(צילום: מיכל פישמן-רואה)
(צילום: מיכל פישמן-רואה)

פארק גוננים: בן 13 הותקף על ידי נערים במוט ברזל

אביו של הנער: "בנס הוא ניצל". לטענת תושבים לא מדובר במקרה בודד, אלא במסכת מתמשכת של בריונות מצד קבוצת נערים המבלה בפארק גוננים ומאיימת על המבלים במתחם

פורסם בתאריך: 2.7.17 11:32

ילד כבן 13 הותקף בשבת שעברה במוט ברזל בידי חבורת נערים בשכונת גוננים בעיר. לטענת התושבים לא מדובר במקרה בודד, אלא במסכת מתמשכת של בריונות מצד קבוצת נערים המבלה בפארק גוננים ומאיימת על המבלים במתחם.

 

מרדכי לאגמי, שבנו הוכה על ידי הנערים, מתאר ומספר בשיחה עם "כל העיר": "הבן שלי הוכה במוט ברזל בכל גופו על ידי הנערים ורק בנס הוא ניצל. הוא נמלט מהם. הנערים התנהגו בבריונות. השוטרים באו, ראו את הנערים עם אלכוהול, לקחו את הבקבוקים וזרקו לפח. אך ברגע שהשוטרים הלכו הנערים הוציאו את הבקבוקים מהפחים והמשיכו לשתות".

 

רגלו של הילד שהותקף במוט ברזל

רגלו של הילד שהותקף במוט ברזל בפארק גוננים

 

במכתב ששלחו תושבי השכונה לראש העיר ניר ברקת ולמפקד משטרת ירושלים ניצב יורם הלוי, הם טוענים כי "בימים האחרונים סובלים התושבים מהתנהגות פרועה ואלימה של קבוצת נערים המבלה בפארק גוננים שבשכונה. אנו פונים בעניין זה שוב ושוב למוקד העירוני ומזמינים שוטרים לאכוף את הסדר ולמנוע אלימות – אולם האירועים הקשים ממשיכים".

מייסד וחבר ועד שכונת גוננים, יוסי סעידוב, טוען ומבהיר כי אנו מפנים אצבע מאשימה כלפי העירייה. הזנחתו המתמשכת של הפארק וחוסר האכיפה כלפי העבריינים – היא פגיעה במשפחות הצעירות בגוננים.העובדה שיש אפס פעילות לנוער בשכונה ואפס פעילות של תרבות עירונית בפארק השכונתי יוצרת ואקום המוביל לאלימות".

 

פארק גוננים (צילום: מיכל פישמן-רואה)

פארק גוננים (צילום: מיכל פישמן-רואה)

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "מענה יינתן ישירות לפונה ולא באמצעות התקשורת. ככלל נציין כי לפני מספר חודשים הוקמה על ידי המשטרה והעירייה יחידת השיטור העירוני שפועלת במרכז העיר, במרכזי הבילוי ופארקים ציבוריים ואוכפת בין היתר עבירות אלו ועבירות המהוות מפגע לאיכות חיי התושב".

בעיריית ירושלים מתייחסים לטענות ההזנחה, ומוסרים כי "מאז חניכת פארק גוננים מבצע השיטור העירוני, פעילות יזומה ויום יומית בכל שעות היום והלילה, תוך שיתוף פעולה עם מוקד הביטחון וצוותי השיטור המגיבים לכל קריאה ונותנים מענה מהיר ויעיל. כמו כן, מקיימים הצוותים קשר גם עם תושבים הגרים בסמיכות לפארק. נוכחות צוותי השיטור משרה תחושת ביטחון בקרב המבקרים והמבלים בפארק ומייצרת את ההרתעה הנדרשת במקום. כבכל מקרה של אלימות יש לפנות למשטרת ישראל האמונה על טיפול במקרים כגון אלה. בחודש האחרון בוצעו עשרות ביקורות וסיורים יזומים שבמסגרתם פוזרו קבוצות נערים ונמנעו נזקים למתקני הגן. כמו כן, במסגרת פעילות שגרתית מנע צוות השיטור העירוני וונדליזם למתקנים בגן בו נצפו נערים ונערות  מקפצים על מתקני ההצללה תוך סיכון עצמם. הורי הילדים הוזמנו למקום,  נלקחו מהם פרטים  והובהר להם כי עליהם לפקח  ועל ההשלכות שבהתנהלות הילדים ולמניעת הישנות אירועים מסוג זה. יצוין כי במסגרת היערכות השיטור העירוני, יושמו דגשים בכל הפארקים והגנים לרבות פארק גוננים ובמסגרת זו אף יוצב נציג מטעם השיטור העירוני במוקד הביטחון, כפי שנעשה רק בשבוע האחרון במשמרות הלילה ע"מ לייעל את הפעילות".

 

***

הזנחה בפארק גוננים 

כמה מכור הנוער הירושלמי לרשתות חברתיות ולמדיה? 

החופש הגדול: כ-145 אלף תלמידים יצאו לחופשת קיץ 

***

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר