מתחם הקאנטרי ברמות (צילום: מתוך חוברת המכרז של עיריית ירושלים)
מתחם הקאנטרי ברמות (צילום: מתוך חוברת המכרז של עיריית ירושלים)

סגור בשבתות? הבריכות ברמות בכלל לא פתוחות

שתי בריכות יש בשכונת רמות, אחת בקאנטרי החדש והשנייה ברמות ב', אולם שתיהן סגורות. האם יש קשר לסוגיית הפעלתן בשבת? עופר ברקוביץ: "ליאון הוא ראש העירייה הראשון בהיסטוריה שסוגר בריכה בשבת ומשנה את הסטטוס קוו לרעה". מהעירייה נמסר כי "הסטטוס-קוו יישמר, והבריכה המשופצת ברמות ב' תישאר פתוחה בשבתות"

פורסם בתאריך: 20.10.21 11:58

בחודש מאי האחרון הודיעה עיריית ירושלים על החלטה שנויה במחלוקת שקיבלה – סגירת בריכת קאנטרי רמות בשבתות. אם אתם תוהים למה שנויה במחלוקת, הרי שמדובר בשינוי מוחלט של הסטטוס קוו, שכן מאז ומתמיד פעלו הבריכות העירוניות בירושלים בשבתות.

בעירייה הסבירו אז כי ברמות יש שתי בריכות, אחת, הבריכה הישנה ברמות ב' שעברה שדרוג רציני, תעבוד בשבת ותשרת את מי שמעוניין בכך, והשנייה, שהוקמה בשכונת הקאנטרי החדשה, לא תפעל בשבות ותשרת את הציבור החרדי.


אולם נכון להיום, חמישה חודשים לאחר אותה החלטה שנויה במחלוקת, הבריכות ברמות עדיין לא פועלות. לא בשבתות ולא בימי חול.

בשאילתא ששיגר יו"ר האופוזיציה עופר ברוקביץ (התעוררות) לראש העיר משה ליאון, אשר צפויה לעלות לדיון בישיבת מועצת העירייה בסוף החודש, הוא מעלה תהיות בנוגע לעובדת הבריכות סגורות ומעלה שוב את סוגיית הפרת הסטטוס קוו בנושא.

לדברי ברקוביץ, "בכל ירושלים מאז ומתמיד, גם בימי ראש העירייה אורי לופוליאנסקי, הונהג סטטוס קוו שבו בריכות היו פתוחות בשבת עבור המעוניינים בכך… תושבים רבים, חילונים ואף דתיים, ממתינים זה זמן רב להפעלת שתי הבריכות המדוברות, בכל ימות השבוע וגם בשבת".


עופר ברקוביץ מוקטן (צילום: רפי קוץ)

עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)


בהמשך, כך לדברי ברקוביץ, "במאי 2021 התהפכת והפרת את ההתחייבות, שינית את הסטטוס קוו בפעם הראשונה בתולדות ירושלים והחלטת לסגור את הבריכה בקאנטרי בשבת. עד היום שתי הבריכות סגורות".

בסיום מבקש ברקוביץ להעלות את השאלות הבאות: "מדוע שינית את הסטטוס קוו ההיסטורי לגבי בריכות בירושלים? האם גם בריכות נוספות ברחבי העיר עתידות להיסגר?".

ל"כל העיר" אומר ברקוביץ: "ליאון הוא ראש העירייה הראשון בהיסטוריה שסוגר בריכה בשבת ומשנה את הסטטוס קוו לרעה. זאת בניגוד גמור להבטחות שניתנו לתושבי שכונת הקאנטרי ובניגוד להתחייבות של משה ליאון עצמו לפני כשנה. נילחם למען התושבים, דתיים וחילוניים, המעוניינים לחיות יחד. ירושלים חייבת להיות של כולם, אחרת היא לא תהיה ירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: שתי בריכות השחייה ברמות ישרתו את כלל האוכלוסיות, ועתידות להיפתח בשבועות הקרובים. לאחר שנים של בנייה, שיפוצים ותקציב עתק של עשרות מיליוני שקלים, שתי בריכות יחלו לפעול בקרוב בשכונת רמות, הבריכה הוותיקה ששופצה ברמות ב', והבריכה החדשה בשכונת הקאנטרי. הסטטוס-קוו בשכונה יישמר, והבריכה ברמות ב' תמשיך לפעול בשבת. שכונת רמות תהנה משתי בריכות בסטנדרט גבוה מאוד, משופצות, המותאמות לכל המשפחה, לצד חדרי כושר רחבי ידיים, חדרי ספורט ייעודיים, חדרי התעמלות וחדרי חוגים. מדובר בבריכה החדשה בשכונת הקאנטרי ובבריכה הוותיקה ברמות ב', שעברה שיפוץ מסיבי בסכום של למעלה מעשרה מיליון שקלים ותשרת בעיקר את הציבור הכללי, לאורך כל ימות השבוע, כפי שהיה במשך כל השנים".

עוד נמסר מהעירייה: "במסגרת דיונים שנערכו באגף הספורט של העירייה ובהנחיית ראש העיר משה ליאון, הוחלט כי שתי הבריכות ישמשו את כלל האוכלוסיות בשכונה. במסגרת המודל הייחודי אותו קידם ראש העיר, כל מי שרוכש מנוי לאחת מן הבריכות יקבל באופן אוטומטי מנוי לשתי הבריכות שממנו יוכל ליהנות לאורך כל ימות השבוע, וגם במסגרת שעות נפרדות. המודל נותן פתרון לכלל הציבורים בעיר ופורץ דרך. דרך של פשרה והבנה והתחשבות בכלל צורכי האוכלוסיות בשכונה. כאמור, גם הסטטוס-קוו בשכונה יישמר, והבריכה המשופצת תישאר פתוחה בשבתות לטובת המנויים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. חייל דוס

    הסטטוס קוו בירושלים הוא חד צדדי …
    כשרוצים לפתוח עוד ועוד חניות בשבת לא מעניין אותם הסטטוס קוו
    שהשוק נהפך למרכז בילוי ללא כל התחשבות בשכנים הדתיים (גם החילונים סובלים מהרעש..) זה בסדר

    אבל בשכונות שמזמן כבר חרדיות אסור חלילה לשנות כלום.. בשביל לא לעצבן איזה חילוני ממורמר …
    אלפי בנות יסעו כל בוקר בהסעות לבית הספר בשכונה אחרת כי פעם היו פה חילונים ואסור חלילה לקחת להם את המבנה ציבור שעומד ריק
    אלפי תושבים צריכים בית הכנסת להתפלל אבל בגלל שפעם השכונה הייתה חילונית אסור לשנות את הסטוטס קוו ולפתוח בית כנסת\מקווה

  2. העירייה מספרים סיפורים יותר מחצי שנה

    אף מפעיל לא רוצה לקחת את שתי הבריכות עליו והשכונה הגדולה בירושלים סובלת. זוהי לא פשרה, זוהי בריחה מאחריות של ראש העיר והעירייה שלא רוצים עימות. דורשים בריכת שחייה ברמות עכשיו!
    שמענו מספיק על ה"בקרוב" שלהם

  3. אחת העם

    "חייל דוס", כאן לא בני ברק ולא איראן.
    נראה אתכם מתקיימים שנה אחת בירושלים בלי חילונים,
    לא יהיה מי שישלם ארנונה ואתם תאלצו לשלם אותה בלי הנחות, ולהתחיל לעבוד…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר