כיכר הדוידקה (צילום: גוגל מפות)
כיכר הדוידקה (צילום: גוגל מפות)

"מפגע בטיחותי למטיילים": הסכנה להולכי הרגל בכיכר הדוידקה

תעלות ניקוז שמהוות מכשול, תאורה דלה בשעות החשכה וטענות להזנחה כוללת - תלונות על מפגעים בטיחותיים בכיכר הדוידקה

פורסם בתאריך: 29.9.21 12:19

זמן רב חלף מאז שיצאה עיריית ירושלים למבצע חידוש ושדרוג כיכר הדוידקה ורחבת בניין כלל. עבודות השיפוצים שנערכו במתחם ונמשכו במשך מספר חודשים כללו בין השאר, קרצוף וריבוד מחדש של הכבישים, ריצוף הרחבה באבן גרניט, הצבת ריהוט מעץ והצבת עמודי תאורה.

אולם, לאחרונה תושבים רבים שחולפים באזור מידי יום מתלוננים כי המקום מהווה מפגע בטיחותי. לטענתם, הכיכר אינה מוארת בשעות החשיכה, הסביבה מאוד מוזנחת ולא נעימה, ובכיכר יש תעלות עמוקות המסכנות את העוברים והשבים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הדרה פישר, מדריכת דרך שפוקדת את המתחם מידי שבוע, מספרת בשיחה עם "כל העיר" כי "את המתחם בכיכר הדוידקה שיפצו לפני מספר שנים ותוך כדי ביצוע העבודות יצרו ברחבה תעלות ברוחב של כ-20 סנטימטרים. לדעתי תכננו שבתעלות אלו יזרמו מים, אך מה שקורה בפועל הוא שאין אפילו טיפת מים, ואנשים פעמים רבות נתקלים באחת התעלות ומועדים לתוכה".

לדברי פישר, הכיכר גם לא מוארת בשעות הערב והלילה וכל האזור הזה כאמור מהווה מפגע בטיחותי לעוברים ושבים בו. "אין תאורה בכיכר ובשעות הערב והלילה האזור שם ממש חשוך. לצערי, ולצערם של לא מעט תושבים אחרים, המקום מהווה סכנה גדולה לאזרחים הרבים שמטיילים בו – בוגרים וצעירים כאחד".

"כמו כן, במתחם בנו ספסלי עץ מאוד יפים אבל המקום ממש לא מזמין בגלל שהסביבה מוזנחת ומטונפת", מוסיפה פישר. "מדובר במקום מרכזי ושוקק חיים, לכן אני מאוד מקווה שיטפלו בליקויים אלו כדי למנוע אסונות".

ר', תושב ירושלים שעובר בכיכר על בסיס שבועי, מוסיף: "אחרי השיפוץ שנערך לפני מספר שנים, הכיכר היתה יפה מאוד ונעימה. אבל המקום עכשיו לא מתוחזק כמו שצריך. באופן אישי ראיתי שם כמה פעמים אנשים שנתקלים במדרכות הסף של התעלות וכמעט נופלים. אני לא יודע בדיוק למה אמורות לשמש התעלות הללו, אולי זה ניקוז ואולי משהו דקורטיבי – אבל השורה התחתונה היא שהן מהוות מפגע בטיחותי, בעיקר בשעות החשכה כי התאורה לא מספיקה".

לדבריו, "היום שבו מישהו ייפול ממש וייפצע לא רחוק. ממש חייבים לטפל בזה, כי זה מקום מרכזי בסך הכל. הרבה אנשים יורדים בתחנת הרכבת של הדוידקה ועוברים שם מדי יום". מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מקדמת בימים אלו תוכנית שדרוג תאורה למתחם הדוידקה. התוכנית נמצאת בשלבי תכנון ובדיקת חלופות, כחלק מהמדיניות העירונית לשיפור נראות המרחב הציבורי ובטיחותו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עושים סדר

    מה לגבי המחדל הנוראים של דרך חברון כול צומת שם סכנת נפשות לכולם חייבים לעשות משהו לגבי הסכנה הזו

  2. אשה

    הגעתי עם חברה ורצינו לשבת באחד הספסלים,ולצערי היא נפלה כשרגלה נכנסה לתעלת מים שם .נפילה קשה.
    תכנון מעוות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר