הדמיה של כביש 16, הפגנת תושבי יפה נוף ברחבת עיריית ירושלים (הדמיה: נתיבי ישראל; צילום: רון לרמן)
הדמיה של כביש 16, הפגנת שקיימו בעבר תושבי יפה נוף ברחבת עיריית ירושלים (הדמיה: נתיבי ישראל; צילום: רון לרמן)

העבודות להקמת כביש 16: שוב טענות קשות של תושבים בבית הכרם וביפה נוף

תושבי שכונת בית הכרם ויפה נוף ממשיכים להתלונן נגד עבודות החפירה והכרייה בהקמת כביש 16. הטענות המרכזיות: רעש בשעות הלילה המאוחרות, אבק רב שמצטבר בבתים ובעיית סדקים בקירות. חברת שפיר, שמבצעת את העבודות: "בתקופה האחרונה לא התקבלו פניות רבות של תושבים בנושאים אלו״.

פורסם בתאריך: 19.8.21 08:05

המאבק נגד עבודות החפירה והכרייה להקמת כביש 16 ממש לא הגיע לסיומו. לטענת תושבי שכונת בית הכרם ויפה נוף, עדיין נמשכות הבעיות מהן הם סובלים בעקבות העבודות, בהן: רעש בשעות הלילה המאוחרות, אבק רב שמצטבר בבתים ובעיית הסדקים בקירות בעקבות הפיצוצים וכריית המנהרה.

כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", בעקבות העבודות לכריית מנהרת ציר הכניסה הנוסף לעיר – כביש 16, דיירים שמתגוררים בסמוך לציר התת קרקעי התלוננו כי עבודות הפיצוץ בהר גרמו לסדקים בדירותיהם. כמו כן, התושבים דרשו ועדיין דורשים להפסיק את עבודות הלילה בעקבות מפגעי הרעש החמורים. יש לציין, כי מאז תחילת העבודות, התושבים יצאו במאבק ארוך כנגד התנהלותה של חברת שפיר המבצעת את עבודות כביש 16.

עמיר סגל, חבר מינהל קהילתי בית הכרם, פעיל שכונתי ותושב שכונת יפה נוף, מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "אני חבר בוועדת התכנון של המינהל ואחד הנושאים שמטפלים בהם זה כביש 16, יש לנו מאבק אזרחי נגד הפגיעה בתושבים. אנו פונים לכל מיני גורמים רלוונטיים ומדובר במאבק מסובך וארוך".

לטענת סגל, "מדובר בהפרעות שמתחלקות לשלוש בעיות מרכזיות: בעיה ראשונה היא הרעש – מדובר בעבודות הלילה בשעות מאוחרות מאוד. אני מתגורר ברחוב המשוררת רחל, ולפעמים בשעה שתיים בלילה אני שומע רעשים, צפירות וצפצופים. הבעיה השנייה זה האבק הרב שמצטבר – בתים סובלים מאבק רב כי לא מופעלות ממטרות נגד האבק. רק לאחר פניות חוזרות לחברת שפיר, התחילו להפעיל אותן לאחרונה, אבל זה לא מספיק. הצטברות האבק מורגשת בעיקר ברחובות דגניה, המשוררת והארזים. הבעיה השלישית היא סדקים בקירות שנוצרו כתוצאה מהפיצוצים שהיו בזמן כריית המנהרות. יש הרבה תושבים עם סדקים ואנחנו רוצים שיטפלו בזה ויעשו בכל הרחובות הרלוונטים סקר ביסודות".


מנהרת כביש 16 (צילום: שותפות שפיר פיזארוטי)


סגל טוען כי הם פנו בעבר לחברת שפיר בנוגע לבעיות התושבים ואף פנו לעירייה בנושא. "לחברת שפיר יש נציג קשרי קהילה, שלא מטפל בבעיות. הם טוענים שהם לא מכירים את כל הבעיות וזה לא נכון", מסביר סגל. "בעירייה פנינו למנהל אגף איכות סביבה, שהורה בעבר לבצע מדידות, להפעיל ממטרות ולהפסיק עבודות בלילה. נאמר להם לעבוד עד שעה 19:00 לפי החוק אבל זה לא מה שקורה בפועל".

"מה שקורה בפועל הוא שאנחנו נאבקים, משיגים הישג מסוים, והוא מתמסמס עם הזמן", מסיים סגל.  "ברחובות פרחי חן, שלמה צמח, עופרים ועוד יש לא מעט דירות שהבעלים שלהם אמרו שיש כמה סדקים בקירות לאחר הפיצוצים. החשש הגדול לאנשים שגרים שם הוא – מה קורה ליסודות הבניין? ויכול להיות לאור מה שקרה בשערי צדק, שאנו נראה בעתיד בעיות עם יסודות הבניינים. לכן, אנו דורשים לוודא מה מצב היסודות כעת ורוצים גורם ניטרלי שיעשה סקר מבנים ולא מחברת שפיר – זה חייב להיות מישהו רגולטור מטעם העירייה, משרד השיכון או משרד התחבורה".

סבינה הוניגוקס, תושבת שכונת יפה נוף ופעילה במאבק נגד כביש 16, מוסיפה כי "חברת שפיר החלה את עבודתה וחצבה מנהרה. אני גרה בבניין ישן ברחוב פרחי חן ובעקבות הפיצוצים שהיו, פתאום הופיעו בדירה שלי סדקים. יש בעיקר סדקים בין חיבור התקרה לקירות וסדקים דקים מסביב לחלון. אני מבהירה כי הסדקים לא נוראיים, אך זה לא היה בעבר, ולא צריך להיות גם עכשיו".

"מה שאני חוששת ממנו זה שאני לא יודעת אם נוצרו סדקים ביסודות", אומרת הוניגוקס. "אולי נוצרו סדקים דקים שיכולים לחדור אליהם מים בחורף וכך יסודות הברזל יכולים לעלות חלודה ולהתפוצץ, זה מה שמסוכן. כבר בקיר החיצוני שמוביל מהחניה לחלק האחורי של הבניין היה סדק בעבר, אבל הוא התרחב עם העבודות ודיירי הבניין הוציאו מכספם ושילמו לחברה שתתקן את זה. זה לא אמור להיות ככה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ל"כל העיר" נודע כי גורמי המקצוע בעיריית ירושלים נמצאים בקשר רציף עם חברת נתיבי ישראל, שהיא הרשות הממונה והאחראית על הפרויקט מטעם המדינה. נתיבי ישראל נדרשת בהתאם לדרישת העירייה להפעיל אמצעי הרטבה למשך כל שעות היום, ואף בוצעה בדיקת ניטור אבק מספר פעמים על ידי מעבדה מוסמכת. במהלך החודש הקרוב תבצע החברה מדידה נוספת לצורך בחינת עמידתה בתקן והיא תחויב לפעול בהתאם לממצאים. יצוין כי לחברת נתיבי ישראל ניתנו מספר דוחות על ידי מהנדס העירייה בגין אי עמידה בדרישות.

סוגיית הסדקים בקירות הבתים, כך נמסר מעיריית ירושלים, נבחנת על ידי מהנדסים מטעם חברת נתיבי ישראל שאמונה על הנושא.

מחברת שפיר, שמבצעת את עבודות החפירה נמסר בתגובה: ״פרויקט כביש 16 מתנהל בליווי צמוד של יועצי סביבה ונוף, הן מטעם הקבלן והן מטעם הרשויות, וההקפדה בו על נושא איכות הסביבה ושמירה על הנוף הינה ברמה הגבוהה ביותר במדינת ישראל. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם גורמי בקרה ואכיפה רבים כגון: נתיבי ישראל ובקרי איכות סביבה מטעמה, מחלקת איכות הסביבה של עיריית ירושלים, נציגי הועדה לתשתיות לאומיות, קק״ל ורשות הטבע והגנים. על פי בדיקת הגורמים המקצועיים בחברה, כלל הנושאים טופלו בעבר בצורה פרטנית, כולל ביקורים בבתים של אזרחים שהתלוננו, על ידי מהנדסי החברה ואף הפעלת חברה הנדסית חיצונית תוך מתן מענה מקצועי ומלא".

עוד נמסר כי "פניות התושבים מקבלות מענה ייעודי על בסיס צוות קשרי הקהילה של הפרויקט האמון על מתן השירות. נציין עוד כי בתקופה האחרונה לא התקבלו פניות רבות של תושבים בנושאים אלו״.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ציון

    המרואיינים עמיר וסבינה גרים שם וסובלים מהמצב אבל מי שמובילה את המאבק בעקשנות כבר כשנתיים היא מישהי בשם דורית.

  2. דניאל

    החברים בבית הכרם נה להירגע ולהבין שהכביש הזה יעזור לכולם ולא רק אתם סובלים פריבילגים יקרים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשיקרה משהו כמו הבולענים הפופוליסטים מבין חברי הקואליציה יתעוררו ליום ויאמרו ״אוי, ביפה נוף
    יש פיצוצים״. כעת הם ישנים טוב אל דאגה (חלקם גם לא גרים בי-ם אז בכלל אין להם בעיה)

  4. תושבת השכונה

    המנהלים הקהילתיים צריכים לשתף פעולה עם התושבים. מנהל מתנס מקבל 15,000 שח לחודש. המתנסים יושבים על תקציבים ענקיים.
    הגיע הזמן לאחד את הכוחות של בית הכרם-קרית משה-גבעת מרדכי-הר נוף. תושבי השכונות האלו רצו להתנגד לבניית הכביש והרחבת פרבשטיין לטובת כל מי שיכנס לעיר – הרס מוחלט של השכונות הללו ב-10 השנים הקרובות, כולל הריסה ובניה של איזור מאפיית אנג'ל, אבל קיבלו הודעה של איום מטעם העירייה. אם יתנגדו- הבניה בשכונה תהיה בניגוד לרצונם

  5. א

    גם ברמת מוצא סובלים מאבק נוראי שמתאסף אחרי כמה שעות מהניקיון.
    רמת מוצא סובלת מאבק כבר מתחילת הפרוייקט ועד היום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר