פעילות אכיפה נגד אופניים חשמליים (צילומים: דוברות המשטרה)
פעילות אכיפה נגד אופניים חשמליים (צילומים: דוברות המשטרה)

סכנת האופניים החשמליים בירושלים – פעילות האכיפה המיוחדת השבוע

לאחר מספר פניות לשיטור הקהילתי בשכונה, הוחלט על ביצוע מבצע אכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים שמסכנים את משתמשי הדרך האחרים. התוצאה - דוחות, אזהרות והסברים לצעירים שרכבו בניגוד לחוק

פורסם בתאריך: 4.10.21 19:25

תופעת רוכבי האופניים החשמליים שחושבים שהכל מותר להם – לנסוע במהירות גבוה, לשים מוזיקה מחרישת אוזניים, לנסוע על המדרכות, לצעוק על הולכי רגל שלא מפנים את הדרך – כבר הפכה מזמן למטרד אמיתי בירושלים (ובכלל). בשכונת ארמון הנציב מאסו התושבים במטרד הזה והפנו לשוטר הקהילתי שאחראי על השכונה בבקשה לפעול בנושא.

השוטר הקהילתי, שמוליק בן שלמה – מש"ק תלפיות מזרח, שחולש על כל האזור (ארמון הנציב, ארנונה, בקעה וכו') – החליט ליזום מבצע אכיפה ייעודי כנגד התופעה המטרידה.

"המבצע נערך בעקבות מספר תלונות של תושבים על רוכבי אופניים חשמליים שנוסעים בפראות ומסכנים את משתמשי הדרך", מספר בן שלמה בשיחה עם "כל העיר". "מהתלונות עלה שישנם נערים בגילאי 16-14 אשר משתוללים עם האופניים. הם רוכבים במהירות גבוה, נסיעה תוך כדי הרמת גלגל קדמי, או עם טלפון שמונח על הכידון תוך כדי השמעת מוזיקה רועשת ועוד. בשל התלונות, החלטתי ליזום פעילות אכיפה יזומה בארמון הנציב נגד רוכבי אופניים חשמליים. בפעילות נרשמו דוחות תנועה לחלק מהרוכבים, עם אחרים ערכנו שיחות והסברנו להם ולהוריהם שאסור להם לרכב על אופניים חשמליים מפאת גילם ועוד. החכמה פה היא לא רק לתת דוח וזהו – מה שצריך זה להסביר ולשכנע את הנערים שמדובר פה בטובתם. הרי המטרה שלי כשוטר קהילתי היא לא לחלק דוחות אלא למנוע תאונות דרכים ואת זה ניתן לעשות בעיקר דרך הסברה".


השוטר הקהילתי שמוליק בן שלמה (צילום: דוברות המשטרה)

השוטר הקהילתי שמוליק בן שלמה (צילום: דוברות המשטרה)


מהשיחה עם בן שלמה עולה כי מרבית רוכבי האופניים החשמליים בכלל לא מודעים לתנאים המסוימים שבהם עליהם לעמוד. ראשית, רוכבי אופניים חשמליים חייבים להיות מעל גיל 16. בנוסף, ישנו מבחן הסמכה מיוחד שעל כל רוכב אופניים חשמליים לעבור. "זה מבחן שהוא דומה מאוד לתיאוריה", מסביר בן שלמה, "כל מי שרוצה לרכב על אופניים חשמליים מוכרח לעבור את מבחן ההסמכה הזה, אחרת הוא עובר על החוק".

ספר על אירוע מיוחד שבו היית צריך לטפל באחרונה?
"קיבלתי תלונה ממורה בבית ספר, על כך שישנו תלמיד, נער בן 12, שמגיע לבית הספר עם אופניים חשמליים. המורה, ולאחר מכן גם מנהלת בית הספר, סיפרה שאותו תלמיד משתולל עם האופניים באזור בית הספר והדבר מהווה סכנה לתלמידים האחרים. הגעתי אל התלמיד ושוחחתי איתו ועם אימו, שטענה בפני שהיא כלל לא ידעה שבנה רוכב על אופניים חשמליים. הסברתי לשניהם שזה לא יכול להימשך וגם את הסיכונים הכרוכים בכך. מאז אותה שיחה, כבר מספר חודשים, אותו התלמיד הפסיק לנסוע על אופניים חשמליים. כך שהרבה פעמים פעילות ההסברה היא הדרך הנכונה. דוח הוא לא חזות הכל".


פעילות אכיפה נגד אופניים חשמליים (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות אכיפה נגד אופניים חשמליים (צילום: דוברות המשטרה)


מה היתרון של שוטר קהילתי מבחינך?
"השוטר הקהילתי, כשמו, קרוב יותר לקהילה. הוא יותר זמין ונגיש לתושבים. הוא איש הקשר של המשטרה עם הקהילה. במקום להתקשר למוקד ולהמתין, פונים לשוטר הקהילתי. כך קרה עם אותה מורה מבית הספר וכך גם עם התושבים שהתלוננו – הם קיבלו מענה זמין ונגיש יותר".

לדברי בן שלמה, "בכל שכונה יש שוטר קהילתי. ההמלצה שלי היא ליצור קשר עם השוטר הקהילתי עם כל בעיה שעולה בשכונה. השוטר הקהילתי הוא הכתובת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ניר

    ממש כל הכבוד לשוטר האמיץ. אולי הכתב העלה בדעתו לבדוק למה הרוכבים נאלצים לרכב בכביש ובמדרכות? אולי קשור לזה העיריה לא טרחה לסלול נתיבי אופניים?
    בסיס הכתבה נכון – ילדים על חשמליים רוכבים בפראות ובניגוד לחוק אבל מצפה מהכתב לעשות קצת זום אאוט ולבדוק קצת את הרקע.

  2. משה

    פעם אופנים היה חיב ברשום ומספר.והיום אופניים חשמלים לא רשום ללא מספר הורגים ופוצעים אזרחים ולאיש לא אכפת מניות לתפארת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר