כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

ביקורת חריפה על העירייה בשל מצב הנגישות בירושלים: "חייבת הרבה לאנשים עם מוגבלות"

בדיון שהתקיים היום, חמישי, בוועדת העבודה והרווחה על חובת הנגשת מבנים ציבוריים נמתחה ביקורת חריפה על מצב הנגישות בירושלים, כאשר מבנים עירוניים רבים אינם נגישים לציבור בעלי המוגבליות. העירייה: "פועלים במרץ ובנחישות להנגשת המבנים"

פורסם בתאריך: 14.10.21 19:30

ביקורת חריפה נשמעה היום, חמישי (14.10) על עיריית ירושלים. בדיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה בכנסת על מצב הנגישות בירושלים נטען כי עיריית ירושלים לא התחילה בזמן את ההיערכות להנגשת מבנים כמתחייב בחוק, ובפועל נוצר מצב שהרבה מבנים עירוניים אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות.

"עיריית ירושלים חייבת לציבור האנשים עם מוגבלות הרבה. רשויות כמו נתיבות, נוף הגליל וטורעאן הנגיש יותר מבנים ממנה", הגדיש בדיון עו"ד ערן תמיר מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. "עיריית ירושלים לא התחילה בזמן את פרויקט ההנגשה ומנעה מציבור האנשים עם מוגבלות זכויות משנת 1982, שבה התחילה חובת ההנגשה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


לדברי עו"ד תמיר,"על פי דיווחים שונים עיריית ירושלים קפצה מהנגשת 0 מבנים ל-28 בכמה שבועות, אז או שהדיווחים לא מדויקים או שעובדים שם בקצב שיא ואז ארבע שנים זה בהחלט מספיק להנגשת כלל המבנים, ואין צורך בהארכה נוספת ביחס למה שמעוגן כרגע בחוק".

הדיון התקיים, כאמור, בוועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אפרת רייטן מרום והוא עסק בחובת הנגשת מבנים ציבוריים ובפריסת מועדים להמשך עבודת ההנגשה זאת במסגרת חוק ההסדרים.

בפתח הדיון הציגו מהנדס העיר יואל אבן וממונת הנגישות בעיר רות חטאבי את סטאטוס הנגישות בירושלים. אבן אמר בדיון: "ירושלים היא עיר גדולה ומורכבת מאוד וכך גם נושא הנגישות. אני בתפקיד מעל שנה וחצי ולקחתי על עצמי לעשות מהפכה בתחום הזה, ואנחנו עושים את המקסימום שניתן. עשינו סקרי נגישות לכל המבנים העירוניים – 580, כפי שמתחייב בחוק. לפני כשנה וחצי מינינו את חברת מוריה, תאגיד עירוני חשוב לפרויקט ההנגשה והיא תמנה תחתיה את הקבלנים שיבצעו את ההנגשה בפועל".

עוד אמר אבן בוועדה: "כיום כבר הסתיימה עבודת ההנגשה ב- 28 מבנים, עוד 21 מבנים כרגע בביצוע. אנחנו רוצים בשנים הקרובות להמשיך באותו קצב, למנות חברה נוספת ליישום ההנגשה ולשם כך אנחנו צריכים הארכה נוספת למועדים הנקובים בחוק. כולנו חדורי מטרה בעניין הזה ופועלים בנידון".

ממונת ההנגשה חטאבי ציינה בדיון כי התוכנית לשנת 2022 כוללת הנגשה של 47 מבנים עירוניים נוספים ו-90 מקלטים ציבוריים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מייחסת חשיבות רבה להנגשת המבנים הציבוריים לרווחת בעלי המוגבלויות. העירייה לקחה על עצמה לבצע מהפכה בתחום ופועלת במרץ ובנחישות להנגשת המבנים. במסגרת הפעולות, נערכו סקרי נגישות לכ-580 מבנים ציבוריים כמתחייב בחוק. לפני כשנה וחצי מונתה חברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים, לאחראית על פרויקט ההנגשה. ישנם 5 קבלנים שאמונים על ביצוע ההנגשה בו זמנית. נכון להיום, הסתיימה עבודת ההנגשה ב-28 מבנים ועוד 21 מבנים נמצאים כרגע בביצוע. עוד יצוין כי במסגרת תכנית העבודה לשנת 2022 – יונגשו עוד 47 מבנים עירוניים ו-90 מקלטים ציבוריים. עיריית ירושלים תמשיך לרכז מאמצים להובלת השינוי הנדרש בתחום זה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עופר

    מה לגבי חניות נכים?
    לדוגמא: בכל רחוב עמק רפאים יש 4 חניות בלבד!
    שניים ליד הדואר שהם לא תקניות בכלל מידות לפי החוק
    ושניים ליד ארומה שאפשר לומר שהם חצי תקניות
    כך גם בדשא רחבי העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר