תאונה עם מעורבות משאית (צילום: עמותת אור ירוק)
תאונה עם מעורבות משאית (צילום: עמותת אור ירוק)

הסכנה בכבישי ירושלים: הנתונים המדאיגים אודות מעורבות כלי רכב כבדים בתאונות

התאונה הקטלנית שהתרחשה בכביש 89 בשבוע שעבר מצטרפת לעשרות תאונות במעורבות אוטובוסים ומשאיות. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי במהלך 8 החודשים הראשונים של 2021 התרחשו בירושלים למעלה מ-80 תאונות במעורבות רכבים כבדים, בהן 4 תאונות קטלניות

פורסם בתאריך: 7.10.21 19:00

על רקע תאונת הדרכים המחרידה שאירעה ביום רביעי שעבר בכביש 89, שבה נהרגו כידוע מורן בן אלי, שלושת ילדיה ונהג האוטובוס אשר בסון, לידי "כל העיר" הגיעו נתונים קשים אודות תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים (אוטובוסים ומשאיות) ברחבי העיר. מהנתונים עולה כי בכל שנה מתרחשות עשרות תאונות במעורבות כלי רכב כבדים, בהן גם תאונות קטלניות.

מהנתונים עולה כי במהלך השנה הנוכחית, בחודשים ינואר עד אוגוסט, התרחשו בירושלים 83 תאונות במעורבות של משאיות ואוטובוסים, 4 מבין התאונות הללו היו קטלניות, בהן נרשם לפחות הרוג אחד.


מנתוני עמותת אור ירוק, אשר מבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בעשור האחרון (2020-2011) אירעו בירושלים 2,216 תאונות דרכים במעורבות של כלי רכב כבדים – ממוצע של כ-210 תאונות בשנה – בהן גם 50 תאונות קטלניות. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2020 לבדה התרחשו ברחבי העיר 7 תאונות קטלניות במעורובת משאיות ואוטובוסים, ובסך הכל התרחשו בעיר 171 תאונות שכאלה בשנה שעברה.

מהניתוח של עמותת אור ירוק עולה עוד כי קרוב ל-3,000 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט, אוטובוס ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) מתרחשות בממוצע מדי שנה בכבישי ישראל, כ-130 מהן קטלניות (עם לפחות הרוג אחד). על פי הנתונים, למעלה ממחצית מהתאונות מתרחשות בתחום העירוני: 1,676 תאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים מתרחשות בתחומי הערים והישובים מדי שנה בממוצע, מתוכן כ-44 תאונות קטלניות.

מהנתונים עולה עוד כי בשנת 2020 התרחשו בכבישי ישראל 2,079 תאונות דרכים במעורבות של משאיות ואוטובוסים, מתוכן 93 תאונות דרכים קטלניות. על פי הנתונים, בתחום הערים והישובים אירעו, בשנה זו 1,195 תאונות במעורבות רכב כבד, מהן 37 תאונות קטלניות.

מנכ״ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: ״כלי הרכב הכבדים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור ניכר מאשר חלקם במצבת כלי הרכב בישראל. במשך שנים רבות הזניחו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים את תחום הרכב הכבד והדבר יצר מחסור גדול בנהגים. המציאות היומיומית היא של נהגים שנאלצים לעבוד שעות רבות על ההגה, לעיתים גם 17 ו-18 שעות. חלקם נוהגים בכלי רכב לא תקינים, עם משקל עודף וכמעט ללא פיקוח מצד המשטרה ומשרד התחבורה. לכלי הרכב הכבדים פוטנציאל לתאונות קטלניות מרובות נפגעים, ממש כמו בפיגועי טרור. למרות שהנתונים חדים וברורים וידועים לכל, מעט מאוד נעשה כדי לקדם את רמת הבטיחות של משאיות ואוטובוסים ולצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים גורר רגליים בכל הקשור להטמעת הטכוגרף דיגיטאלי, אותו מכשיר שמנטר את מהירות נסיעת כלי הרכב ואת שעות העבודה של הנהג ויכול להביא להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים הנגרמות מעייפות הנהג. למרות התאונות הקטלניות שאירעו בשנים האחרונות לא בוצעו חקירות עומק כדי להבין את הכשלים ולתקנם. כבר מזמן היה צריך לקיים חריש עמוק ולהפוך את כלי הרכב הכבדים לבטיחותיים יותר על ידי הטמעת הטכוגרף, תוספת של ניידות בדיקות בצידי הדרכים, ענישה מרתיעה גם על בעלי משאיות ואוטובוסים שמאלצים נהגים לנהוג מעבר לשעות המותרות בחוק, בכלי רכב לא תקינים אשר מהווים פצצות מתקתקות״.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר