סמ"ר בן קושניר (צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר בן קושניר (צילום: דובר צה"ל)

גאווה מקומית: החייל הירושלמי שנבחר לשמש כמכונאי הבכיר של אח"י עצמאות

ספינת הטילים אח"י עצמאות, מדגם סער 6, הגיעה לפני כשבועיים לישראל מגרמניה ועגנה בנמל חיפה, כשעליה סמ"ר בן קושניר, תושב ירושלים, המשמש כמכונאי הבכיר של הספינה. "סבי וסבתי ניצולי שואה - עבורי זוהי סגירת מעגל", הוא מספר

פורסם בתאריך: 2.9.21 09:29

החודש נערך טקס הגעת ספינת הטילים מדגם 'סער 6' אח"י עצמאות. אח"י (אוניית חיל הים) עצמאות הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים. בפרויקט הבאת הספינה השתתף החייל בן קושניר מירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"פרויקט ספינות המגן, אשר נבנו במספנות בקייל שבגרמניה, כוללות 4 ספינות טילים מדגם 'סער 6' שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית. החודש הגיעה האונייה השלישית במספר, אח"י עצמאות", מספרים בצה"ל ומדגישים כי "הגעת הספינה מסמלת אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי-כלכלי של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים".

בין החיילים שנבחרו לקחת חלק בפרויקט המשמעותי, נמצא כאמור סמ"ר בן קושניר, תושב ירושלים, בן 21, המשרת כמכונאי בכיר בספינת אח"י עצמאות. בן החל את שירותו כמכונאי בספינת אח"י חנית ולאחר תקופה בשירות, החליט לגשת למיונים לפרויקט הבאת סערי ה – 6 ארצה, והוא אכן עבר אותם ונבחר להשתתף בנסיעה לגרמניה.

בן משתף אותנו בתחושות וההשפעה הרבה של הפרויקט עליו ומספר: "עכשיו, במחשבה לאחור, אני מבין שבזכות הפרויקט עברתי תהליך משמעותי של התפתחות אישית. אני מרגיש עם עצמי שהתבגרתי, נהייתי לוחם טוב יותר, מוביל ומקצועי. זוהי היתה חווית שליחות ענקית ואני חש גאווה עצומה שזכיתי לקחת בה חלק".

בצה"ל מספרים כי "לבן יש קשר משפחתי לגרמניה וזו אחת הסיבות שבגללן הנסיעה כל כך משמעותית עבורו. דודה שלו גרה שם, וסבו וסבתו ניצולי שואה. סבו ז"ל, היה חייל בצבא האדום במלחמת העולם השנייה ונפל בשבי במלחמה עקב פציעה. באחד מהימים, רופא רומני הבריח אותו החוצה מהמחנה והציל אותו". "יש הרבה ניצולי שואה וגם הרבה בני משפחה שנספו בשואה, מהצד של אמא וגם מהצד של אבא", מספר בן, "זוהי סגירת מעגל עבורי, יצא לנו גם לבקר בברגן בלזן, וזה בהחלט היה משמעותי ומרגש".

"מלבד היותו מכונאי בכיר בספינה, בן השתתף ולקח חלק בעיצוב הסמל לספינת אח"י עצמאות. הוא למד באופן עצמאי עיצוב, ולאחר שראה יחד עם חבריו ומפקדיו את הסקיצה הראשונית, החליטו יחד להשפיע ולעצב סמל חדש", עוד מציינים בצה"ל.

בן מסכם את המשלחת כחוויה מרגשת, משפיעה ובעלת שליחות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוטי חזן

    מעניין , אני ירושלמי , והייתי מכונאי בכיר של אח״י עצמאות הראשונה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר