השריפה באזור שורש (צילום: דוברות המשטרה)
השריפה באזור שורש (צילום: דוברות המשטרה)

השריפה בהרי ירושלים: 30 מיליון שקלים לטובת שיקום השטחים

רשות מקרקעי ישראל תקצה 30 מיליון שקלים לטובת שיקום השטחים אשר נפגעו בשריפות בהרי ירושלים - כך סוכם בין שר הבינוי והשיכון זאב אלקין לבין מנהל רשות מקרקעי ישראל יעקב קוינט

פורסם בתאריך: 26.8.21 07:44

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ומנהל רשות מקרקעי ישראל יעקב קוינט סיכמו כי רשות מקרקעי ישראל תקצה באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים 30 מיליון שקלים לטובת שיקום השטחים אשר נפגעו בשריפות שפרצו לפני כשבוע בהרי ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כזכור, כפי שפורסם, בהרי ירושלים התחוללו בשבוע שעבר שריפות אשר פגעו בשטחים פתוחים, בחי, בצומח, בדומם ובמרקם הטבעי. האש כילתה כ-13 אלף דונם ב-52 שעות  בשטחים שרובם ניטעו בעצי אורן. השריפה אף הגיעה לשטח עירוני מיוער ופגעה בבתים ובחצרות בישובים בגבעת יערים, בית מאיר, שורש, איתנים וכסלון וכילתה שטחים פתוחים ושטחים פרטיים ותוצאותיה קשות ביותר. בשריפה נפגעו אף מבנים רבים בנוסף לחורשות עירוניות, גנים ציבוריים, שטחי יער וחורש ים-תיכוני.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "בעקבות האסון האקולוגי שחווינו בשבוע שעבר ולאור הנזקים שהותירה השריפה הקשה בהרי ירושלים, הנחתי את רשות מקרקעי ישראל לפעול באמצעות הקרן, כדי לסייע בשיקום תוצאות אסון הטבע שהסבו נזקים במימדים רחבים. אני סמוך ובטוח שפעולות השיקום יחלו בהקדם וישאו תוצאות מיטביות למען האזרחים ולמען הטבע. שיקום ושמירה על השטחים הפתוחים והריאות הירוקות בכל הארץ ובפרט הוא תנאי בסיסי וחיוני לאיכות החיים".

מנהל רשות מקרקעי ישראל ויו"ר הקרן יעקב קוינט אומר: "רשות מקרקעי ישראל אחראית לפתח, לתכנן  ולהקצות את קרקעות המדינה   לצרכים שונים של המשק, אך גם שומרת  על השטחים הפתוחים למען הדורות הבאים. למרבה הצער, גל השריפות, פגע באופן חמור באזורים נרחבים בהרי ירושלים. באמצעות הקרן לשטחים פתוחים אנו מעוניינים לשקם את הנזקים הללו. על כן, אביא לאישור הנהלת הקרן בקשה להשקיע כ-30 מיליון שקלים מתקציב הקרן בשיקום היערות".

ברשות מקרקעי ישראל מספרים ומציינים כי "הקרן לשמירה על שטחים פתוחים משקיעה מיליוני שקלים מדי שנה בפרויקטים לשימור, פיתוח וטיפוח השטחים הפתוחים ברחבי הארץ, לרבות הקמה של פארקים גדולים ואזורי נופש מטרופוליניים, שיקום נחלים, הנגשה ושבילים, טיפול בפסולת ומטרדים סביבתיים ועוד. עד כה, במשך 8 שנות פעילותה, תקצבה הקרן למעלה מ-600 פרויקטים ברחבי הארץ בסכום כולל של כ-900 מליוני שקלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. מודאג

    יותר טוב שיקצו כסף לשב"כ שיתפוס את המציתים שפעם אחר פעם מתחמקים מעונש. אחרי שייתפסו יש לשים כופר כסף על משפחתם לצורך השיקום. למה האזרח הפשוט צריך לשלם מהמסים שלו?

  2. ליאון ליאון - איפה אתה?

    עיריית ירושלים תורמת את חלקה לשיקום: אישרה לעצמה לעקור 30 עצים ברחוב פרבשטיין, 5 דקות הליכה מיער ירושלים, בשביל קבלן מאשדוד שהולך להרוס 3 קומות ולבנות 6 קומות, אבל אין לו גישה לחניה, כי יש שם מדרכה שמובילה ילדים לבתים שלהם ולגינה. הם יאלצו ללכת בכביש דרך ארוכה, כי המדרכה כבר הפכה לחצי כביש ובניית המפלצת תוסיף 30 מכוניות למקום

  3. הבת של אבא ציוני

    כי ליאון דואג לשכונות לפי מגזר. הציבור החרדי יודע להפגין ולבקש ולקבל מראש העיר הכל. אבל, תושבי גבעת שאול, קריית משה והר נוף שהתנגדו להמשך הרכבת הקלה – מסלול מיותר שיהפוך את השכונות לגיהנום ב-5 השנים הקרובות, יחד עם מרכז עסקים של העיר החרדית שדרסה את זכויות הציבור החילוני והדתי לאומי. בני ישיבות הסדד או ישיבות גבוהות ציוניות לא מקבלים עזרה (אלא אם כן הם מבזבזים 5 שנים על הצבא)- לימודים ומלגת קיום

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר