"הוא הציל יהודים עד הרגע האחרון שיכל"

מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל דניאל וואיצ'ק העניק לנובוקי סוגיהארה, בנו של צ'יאונה סוגיהארה, קונסול יפן בליטא, שהציל בתקופת השואה למעלה מ- 6000 יהודים, את אות 'אורות בחשיכה' עבור סיפור גבורתו המופלא של אביו

פורסם בתאריך: 10.10.21 17:38

חסיד אומות העולם צ'יונה סוגיהארה שימש במהלך מלחמת העולם ה-2 כסגן קונסול יפן בקובנה שבליטא. על אף התנגדות ממשלת יפן, סייע סוגיהארה לאלפי יהודים להמלט מידיהם האכזריות של הנאצים והציל אותם מגורל אכזר שחיכה להם. סוגיהארה הנפיק ליהודים ביניהם גם פליטים שהגיעו מפולין ויהודים תושבי ליטא, אשרות מעבר זאת תוך סיכון חייו וחיי משפחתו.  מחקר שנעשה בשנים האחרונות גילה כי 100,000 איש צאצאים של אותם ניצולים חיים כיום.



בשנת 1985 החליטה מדינת ישראל להעניק לסוגיהארה את תואר חסיד אומות העולם על מעשיו אלו והצלת אלפי יהודים.  סוגיהארה הוא האזרח היפני היחיד שזכה לתואר וכבוד זה.

בנו, נובוקי סוגיהארה, אוהב ישראל, הגיע השבוע לביקור בירושלים במהלכו הוענק לו ע"י  מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל בעיר, דניאל וואיצ'ק  את אות 'אורות בחשיכה' כהוקרה לסיפור גבורתו של אביו  צ'יונה סוגיהארה שהציל למעלה מ-6000 יהודים.

סוגיהארה אמר במהלך הטקס: 'במשך שנים אבי לא הבין לגמרי את המשמעות האמיתית של מעשיו. הוא הציל יהודים עד הרגע האחרון שיכל ותמיד האמין וחשב שהאשרות סייעו רק למספר קטן של יהודים לא היה לו מושג על המספר האמיתי".

נובוקי סוגיהארה ודניאל וואיצ'ק צילום דויד סעד

נובוקי סוגיהארה ודניאל וואיצ'ק צילום דויד סעד

במוזיאון ידידי ישראל הממוקם בנחלת שבעה בירושלים מוצג סיפור גבורתו של האב צ'יונה סוגיהארה כמו גם סיפורם של גיבורים לא יהודים נוספים אשר תמכו, סייעו, טיפחו ואף הקריבו את חייהם להגנה על יהודים בתקופות שונות. רבים לא מכירים את אותם הגיבורים שפעלו למען הצלת יהודים אך סיפורם המופלא מובא במוזיאון באמצעות טכנולוגיה מתקדמת וחווייה מהפנטת.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר