מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)
מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)

הזנחה של שנים: מדוע העירייה לא מטפלת בבור שנחפר במתחם אפטאון גילה?

בשנת 2015 החלו במתחם אפטאון, שממוקם בלב שכונת גילה, חפירות להקמת מגדל בן 24 קומות. אלא שהפרויקט נעצר אך הבור שנחפר עדיין שם. יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ: "פצע פתוח בלב השכונה". בתגובה לדברים אומרים בעירייה כי "בחודשים האחרונים מתקיים דיאלוג אינטנסיבי בין הצוות המקצועי ברשות מהנדס העיר לבין היזמים"

פורסם בתאריך: 12.10.21 14:11

מבנה האפטאון בגילה היה אמור להיות מתחם מסחרי שוקק חיים, כזה שנותן שירות לכ-40 אלף תושבים בשכונה. המבנה, כידוע, הוקם לפני למעלה מ-15 שנים בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים כחלק מפרויקט מגורים גדול. מאז עבר מתחם האפטאון טלטלות רבות, בהן החלפת בעלים, אולם דבר אחד לא השתנה – המבנה נותר שומם ולמעט סערת מתחם הטסטים שפעל מתוכו ועורר מחאה נרחבת של התושבים – אף אחד בגילה לא בדיוק מתעניין במקום.

בשנת 2015 החליף המבנה בעלות, והיזמים החדשים קידמו תוכנית להקמת מגדל מגורים בן 24 עם שימושים מעורבים. בשטח אף החלו עבודות חפירה – אך אז משהו נתקע. מאז, אם תהיתם, הבור נשאר והפרויקט ככל הנראה נשכח.

כעת מנסים בתנועת התעוררות לעורר מחדש את הדיון על מתחם האפטאון. בשאילתא ששיגר השבוע יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ לראש העיר משה ליאון הוא מעלה מספר תהיות על התנהלות העירייה מול היזם ומאשים כי האחריות על הזנחת המקום היא של העירייה.


מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)

מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)


"אם ליאון מזניח את גילה והופך אותה לאתר בנייה, אנחנו נילחם עבורה", אומר ברקוביץ ל"כל העיר". "הבור באפטאון הוא פצע פתוח בלב השכונה, שדורש כבר שנים מענה עירוני".

לדברי ברקוביץ, "יש ביכולתה של העירייה לחלוט ערבות למלא את הבור ולהפוך אותו לגינה מטופחת למען תושבי גילה, וזה מה שאנחנו דורשים".


עופר ברקוביץ מוקטן (צילום: רפי קוץ)

עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)


בשאילתא שאמורה לעלות לדיון בישיבת מועצת העיר בסוף החודש נכתב, בין השאר, "גילה היא אחת השכונות הגדולות בירושלים והמיוחדות בירושלים, אך איכות החיים בה בשנים האחרונות איננה מספיק טובה. התשתיות בשכונה אינן מספקות, עבודות הרכבת הקלה פוגעות בכבישים, יוצרות עומסים, ומקשות על חיי התושבים, ואין מספיק שטחי ציבור לטובת התושבים. הבור באפטאון נמצא באחד האזורים המרכזיים והיחידים המשמשים את התושבים, בסמוך למרכז מסחרי. השטח הפך לשטח מוזנח ומבוזבז ומסכן את התושבים, במקום להפוך למרכז שוקק ואבן שואבת לעסקים ולתושבים. היה מצופה, כי לאחר כל כך הרבה זמן שיזמי הפרויקט מזניחים את השטח תנקוט עיריית ירושלים בפעולות משמעותיות על מנת לשפר את מצב הבטיחות והשימוש בשטח לטובת התושבים".


מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)

מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)


בהמשך נטען בשאילתא כי "כל עוד שהשטח ריק, לפי חוק הרשויות המקומיות – שימוש ארעי במגרשים ריקים, יש אפשרות לפעולה עירונית בנושא. בנוסף, למיטב ידיעתי ועל פי תכתובות, ישנה ערבות בסך 2.5 מיליון שקלים אשר ניתן לחלוט אותה לטובת קידום הפרויקט. אני קורא לחלוט את הכסף לקידום מילוי הבור, לפעול להוצאת צו לאתר למילוי עודפי עפר וצו לגינון, למען השמשת המקום לטובת תושבי גילה".

ידוע, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", את מבנה האפטאון בגילה הקימה חברת נ.א.מ.ת מהנדסים בע"מ, לשעבר שפר מהנדסים. הפרויקט שכלל דירות וקניון נבנה בעלות של 400 מיליון שקל, כאמור, עלות הקמת הקניון בלבד עמדה על 50 מיליון שקל. בסוף שנת 2006, לבקשת בנק הפועלים, מונה על ידי בית המשפט המחוזי בת"א כונס נכסים לפרויקט בעקבות חוב של 160 מיליון שקל, בגין הליווי הפיננסי שהעניק בנק פועלים ליזמי הפרויקט. לטענת הבנק באותה תקופה, למשך פרק זמן ארוך העבודות בפרויקט הופסקו על ידי החברות ולא היה באפשרותן להשלים את הפרויקט. מאז הקניון לא הצליח להתרומם.


מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)

מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)


חבל ההצלה, הגיע כאמור, באוגוסט 2015, אז אישרה העירייה את התוכנית להקמת מגדל דירות שיכלול חניון, מתחם אמפי ואפילו גן ארכיאולוגי, אלא שעד כה המיזם הנדל"ני תקוע ולא מתקדם.

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים: "מדובר בפרויקט שהחל לפני 15 שנים. בחודשים האחרונים מתקיים דיאלוג אינטנסיבי בין הצוות המקצועי ברשות מהנדס העיר לבין היזמים, במטרה לקדם תוכנית לטובת המתחם. היזמים אף מינו צוות יועצים ומנהל פרויקט לקידום העניין. מהנדס העיר נמצא במעקב צמוד על התקדמות התוכנית בלוחות הזמנים שנקבעו, וככל שלא תהיה התקדמות כמצופה – עירית ירושלים תפעל בהחלטיות להחזרת המתחם לפעילות ובכלל זה כיסוי הבור ככל שידרש".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עזרא עזרא

    בגבעה הצרפתית בר כוכבא בפרוייקט
    "ברוש בגבעה" בור ל 3 מגדלים ומדורגים
    פתוח כבר 16 שנה לאור סכסכוך בין היזמים לשעבר והכנסייה יוונית, גם החברה החדשה שקיבלה את הזכויות לבנייה גידרה את השטח וללא שום בנייה באופק.
    את מי זה מעניין בכלל? ולמי זה מציק שם למעלה בעיר ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר