פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו בעת קבלת הפרס עם הנשיא ושרת העלייה והקליטה (צילום: פרטי)
פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו בעת קבלת הפרס עם הנשיא ושרת העלייה והקליטה (צילום: פרטי)

גאווה מקומית: פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו מהדסה זכתה בפרס משרד העלייה והקליטה  

פרופ' כהן-סימברנקו, שעלתה מארגנטינה לפני 21 שנה, מנהלת את יחידת ריאות ילדים בהדסה עין כרם והר הצופים, את המרכז לסיסטיק פיברוזיס של הדסה ואף משמשת "רופאה שגרירה" המייעצת לממשל בדרום אמריקה. "נחשבת לעילוי בתחומה"

פורסם בתאריך: 14.10.21 17:15

פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו, רופאת ילדים מומחית במחלות ריאה בילדים במרכז הרפואי הדסה, זכתה בפרס שרת העלייה והקליטה אשר הוענק לעולים על תרומתם יוצאת הדופן למדינה. האירוע שנערך בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, לווה בהתרגשות רבה של הרופאה ומשפחתה וכמובן – חבריה לעבודה בבתי החולים של הדסה.

"כשקיבלתי לפני כמה שבועות טלפון אישי משרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו- שטה, לא האמנתי שזו אכן היא וזוהי הבשורה אשר בפיה", מספרת פרופ' כהן-סימברקנו בחיוך. "התרגשתי כל כולי. העלייה שלנו לישראל לפני 21 שנים היא הצעד הכי נכון וציוני שעשינו, ואנו מאושרים לגדל כאן את ילדינו, חלקם אחרי צבא וחלקם עדיין לומדים".


בפרסומי משרד העלייה והקליטה, אשר בחרו בחמישה עולים בסך הכל מתוך אלפים ראויים שהוגשה מועמדותם, ציינו כי "היא נחשבת לעילוי בתחומה וזכתה בפרס על פועלה הענף בתחום הרפואה", ואף הדגישו כי "הזוכה תרמה תרומה ייחודית לחברה בתחומה".

פרופ' כהן-סימברקנו למדה רפואה באוניברסיטת בואנוס-איירס, ארגנטינה, ומיד עם סיום לימודיה בשנת 2000 עלתה לארץ עם בני משפחתה. "בעלי מהנדס מחשבים והוא קיבל הצעת עבודה שכללה מעבר לישראל. ביחד עם ציונות אמיתית שפעמה בנו והמחשבה שארץ ישראל היא מקום טוב וראוי לגור בו, לגדל ילדים ולהתקדם במקצוע הרפואה, החלטנו לעשות עליה", היא מספרת.

בין השנים 2003 -2007 ביצעה התמחות ברפואת ילדים בבית החולים הדסה הר הצופים וב-2010 החלה תת התמחות במחלות ריאה בילדים בבתי החולים של הדסה. "במהלך ההתמחות ברפואת ילדים, בחרתי לעסוק גם בצד הקליני וגם בצד המחקרי של מחלות ראייתיות כרוניות מתוכן נמשכתי לנושא של סיסטיק פיברוזיס", מספרת פרופ' כהן – סימברקנו, "תחום המחלות הכרוניות מעניין אותי בעיקר בשל העובדה שאני מלווה בו את המטופלים במשך זמן רב. מחלה כרונית היא מחלה המתפתחת בהדרגה ומרגע האבחון של המחלה אני הופכת להיות לחלק מהחיים של המטופל או המטופלת שלי ומשפחתם. אני מעורבת מאוד בחייהם, בהחלטות שונות – קטנות וגדולות והקשר שנוצר עם המטופלים הוא דבר שאי אפשר לרכוש בכל תחום ברפואה ואני מאוד נהנית מזה", מתארת הרופאה שלא ויתרה והשתתפה במרתון ירושלים יחד עם חולה שלה. "התאמנו ביחד ימים ארוכים והוכחנו לכולם שאפשר לחיות חיים מלאים עם המחלה, וגם לרוץ למרחקים ארוכים. בתחום מחלת ה-CF לשמחתי חלה התקדמות משמעותית, גם מבחינת האבחון והמעקב אבל בעיקר בתחום המחקר והטיפול, מה שהביא בשנים האחרונות לשיפור ניכר באיכות החיים של החולים ולעליה בתוחלת החיים".

"פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו פרסמה עד כה מעל 60 מאמרים רפואיים בכתבי עת מובילים בעולם, בהתמקדות בתחום מחלות ריאה בילדים וסיסטיק פיברוזיס, כאשר בתחום זה היא אף מרכזת ומנהלת מחקרים ברמה ארצית ובינלאומית בנושא זיהומים, הדמיה, הריונות", מספרים בהדסה ומדגישים כי "פועלה אינו יודע מנוחה או שובע, וכך גם חיוכיה ויחסה החם לקולגות ולחולים אשר קנו לה שם של רופאה מקצועית אשר אינה מתפשרת על יחסי אנוש. היא מרצה בכירה מטעם האוניברסיטה העברית, ומדריכה מתמחים בעבודות מדעי יסוד וסטודנטים בעבודות גמר, משתתפת בוועדת הוראה של האוניברסיטה העברית ומשמשת כחברת וועדה לקבלת סטודנטים לרפואה".

"כמומחית מובילה בתחומה, משמשת הרופאה מהדסה כיועצת במספר מרכזי סיסטיק פיברוזיס בעולם, בעיקר בדרום אמריקה, עם מספר תכניות משותפות שהתבקשה על ידי הממשלות להקים ולפתח באורוגוואי, צ'ילה, ארגנטינה ופנמה ובכך אף ממשיכה את הקשר עם מדינות היבשת ממנה עלתה לישראל", עוד מספרים בהדסה.

פרופ' כהן-סימברקנו, נשואה ואם לארבעה, מתגוררת במבשרת ציון, מספרת כי בזמנה החופשי היא אוהבת לבלות עם המשפחה ולטייל, ומאוד אוהבת לעשות אימוני ריצה ואימוני כוח. בשנה האחרונה החלה ללמוד ערבית על מנת שתוכל לשפר את התקשורת עם המטופלים המגיעים אליה.

"הדסה פתחה לי את הדלתות בתור רופאה צעירה וכעולה חדשה. קיבלתי את האפשרות להראות את עצמי ואת היכולות שלי, ובארץ פגשתי ועדיין פוגשת רופאים מצוינים שלמדתי ולומדת מהם בכל יום מחדש. השאיפה שלי היום היא לעזור לעוד ועוד ילדים ובני משפחות כדי שיוכלו לחיות חיים מלאים עם ולמרות המחלות המלוות אותם לאורך שנים רבות. אנו שואפת להביא את יחידת ריאות ילדים ומרכז ה-CF בהדסה לעוד הישגים קליניים ואקדמיים, לפרוץ גבולות להגדיל את הפעילות, ולהמשיך לתת דוגמא כיחידת ריאות הילדים המובילה, בארץ ובעולם", מסכמת פרופ' כהן-סימברקנו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר