מעון יום של נעמ"ת (צילום: Noamfurer, מתוך ויקפדיה)
מעון יום של נעמ"ת (צילום: Noamfurer, מתוך ויקפדיה)

שביתת מעונות היום: אלפי פעוטות מירושלים יישארו בבית גם היום, שני

מעונות היום המפוקחים, בהם של נעמ"ת, ויצו ואמונה, החלו הבוקר בשביתה ללא מגבלת זמן. התוצאה - אלפי הורים ללא מסגרת לפעוטות בגילאי 3 חודשים עד 3 שנים. לטענת ארגוני המעונות: "מסרבים לנהל איתנו מו"מ"

פורסם בתאריך: 3.10.21 07:45

אלפי פעוטות מירושלים, בגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים, נמצאים החל מהבוקר ללא מסגרת, זאת בעקבות השביתה של מעונות היום המפוקחים (ויצו, נעמ"ת, אמונה ואחרים). התוצאה – אלפי הורים מתוסכלים שלפעוטות שלהם אין מסגרת והם נאלצים להפסיד יום עבודה.

כידוע, כבר למעלה מחודש שארגוני מעונות היום המפוקחים על ידי משרד הכלכלה מוחים על תנאי ההעסקה של המטפלות ובעיקר על המחסור בכוח אדם. עוד לפני פתיחת השנה הנוכחית התריעו ארגוני מעונות היום שאם הם לא יקבלו מענה הם לא יחזרו לפעילות אחרי החגים, אולם, לטענתם, מאז לא נמצאו עבורם מענים ואף לא מתנהל מולם משא ומתן.

יש לציין כי החברה למתנ"סים וארגונים במגזר החרדי, שמפעילים גם הם מעונות יום מפוקחים, הודיעו על תמיכה במאבק אך הם פועלים הבוקר כרגיל.

בארגונים אשר מפעילים את מעונות היום טוענים מזה מספר שנים על מחסור במטפלות, מחסור שהולך ומחמיר עם כל שנה שחולפת. כאמור, לפני תחילת השנה הם הודיעו כי אם לא יקבלו מענה לדרישתיהם הם יפתחו בשביתה.

ארגוני המעונות האשימו את הממשלה בחוסר עניין וטענו: "בגלל ממשלת ישראל מתחילה שביתה ללא הגבלת זמן שתפגע בעשרות אלפי ילדים. ראש הממשלה בנט ושר אוצר ליברמן שמסכימים לנהל מו״מ עם החמאס, מסרבים לנהל מו"מ עם המטפלות שמרוויחות 5,000 שקל בחודש וקורסות תחת העומס. הפגיעה בהורים, בילדים ובמשק הישראלי היא בגלל סירוב הממשלה לשבת עם המטפלות למו"מ. אנו קוראים לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי לכנס מו"מ עוד הערב".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. זכויות הוגנות

    להאבק ולא להישבר .
    לכל הסייעות והגננות. להמשיך ולהילחם בכל הכח
    בשינוי תנאי ההעסקה המשפילים . רק נשק השביתה ,יעיל להשגת תוצאות משמעותיות .לא להשלים עם שכר מינימום מעוות .אתן ראויות לשכר מכובד ולכן רק נשק ההשבתה יכופף את הנצלנים בעיריות ובמשרד
    החינוך והרווחה שביזו אתכן .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במי אתן נלחמות. כרגע אתן נלחמות רק בהורים ועושיםאת המוות לפעוטות שרק התחילו הסתגלות והורים שרוצים לפרנס את המשפחה בכבוד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר