רחוב אגריפס (צילום: תומר אפלבאום)
רחוב אגריפס (צילום: תומר אפלבאום)

מי מתנגד לחניון חדש סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים?

התושבים והסוחרים מתנגדים למרות צמצום התוכנית המקורית להקמת 340 מקומות חניה. המינהל הקהילתי מתנגד בטענה כי הדבר יגרום לעומסי תנועה ברחוב, שגם ככה עמוס ופקוק

פורסם בתאריך: 28.2.17 12:14

 

בעקבות התנגדות עזה מצד חלק מסוחרי שוק מחנה יהודה ומצד תושבי שכונת נחלאות בירושלים לתוכנית להקמת חניון עיני באגריפס, שינתה העירייה את המתווה המוצע, כשכעת כל שנותר מהתוכנית המלאה הוא חניון שבו כ־340 מקומות חניה.

כאמור, התוכנית המקורית של החניון היתה גדולה בהרבה, וכללה בנוסף למתחם החניות, שני פירי מעלית, שעולים מקומת פריקה וטעינה אל מפלס רחוב מחנה יהודה, וכן פורטל ליציאת רכבים מרחוב האשכול – דבר שעורר התנגדות רחבה בשל הפגיעה הצפויה בפרנסת בעלי העסקים.
בנוסף, במסגרת ההתנגדויות הובע חשש מהרס החזות האותנטית הייחודית של רחוב מחנה יהודה ורחוב האשכול. שמעון דרוויש, יו"ר עמותת סוחרי שוק מחנה יהודה, שהוזמן לדיון האחרון, אומר השבוע ל"כל העיר" כי "ברור שלא תמיד מגיעים למקסימום של 100 אחוז, אבל הגענו לתוצאה טובה. אנחנו כבר לא מתנגדים, כמובן שצריך לדאוג לפרטים בזמן העבודות ושכל התוכנית החדשה תכיל את כל מה שנסגר".
ואולם, קשה לומר שכל הצדדים מברכים על התוכנית החדשה. מינהל קהילתי לב העיר, שלפני הוועדה הוציא כתב התנגדות לתוכנית, עדיין עומד בהתנגדותו להקמת החניון, שלדברי אופיר לנג, יו"ר המינהל, "ייצור עומסי תנועה ברחוב אגריפס, שגם כך מאוד פקוק. ברור מאוד ומובן מאליו שברגע שיבנו את החניון הזה, הוא יכניס עוד עשרות מכוניות בשעה, מה שיגרום לסתימה של כל רחוב אגריפס. נשאלת גם השאלה אם יש הצדקה לבנות חניון נוסף, כי יש עוד חמישה חניונים סך הכל במתחם, שגם כך רק חצי מהם מלאים".
מנגד, סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (התעוררות), אומר: "אני שמח שאישרנו את תוכנית חניון עיני להקלת מצוקת החנייה באזור השוק, ולצד זאת שמח שהתנגדותי לשילוב הפריקה והטעינה בתוכנית, שהיתה הורסת את רחוב האשכול ואת השוק הפתוח, התקבלה. אנחנו ממשיכים לחזק את השוק, אחד המקומות הכי קסומים והכי חשובים בעיר, ונוסיף מאות מקומות חנייה צמודים לשוק שיאפשרו מבקרים רבים".
יו"ר הוועדה המקומית לתכנון, סגן ראש העיר מאיר תורג'מן (ירושלים תצליח), מציין בדבריו כי "עדיין לא התקבלה שום החלטה, אבל הכיוון הוא לאשר רק את החניון, ל־340 מכוניות, ולא לאשר שום דבר נוסף. השוק זה לא מה שהיה פעם, ולכן אפשר לוותר על הטעינה והפריקה ולא להרוס ולפגוע בעסקים ברחוב האשכול. הסוחרים בשוק אומרים לי שיש בקושי חמש-שש משאיות ביום, כשמנגד האזור הזה חסר מאוד בחניות, ואני כיו"ר הוועדה הבנתי שהתוכנית הכוללת לא טובה, לא עבור הסוחרים ולא עבור התושבים. מה שהפריע זה המינהור מחניון עיני לרחוב האשכול, שהיה פוגע בכל העסקים בשוק, לכן החלטתי לוותר על זה. שום עבודות לא יתבצעו ברחוב האשכול".
מהעירייה נמסר בתגובה: "התוכניות לא שונו באופן מהותי. מדובר בחניון, שיהיה תת-קרקעי מתחת לרחוב אגריפס, בשישה מפלסים עם 340 מקומות חניה. לחניון יהיו שימושים נוספים לטובת עיריית ירושלים של פריקה וטעינת סחורות בשוק ושל קליטת אשפת השוק במערכת פנאומטית.
"במסגרת ההתנגדויות בוועדה, היתה התנגדות עזה של המינהל הקהילתי ומספר סוחרים לפורטל היציאה מהחניון ברחוב האשכול. לאור זאת, ובעקבות הנחיית הוועדה יבוצע בימים אלו תכנון חלופי שייתר את היציאה. כמו כן, נמצא פתרון שימנע הופעת פירים למעליות ברחוב מחנה יהודה, דבר נוסף שהטריד את סוחרי השוק. החלופות יגובשו ותיקבענה החלטות בהתאם.
"מעבר לכך, טענות המינהל הקהילתי בנושא הצורך בחניון אינן נכונות. לאורך תקופת הכנת התוכנית הנושא נבדק ובעקבות הבדיקה עלה כי מדובר בחניון נחוץ ביותר. בנוסף, החניונים הקיימים באזור הינם בבעלות פרטית ואינם מעניקים הנחה למחזיקי "כרטיס ירושלמי", מה שיקרה בחניון עיני שגם יהיה פתוח כל הלילה. זאת ועוד, בעלי תו חניה אזורי יוכלו לחנות בחניון עיני בחינם, כשלשם כך הוקצו 100 מקומות חניה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר