מאיר שטרית (מימין), ניסים שטרית (צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11)
מאיר שטרית (מימין), ניסים שטרית (צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11)

אחיו של ניסים שטרית: "אנחת הרווחה שלי לא תלויה במעצר או כתב אישום, אלא שיהיה קבר"

בשיחה עם "כל העיר" מוסיף אומר מאיר שטרית, אחיו של הנער ניסים שטרית שנעדר מאז 1986: "אני מקווה שהמשטרה למדה את הלקח מהפעם שעברה. אני מקווה שהפעם עושים את העבודה כמו שצריך". הפרשה התפוצצה בעקבות הסרט "רב הנסתר" של כאן 11 והיוצרת שני חזיזה

פורסם בתאריך: 18.10.21 12:11

קצת יותר מיממה לאחר המעצרים הדרמטיים בפרשת הרצח של אברהם אדרי ז"ל והיעלמות הנער ניסים שטרית, נראה כי סגירת המעגל שאותה מחפש מאיר שטרית, אחיו של הנער הנעדר, עדיין רחוקה.

בשיחה עם "כל העיר" מספר מאיר שטרית על התחושות שלו, ועל אנחת הרווחה שעדיין לא היתה. "אנחת הרווחה שלי לא תלויה במעצרים, בכתב אישום או בהרשעה של האשמים אלא שיהיה קבר", הוא מדגיש ומסביר כי "אנחת רווחה תהיה כשאני אקבל רגב אדמה, שהדם של ניסים ספוג בו, והוכחה של די.אן.איי שזה אכן הדם של ניסים, ואת זה אני אוכל לקבור. אני עדיין לא ישבתי שבעה, לא קרעתי קריעה, עדיין לא אמרתי קדיש. אני לא יכול להשאיר את הסיפור הזה פתוח".



כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפנות בוקר אתמול (ראשון) ביצעו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים מעצרים של שלושה אנשים – שני גברים ואישה – אשר משתייכים או השתייכו בעבר לקהילת שובו בנים של הרב אליעזר ברלנד בחשד למעורבות בהיעלמות של ניסים שטרית, בן 17, בשנת 1986 וברצח של אברהם אדרי, בן 41, בשנת 1990.

שעות לאחר המעצרים, החשודים הובאו בפני בית המשפט, שם הוארך מעצרם בשבעה ימים, כאשר המשטרה הציגה בפני בית המשפט ממצאים אשר קושרים את השלושה לאירועים.


ניסים שטרית (צילום: מתוך 'רב הנסתר', באדיבות כאן 11)

ניסים שטרית (צילום: מתוך 'רב הנסתר', באדיבות כאן 11)


אברהם אדרי ז"ל (צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11)

אברהם אדרי ז"ל (צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11)


"אני מקווה שהמשטרה למדה את הלקח מהפעם שעברה – מהמעצרים שהיא ביצעה לאחר היעלמותו של אחי בשנת 1986", מציין מאיר שטרית. "האנשים שנעצרו אתמול, ועוד רבים אחרים מאותה קהילה, כבר נחקרו בעבר על ידי המשטרה. אז המשטרה לא הצליחה לעלות על שום דבר, כי הם סיכמו ביניהם שהם לא מדברים לא משנה מה יקרה.

בסוף לאחר שהם נחקרו ונעצרו, כולל הארכת מעצר באישור מיוחד של היועץ המשפטי, הם שוחררו. הם חיו בשקט במשך 35 שנים כאילו לא קרה שום דבר".

למה שהפעם הם כן ידברו?
"אני מקווה שהמשטרה יודעת שיש סיכוי שהם ישתקו, שהם לא ישתפו פעולה, לכן הפניה שלי כרגע, דרך כל כלי התקשורת, היא ליועץ המשפטי, לשר המשפטים, לכנסת ואומר לכולם – לא משנה מה הם יעשו בחקירה, האנשים האלה לא פעלו על פי חוק – הם לקחו את החוק הידיים. אי אפשר להשתמש עם החוק כנגד אנשים שפורעים את החוק. גם אם הם ישתקו – שישבו בבית הסוהר עד סוף חייהם".

כידוע, כפי שפורסם, הפרשה התפוצצה בשל סרט תיעודי של העיתונאית והיוצרת שני חזיזה אשר שודר בכאן 11 בפברואר 2020.


מאיר שטרית (צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11)

מאיר שטרית (צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11)


בשיחה עם "כל העיר" מתייחס שטרית לסרט ששודר ומדגיש: "יש לנו עדויות של אנשים. העבודה שנעשתה על ידי שני חזיזה, שהיתה נפלאה, הביאה את ראיית הזהב. יש למשטרה את הכל בידיים, ואין שום סיבה שהפעם האנשים הללו יחמקו. אני מקווה".

יש בך כעס על המשטרה, שלא בדקה את הדברים לעומק לפני 35 שנים?
"זה הרגשות המעורבים שלי – אני שמח שהמשטרה, אחרי כל כך הרבה שנים החליטה לעשות עבודה יסודית, החליפה את כל הצוות שחקר את הנושא בעבר, עשתה דיונים אחרים לגמרי. אני רק מקווה שהפעם הצוות הזה עושה את העבודה כמו שצריך".

עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את שטרית ואף שימש כיועץ המשפטי של הסרט "רב הנסתר: "כבר לפני 35 שנה מאיר, שהיום בן 60, החליט שהוא לא מוכן לוותר. 35 שנה הוא מנסה לגלות מה קרה לאחיו. התפנית החלה כששני חזיזה נכנסה לתמונה, היא קיבלה מידע מסוים והחלה לעבוד על תחקיר. פנינו למשטרה וביקשנו להבין מה קורה עם התיק. אמרנו – אם אתם עדיין חוקרים, תנו לנו בבקשה עדכון. אם לא, ביקשנו את חומר הראיות. המשטרה אמנם התייחסה אלינו מאוד יפה – אבל לא נתנה לנו כלום".

לדברי עו"ד חקלאי, "בפברואר 2020, כשהמשטרה ראתה את הפרומיים לסרט "רב הנסתר", מיהרו לקרוא לנו ולדבר איתנו. אחרי שהסרט שודר, נפתחה חקירה מחדש והמשטרה הוציאה צו איסור פרסום גורף, כולל על עצם קיומה של החקירה. היה כעס מוצדק מאוד של מאיר על המשטרה. כעת אנחנו מבינים שהחקירה נמשכה והגיעו המעצרים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צדק צדק תרדוף

    אני לא בטוחה אם מאיר צודק בדעתו על החוק, שצריך לחול רק על מי ששומר אותו, אך אני מאחלת לו כוחות נפש להתמודד עם האמת, כשזו תתגלה.

  2. אזרח מהשורה

    מאיר שטרית פעל ללא לאות ובהתמדה ראויה להערצה למען השגת הפיתרון . כל השנים הללו
    לא היתה למאיר מנוחה בגלל שהוטרד מכך שלא הושגה היתקדמות ראויה . הפיתרון הטוב ביותר יושג במהירות כשהמישטרה תניח יד על מייק . חייבים להפעיל הסכמי הסגרה בינלאומיים כדי להביאו
    ,לאחר שהיסתתר בחו"ל .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר