הפגנת הורי ותלמידי בית הספר דרור מול משרד החינוך (צילומים: פרטי)
הפגנת הורי ותלמידי בית הספר דרור מול משרד החינוך (צילומים: פרטי)

"לא נשלח את הילדים" – הזעם של הורי בית הספר דרור על צמצום מספר הכיתות

בעקבות ההחלטה לצמצם את השכבה לכיתה אחת – שבה ילמדו 39 תלמידים ולא כ-20 תלמידים כבעבר, הורים לתלמידים שאמורים להתחיל כיתה ד' בבית הספר היסודי "דרור", יצאו להפגין היום מול משרד החינוך. יו"ר ועד ההורים: "שרת החינוך הבטיחה במכתב רשמי כי בעקבות הקורונה לא יצומצמו כיתות"

פורסם בתאריך: 31.8.21 14:12

הורים לתלמידים שאמורים להתחיל כיתה ד' בבית הספר היסודי דרור בשכונת בית הכרם, זועמים על ההחלטה לצמצם את השכבה לכיתה אחת – שבה ילמדו 39 תלמידים ולא כ-20 תלמידים כבעבר. ההורים, שהפגינו היום, שלישי, יום לפני פתיחת שנת הלימודים, מול משרד החינוך בשל ההחלטה, מספרים כי ההודעה על פתיחת כיתה ד' אחת נמסרה להם בתחילת השבוע, בהפתעה גמורה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"הבעיה במספר בתי ספר בעיר וגם בדרור", מספר בשיחה עם "כל העיר", ינון אושרת, יו"ר ועד ההורים ב"דרור", ואב לשני ילדים הלומדים בבית הספר. "הבת שלי מתחילה כיתה ד', ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הבטיחה במכתב רשמי שפרסמה בתחילת הקיץ כי בעקבות הקורונה לא יצומצמו כיתות, והן ישארו כמו שהיו בעבר על מנת לתת לילדים להתאפס מהשנה שעברה. במשרד החינוך הבטיחו ששנת הלימודים תיפתח ללא איחודי כיתות".

"אבל ממש בימים האחרונים, פתאום קיבלנו מכתב ממשרד החינוך שזה לא באמת הולך לקרות", מוסיף אושרת. "ואצלנו שכבה ד' תצטמצם משתי כיתות של 20 ילדים, לכיתה אחת של 39-38 ילדים. פנינו למנח"י ואמרו לנו שזה עניין של משרד מחוז ירושלים במשרד החינוך. הם מאוד מגבים אותנו, אך אין להם יותר מדי כוח בנושא. מי שבסופו של דבר מתקצב כיתות זה לא מנח"י, אלא משרד החינוך. אנחנו בקשר איתם ועם המפקח הממלכתי דתי והמפקחת המחוזית, אבל לצערנו אין יותר מדי חדש".

אושרת מציין כי בעקבות ההחלטה המפתיעה על צמצום הכיתות, כלל ההורים שמתנגדים למהלך השתתפו בהפגנה שנערכה היום מול משרד החינוך. "בעקבות המהלך המפתיע, יצאנו היום להפגין מול משרד החינוך, ברחוב הנביאים. ישנה התנגדות גורפת של כלל ההורים. עדיין שום דבר לא ברור ומחר נפתחת שנת הלימודים, יש הבדלים גדולים. משרד החינוך פשוט לא עמד בהבטחה שלו בניגוד למכתב מפורט של שרת החינוך מלפני כחודשיים".

אם לתלמידה נוספת שאמורה להתחיל כיתה ד' מוסיפה: "אני באופן אישי לא מתכוונת לשלוח את הבת שלי לכיתה עם 39 ילדים. אני מאוד מקווה שבסופו של דבר הגזירה הזו תתבטל".

"הודיעו לנו ממש בתחילת השבוע על ההחלטה הזו. כאשר, בתחילת החופש שרת החינוך הוציאה מכתב מפורש שזה לא יקרה, אז היינו רגועים והפסקנו להילחם. פשוט עשו לנו מחטף ברגע האחרון ואמרו לנו על צמצום הכיתות. הסיבה מבחינתם זה היעדר תקציב, הם ידעו מראש שיש עזיבה בכיתה – לכאורה הסיבה שאמרו לנו כי במשרד החינוך לא תוכנן נכון התקציב, זה שעושים לנו את זה ברגע האחרון זה מאוד מכעיס", עוד מספרת האם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר קיבל פתרון על פי מתווה שרת החינוך ובנוסף קיבלו שעות ריווח".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר