הטיילת החדשה (צילום: ארנון בוסאני)
חנוכת הטיילת החדשה (צילום: ארנון בוסאני)

פסגת זאב: נחנכה טיילת לזכרו של אסיר ציון דוד חבקין בירושלים

זוכרים את דוד: חנוכת הטיילת לזכרו של אסיר ציון דוד חבקין ז"ל, אשר היה פעיל עלייה וסייע רבות להעלאת יהודי ברית המועצות, נערכה במעמד ראש העיר, ח"כ יולי אדלשטיין ובני משפחה

פורסם בתאריך: 11.10.21 19:42

ירושלים זוכרת: ראש העיר משה ליאון חנך אתמול, ראשון, טיילת לזכרו של  אסיר ציון דוד חבקין ז"ל, אשר היה פעיל עלייה וסייע רבות להעלאת יהודי ברית המועצות.  חנוכת הטיילת, שממוקמת ברחוב מחנה יצחק בפסגת זאב, נערכה במעמד השר ויו"ר הכנסת לשעבר ח"כ יולי אדלשטיין, בני משפחתו של חבקין ואסירי ציון לשעבר.


דוד חבקין (1930 – 2013), יליד מוסקבה, אסיר ציון, מקים התנועה היהודית הלאומית בברית המועצות בשנות ה-60 של המאה ה-20, יוזם ומארגן פעילות בקרב היהדות הסובייטית ובמיוחד בקרב הדור הצעיר המתבולל. בעיריית ירושלים מספרים כי "ב-1958 נאסר באשמת הפעילות הציונית ונדון לחמש שנות מאסר במחנות העבודה. עם שחרורו חזר לפעילות יהודית, נסע לערים שונות, נפגש עם יהודים רבים, יצר צינורות תקשורת, דרכי הפצה של הסאמיזדט וכללי הפעילות של התנועה ההמונית. בעידודו יהודים צעירים התחילו להתאסף בחגי ישראל בהמוניהם ליד בית הכנסת היחידי במוסקבה. לאחר שנים רבות בהן שהה בגולה, התירו השלטונות הסובייטים לחבקין לעלות לארץ ישראל. בשנת 2013, נפטר חבקין ונקבר בהר המנוחות בירושלים".


רפרודוקציה (צילום: ארנון בוסאני)

רפרודוקציה (צילום: ארנון בוסאני)


ראש העיר: "זוהי זכות גדולה והתרגשות אמיתית להוקיר ולהנציח את חבקין בבירת ישראל. אסיר ציון בזמנו, שהקדיש את חייו לפעילות ציונית ופעל למען יהודי ברית המועצות. כולנו חבים לו תודה והערכה ומוקירים את מעשיו האמיצים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר