להנחת המסילות מציינות נדבך עבודה מרכזי בכל מקטע עבודות ומועד סיומו במקטעים השונים צפוי לסוף 2022. הקו האדום ייבצע את נסיעתו הראשונה, מהנקודה הצפונית בשכונת נווה יעקב ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם בדרום, במחצית 2023. ניתן לציין כי הצדדים מנסים להקדים את מועד ההפעלה", עוד מוסיפים ומסכמים בעירייה.

ראש העיר משה לאון: "בימים אלה אנו מציינים עשור להפעלת הקו האדום בירושלים ואני נרגש לפתוח את העשור השני למהפכת התחבורה הציבורית בעיר עם השקת העבודות להנחת המסילות בהארכת הקו האדום. אני מודה לכל העוסקים במלאכה: עיריית ירושלים, החשב הכללי, מוריה, צוות תכנית אב לתחבורה ולחברת כפיר המבצעת והמפעילה, ומאחל לכולנו הצלחה בפרויקט.

"נושא התחבורה הציבורית עלה לכותרות בשנתיים האחרונות ואני מזמין את כולם לבוא ולחזות בתרומה של מערך תחבורה ציבורית אמין וזמין לתושבים ולירושלים".


ראש העיר משה לאון (צילום: אביר סולטן)

ראש העיר משה לאון (צילום: אביר סולטן)


מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה זוהר זולר הוסיף כי: "שלב הנחת המסילות של הארכות הקו האדום מושק במקביל להתקדמות הנמרצת בעבודות התשתית של הקו הירוק ולפרסום המכרז לקו הכחול שיהיה השלישי ברשת הרכבות הקלות בירושלים. אין ספק כי המהלכים שאנו מובילים כיום בירושלים יהוו השראה ודוגמא למהלכים דומים בערים הגדולות וכי אנו מייצרים סטנדרט אורבני חדש ופורץ דרך בתכנון וביצוע מערכות להסעת המונים בישראל".

מנכ"ל כפיר הרכבת הקלה ירושלים אורן כהן: "היום מהווה ציון דרך חשוב בדרך אל המהפך התחבורתי של ירושלים, וחברת כפיר נרגשת וגאה לקחת חלק במימוש חזון זה. בעוד מספר שנים תושבי ירושלים יוכלו ליהנות מרשת קווים של רכבות ופריסת תחנות אשר תשפר את הנגישות התחבותית, איכות האוויר ואיכות החיים בעיר כולה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי: "מברכת את חלוצת הרכבת הקלה, העיר ירושלים, אשר עושה צעד נוסף במעבר לתחבורה ציבורית מרושתת, ומקדמת את התשתיות הנדרשות להפעלתה בצורה המיטבית בעבור כמה שיותר נוסעות ונוסעים. מדובר בעוד מהלך של שינוי סידרי העדיפויות הלאומי והמטרופוליני, להפחתת השימוש ברכב הפרטי ולעבר תחבורה ציבורית מתקדמת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אלמוני

    יפה יפה אבל אתם שוכחים את העיקר, שאפו ענק מגיע לנהגי הרכבת הקלה למה אף אחד לא מדבר עליהם.

  2. אזרח שאיכפת לו

    הבעיה עם פרויקט הרכבת הקלה ,נעוץ בהיתמהמהות
    והשהיה בלתי הגיוניים . למה הכל ניגרר שם בסחבת מיתמשכת של שנים על גבי שנים . כל העסקים ברחוב יפו קרסו בגלל "תעלת בלאומילך" שחפרו ,סגרו ופתחו כריצ'רץ' שגרם לסאגה של יסורים ופשיטות רגל בעסקים
    שבנתיב "רכבת התקלה" המקוללה . חייבים לעבוד
    בשיטה הסינית .2000 פועלים לאורך הנתיב ,שמסיימים
    תוך חודש הכככללללל ! אבל בבוא היום יתחשבנו תושבי ירושלים ויזכרו היטב לראש העיר, את כל הסבל ,הרס העסקים , קריסת התנועה מעומס הפקקים וחוסר
    היתחשבות העירייה וההיתעמרות באזרח !

  3. אזרח שנימאסה עליו העירייה

    בעיתון "כל העיר" מעדיפים להיות " שופרו של ראש העיר" . לכן מצנזרים שם תגובות ביקורתיות
    בדבר מחדלי ראש העיר ,בטיפול בהקמת הרכבת הקלה ,למרות המצב הבילתי ניסבל הכרוך בכך לתושבים ( פקקי ענק וקריסת עסקים רבים).
    הטיפול הכושל בבעית " תעלת בלאומילך "
    אינו מסתיים בקרוב ורק ראש העיר הבא
    יסיים פרויקטים הזויים של ראש העיר הנוכחי.

  4. אזרח

    כול הכבוד לפותיגנים ראוש העיר מיצתלם יפה מאוד אבל העבודה לא זזה כמה שנים מתי יבינו את כל העבודה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר