הדסה הר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)
הדסה הר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)

הדסה הר הצופים: רופא הציל חייו של צעיר שנדקר בלבו

בחור צעיר הגיע לבית החולים הדסה הר הצופים ללא סיכוי לשרוד, לאחר שנדקר בלבו. תושייתו של הרופא שטיפל בו, ד"ר עידו מזרחי, שבאופן מיידי תפר את החור בלב, הצילה את חייו

פורסם בתאריך: 15.8.21 14:48

חייו של בחור צעיר ניצלו בחדר המיון בבית החולים הדסה הר הצופים הודות לתושייתו של הרופא התורן ד"ר עידו מזרחי. הצעיר הובא לחדר הטראומה בבית החולים כשהוא סובל מפציעת דקירה קטלנית בליבו, וכשחייו בסכנת חיים.

ד"ר עידו מזרחי, מנהל השירות לכירורגיה של המעי הגס הרקטום ופי הטבעת בבית החולים הדסה הר הצופים, הציל את חייו של הבחור הצעיר שכאמור פונה בדחיפות עם דקירה ישירה בלב. "זה היה במוצאי שבת", מספר ד"ר מזרחי, "הייתי כונן כירורגי בהר הצופים באותו היום, כשלפתע פונה אל חדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה בחור צעיר עם דקירה יחידה וישירה בחזה. הוא אמנם היה בהכרה מלאה, אך היה מצוי בסכנת חיים מיידית ובמצב אנוש – עם לחצי דם גבוליים ודופק שבקושי הורגש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"ערכנו בדיקות מהירות ומדויקות ואבחנו שהבחור סובל מטמפונדה לבבית – מצב חירום רפואי בו דם יוצא מהלב, אך כלוא בין שריר הלב למעטפת הלב ומגביל בכך את כיווצו. תוך דקות ספורות מהגעתו לחדר הטראומה, לחצי הדם שלו החלו לרדת והבחור איבד דופק והכרה, ולמעשה איבד סימני חיים. בשלב זה היה ברור שאין זמן להעבירו אל חדר הניתוח וביצעתי פתיחה של בית החזה ביחידת הטראומה שבחדר המיון (EMERGENCY ROOM THORACOTOMY) ופתיחה של מעטפת הלב. היחידה נפתחה לפני מספר חודשים בודדים וכבר הוכיחה את נחיצותה בהמון מקרים, בדיוק כמו באירוע הזה והיא מאפשרת ביצוע של הליכים מידיים ומצילי חיים. זיהיתי שיש חור בחדר הימני של הלב ותפרתי אותו ולשמחתי, מיד עם פתיחת קרום הלב ושחרור הטמפונדה לחצי הדם והדופק חזרו והפצוע שב לחיים. רק אז ניתן היה להעביר אותו במצב יציב לחדר הניתוח, על מנת לוודא שאין פגיעות נוספות, שהחור בלב נסגר כראוי ועל מנת לסגור את בית החזה. בשלב זה הצטרף אלי פרופ' עוזי יזהר, מנהל היחידה לניתוחי חזה בהדסה עין כרם וסיימנו את הטיפול בחדר הניתוח. בהמשך, טופל הבחור ביחידה לטיפול נמרץ ולאחר מספר ימים שוחרר לביתו במצב תקין לחלוטין".


ד"ר עידו מזרחי (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר עידו מזרחי (צילום: דוברות הדסה)


ד"ר מזרחי מעיד כי לתפור חור בלב פועם, בחדר מיון זה אירוע חירום נדיר וקיצוני. "במקרה הזה, המעבר לחדר ניתוח לא התאפשר בשל מצבו הקריטי של הפצוע, ונאלצתי לנתח אותו ביחידת הטראומה, אחרת היינו מאבדים אותו. במצבים כאלו צריך לפעול בנחישות, בזריזות, ולמרות הלחץ הגדול צריך להיות מדויק בחשיבה ובמעשה. אני שמח שהוא חזר לחיים מיד ושהוא חזר לביתו בריא ושלם. תודותיי לצוותי המחלקה לרפואה דחופה וחדר ניתוח, לתורני המחלקה לכירורגיה, לצוות המרדימים, ולפרופ' עוזי יזהר על העזרה בטיפול בפצוע".

ד"ר שאדן סלאמה-יוסף, מנהלת המחלקה לרפואה דחופה, סיכמה את האירוע: "אני מלאת גאווה בצוותים שלנו, ששיתפו פעולה באופן מופתי והצילו חיים ממוות בטוח. זהו בהחלט אירוע נוסף ,של הצלת חיים בחדרי ההלם והטראומה החדשים שמצטרף לסדרת אירועים מרגשים של הצלת חיים במחלקה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר