הסוכה שנבנתה בשכונת מאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)
הסוכה שנבנתה בשכונת מאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הלילה: המשטרה והעירייה פירקו סוכה מסוכנת במאה שערים

בהתאם לחוק ובכפוף להחלטות בית משפט - סוכה מסכנת חיים פורקה אמש ברחוב זוננפלד במאה שערים. עובדי העירייה וכוחות המשטרה שאיבטחו אותם נתקלו בהתנגדות אלימה

פורסם בתאריך: 19.9.21 11:07

לילה לא שקט במאה שערים: אמש, מוצאי שבת, בוצעה ברחוב זוננפלד עבודה להסרת סוכה מסוכנת, שהורכבה בגובה של 12 מטר ברחוב זוננפלד, כך שהיא חוסמת חלק מנתיב הנסיעה ברחוב וגורמת גם הפרעה קשה לתנועה. "הקונסטרוקציה ומרפסת הסוכה הענקית שמעליה נבנו ללא היתר ותוך גרימת סכנה ממשית ובטיחותית למשתמשי המרפסת, להולכי רגל, לעסקים סמוכים, לסניף קופת החולים שבקרבת מקום, לילדים בשכונה, למכוניות נוסעות בסמוך ולכל עובר אורח במקום. למניעת הישנות אסונות נוספים כמו שקרו השנה בהר מירון ובגבעת זאב, בהם לצערנו קיפחו את חייהם 47 בני אדם, פעלה עיריית ירושלים, בסיוע משטרת ישראל, להסרת הסכנה", מציינים בעיריית ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ממשטרת ירושלים נמסר: "בתום אישור תכניות שנערך בסוף השבוע, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע למקום, פיקח ועמד מקרוב אחר פעילות המשטרה שאיבטחו את גורמי עיריית ירושלים ושמרו על הסדר הציבורי בעת פירוק הסוכה".

במשטרה מציינים עוד כי "בעת הגעת הכוחות למקום לפנות בוקר, הם נתקלו בחסימת צירי גישה באמצעות פחים שהובערו ועשרות מתגודדים בסוכה ובצירים המובילים לרחוב בה הוקמה תוך שניסו לעכב את ביצוע האכיפה. בתוך דקות בודדות, השוטרים פינו מהמקום את המתגודדים והמכשולים במקצועיות, וגורמי העירייה פעלו לפירוק הסוכה בשעות האחרונות. כבר עם הגעת הכוחות, יודו מספר אבנים, בקבוקים ושקיות אשפה לעברם, זאת לצד גידופים מצד ההמון שהתקהל באזור, וכך גם בעת עזיבת הכוחות".

"כאמור, הסוכה נבנתה על פיגומים בגובה רב והיוותה סיכון ממשי לנפש ולרכוש, תוך פגיעה בציבור משתמשי הדרך וסיכון הציבור המגיע למרכז הרפואי שנמצא במקום שאף הגיש תלונה לעירייה בנושא", מסכמים במשטרה. "בימים האחרונים התקיים שיח והידברות על ידי גורמי המשטרה והרשות המקומית אל מול בעליה של הסוכה שהוקמה בשכונת מאה שערים בירושלים, זאת במטרה להוביל לפירוקה ללא צורך בפעילות אכיפה. לנוכח העובדה שהסוכה לא פורקה על ידי מחזיק המקום, בהתאם לחוק ולנוכח פסיקת בית המשפט, המשטרה אבטחה את אנשי עיריית ירושלים בפירוק הסוכה תוך שמירה על הסדר הציבורי".


הכוחות במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)

הכוחות במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)


בעיריית ירושלים מסבירים כי פירוק הקונסטרוקציה בוצע לאחר מיצוי הדיאלוג עם הבונים, ודחיה חוזרת ונשנית של הפעולה, מתוך אמונה שהבונים יעמדו בהתחייבותם ויפרקו את הנדרש, בעצמם. עיתוי הפירוק נקבע לשעות בהן יש מינימום אנשים ברחוב, כדי למנוע את סיכונם. אולם, לטענת העירייה, התחייבות זו לא בוצעה. "הדבר אילץ את העירייה והמשטרה לבצע בעצמן את הפירוק, לשם הסרת הסכנה. בתהליך הביצוע הופעלה כנגד כוחות העירייה והמשטרה אלימות קשה מצד גורמים קיצוניים", מוסרים גורמים בעירייה ומדגישים כי "למרות זאת, ומלפנים משורת הדין, הסכימו העירייה והמשטרה לאפשר פרק זמן נוסף ומתן הזדמנות שנייה לפירוק עצמי, עד ליום 15.9. גם התחייבות זו מצד הבונים לא בוצעה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אילן

    אני מקווה שאת עלות הפירוק והפעלת הכוחות המיוחדים שאבטחו את המשימה יטילו על בעליה של אותו מפגע מסוכן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר