תלמידים לומדים בכיתה עם מסכות עקב משבר הקורונה (צילום: מוטי מילרוד)
(צילום: מוטי מילרוד)

בדיקות קורונה, תעודות חיסון ותו ירוק למורים – המתווה המעודכן לפתיחת שנת הלימודים בירושלים

כ-280,000 תלמידות ותלמידים ירושלמים יחזרו ביום רביעי לבתי הספר ולגנים, זאת בכפוף למתווה שאותו אישר קבינט הקורונה, שעיקרו - יותר נוכחות בכיתות, פחות בידודים ולמידה מרחוק. הלימודים - עם מסיכות

פורסם בתאריך: 23.8.21 20:22

ביום רביעי הקרוב, 1.9.2021, תיפתח בירושלים ובכלל שנת הלימודים תשפ"ב. על פי נתוני מינהל החינוך בעיריית ירושלים, השנה ילמדו במערכת החינוך בעיר, בכלל המגזרים – ממלכתי, ממלכתי-דתי, חרדי (שחלקם כבר חזרו ללימודים) וערבי – כ-285,000 תלמידות ותלמידים ירושלמים מכיתות הגן ועד לשכבת י"ב.

מדובר על גידול מהשנה שעברה, שבה החלו את שנת הלימודים כ-275,000 תלמידות ותלמידים, אשר יהנו מתנאי למידה משופרים לעומת שעברה, כאשר עשרות מוסדות חינוך עברו במהלך הקיץ שיפוצים ושדרוגים, כדי להתאימם ולעדכנם, זאת לרווחת התלמידים. תקציב החינוך בירושלים, כך נודע ל"כל העיר", עומד למעלה מ-3.3 מיליארד שקלים בשנה, כאשר כספים רבים הושקעו במהלך השנה האחרונה בבינוי של עשרות כיתות חדשות – בעיקר במזרח העיר אבל גם עבור החינוך החרדי והחינוך הממלכתי והממ"ד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


פתיחת השנה הנוכחית, כמו זו של השנה שעברה, עומדת בסימן לימודים לצד נגיף הקורונה – עם הבדל אחד משמעותי: הלימודים השנה יתקיימו בבתי הספר ובגנים, למעט מקרים מיוחדים ובתקווה שבודדים של בידודים ולמידה מרחוק.

על פי המתווה החדש שאושר ביום ראשון השבוע על ידי קבינט הקורונה – שנת הלימודים תפתח במועדה וכסדרה בכל מערכת החינוך. עוד הוחלט כי בחטיבות הביניים ובתיכונים ניתן יהיה לחסן את התלמידים (גילאי 12 עד 18) בכפוף לאישור ההורים ובשעות הלימודים. בנוסף, אושר מתווה הכיתה הירוקה אשר קובע כי גם בתיכונים בערים אדומות יתקיימו לימודים בכיתות בתנאי שישנם בכיתה לפחות 70 אחוזים מחוסנים. במידה ומספר המחוסנים יהיה נמוך יותר – הלימודים יתקיימו דרך הזום. יצוין כי בין המתחסנים יכללו גם תלמידים שהחלימו מקורונה וכאלו בעלי תוצאה בדיקת נוגדנים (סרולוגית) חיובית.


     עיקרי מתווה החזרה ללימודים:

  • שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר 
  • בכיתות ח' עד י"ב בערים אדומות שבהן לא יהיו לפחות 70% מחוסנים או מחלימים ילמדו בזום
  • התלמידים יחוסנו בשטח בתי הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור ההורים
  • ביום פתיחת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג בדיקת קורונה (מהירה) שלילית
  • מתווה "התו הירוק" (כניסה רק למחוסנים, מחלימים ומציגי בדיקה שלילית) יחול על צוותי ההוראה בגני הילדים ובבתי הספר

באשר לבתי הספר היסודיים ועד לכיתה ז' – ביום הראשון ללימודים יידרשו התלמידים להציג בדיקת קורונה (מהירה) שלילית. כמו כן, מתווה התו הירוק יחול על צוותי ההוראה בבתי הספר ובגנים – דהיינו, כניסה רק למחוסנים, מחלימים ומציגי בדיקת קורונה שלילית (מהירה מהיממה האחרונה, או רגילה שתוקפה 72 שעות).

מנתוני משרד הבריאות שהוצגו בישיבת קבינט הקורונה ביום ראשון עולה כי כ-37,000 מבין הצוותים החינוכיים בארץ אינם מחוסנים, בהם כ-18,000 עובדי הוראה (מורים וגננות) וכ-18 אלף סייעות, עובדי מנהלה ואחרים. הלא מחוסנים, כאמור, יידרשו לעמוד במתווה הכללי של התו הירוק ולהציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר