(צילום: דוברות הדסה)
שמואל שרנזון ורנא עלאווי (צילום: דוברות הדסה)

הסטודנט לסיעוד מהדסה שתרם כליה: "מרגש לדעת שהצלתי חיים"

כששמואל שרנזון, סטודנט לסיעוד מהדסה שמתגורר בירושלים, הגיע להחלטה כי יתרום כליה, היה לו ברור שאין שום מגבלה או קריטריון שימנעו ממנו לקיים את ההחלטה ולהעניק חיים חדשים לאדם הזקוק לכך. "לא עצרתי לרגע לחשוב מי יקבל אותה", הוא מדגיש, מבחינתי כולם ראויים". צפו במפגש בין השניים

פורסם בתאריך: 26.10.21 10:04

במחלקה הכירורגית בהדסה עין כרם מתאוששים מניתוחיהם שמואל ורנא, כשהם מאושרים מאוד. הוא, שמואל שרנזון אשר תרם כליה כדי להציל חיים, והיא – רנא עלאווי אשר קיבלה את הכליה שנתנה לה הזדמנות לחיים חדשים ובריאים.

כאשר שרנזון, בן ה-27 מירושלים, סטודנט לסיעוד מהדסה, הגיע להחלטה כי יתרום כליה לאישה שכלל אינו מכיר, היה לו ברור שאין שום מגבלה או קריטריון שימנעו ממנו לקיים את ההחלטה ולהעניק חיים חדשים לאדם הזקוק לכך.

"הגעתי לארגון "מתנת חיים", שהוא מבחינתי המקום הנכון להתחיל בו", הוא מספר. "עברתי תהליך ארוך של בדיקות ושיחות והמתנתי להימצא מתאים עבור מישהו, ובשל כל מיני סיבות זה התעכב. למרות הכל הייתי נחוש מאוד והודעתי בהדסה שאני מחכה שיקראו לי אליהם. ידעתי ששם ינתח אותי ד"ר עבד חלאילה, מנהל יחידת ההשתלות, במלוא המקצועיות והאחריות".



ואז הגיע הטלפון המיוחל מהדסה, ועל הקו נטע מלכה, מתאמת ההשתלות של יחידת ההשתלות של הדסה, בין הגדולות והעמוסות בארץ, עם בשורה משמחת. "כשנטע התקשרה ואמרה שאוכל לתרום לאישה חולה ושנראה שאני מתאים לה, לא היססתי לרגע וביקשתי לקבוע מועד לניתוח. באופן שגרתי, כמתחייב נשאלתי אם מפריע לי שהחולה היא ממזרח ירושלים ועניתי שזה ממש לא משנה. מלכתחילה לא הצבתי שום דרישה או מגבלה, ולא מצאתי שום סיבה לשנות את זה עכשיו. מבחינתי חולה הוא חולה. אני אדם דתי – והצלת חיים לדעתי היא אחת הדרכים הכי גדולות שבעזרתן ניתן לשמור על צלם אלוהים. אני לא מבדיל בין דם לדם ולכן היה ברור שאני מגיע להדסה ומקיים את הבטחתי".

שמואל חיכה לפגוש את האישה לה תרם כליה, מבלי שידע עליה שום פרט לפני הניתוח. יומיים לאחר הניתוח אותו ביצעו ד"ר חלאילה, ד"ר אשרף אימאם וצוות חדרי הניתוח, כשהוא מאושש וחש בטוב, זכה שמואל סוף סוף להכיר את האישה אותה הציל.

המפגש התקיים בחדרה של רנא, בת ה-35 מירושלים, שסבלה שנים ממחלת כליה ונאלצה לעבור טיפולים מפרכים של דיאליזה 4 ימים בשבוע. היא ובני משפחתה התרגשו מאוד מן המפגש העוצמתי. "מבחינתי המעשה היה מובן מאליו", אמר להם שמואל. "רנא קיבלה את הכליה שלי וזה היה ממש מכל הלב ללא היסוס. לראות אותך מרגישה טוב, להבין שנתתי בריאות למישהו זה השמחה האמיתית שלי. ברוך השם זה נגמר עבורך. עבורי – זה המשך טבעי למי שאני ולמה שאני עושה. אני מתנדב במד"א, תורם דם כבר שנים, אני לומד סיעוד בהדסה עין כרם, כך שהקרבה להצלת חיים בכל דרך היא בשבילי משהו מאוד טבעי. אני מאמין בנתינה, והגישה שלי הייתה שכל אחד מאיתנו צריך לברר אם הוא יכול לתרום כליה ולהעניק משהו לאדם אחר".

"תודה רבה שנתת לי חיים חדשים", אמרה בדמעות רנא והגישה לו זר פרחים. משפחתה הודתה בחום לשמואל ואמרה שאין די מילים שניתן לתאר בהן את גודל התודה. "נתת לה חיים, היא חייבת לשמור על הכליה. סיימנו דיאליזה ומחלה קשה מאוד, היא הייתה במצב קשה, ומתחילים הכל מחדש, בבריאות. עכשיו רק ניקח ממך את מספר הטלפון כדי שניפגש ונשמור על קשר. חשוב לנו לוודא איך אתה מרגיש ולאן יקחו אותך החיים, זה קשר חדש ואמיתי שנוצר בינינו".

שמואל סיכם את החוויה עם מסר ברור לכל מי שמתלבטים אם לתרום כליה – "מי שיכול, מי שרוצה לתרום, חייב לנסות. בעיקר עם היכולות הרפואיות שיש כיום והאפשרות לחזור לחיים בריאים די מהר. אני מקווה שכל אחד יבין שהוא יכול להציל חיים. אני חוזר ללימודים ולעבודה ומרגיש טוב, החיים שלי לא עוצרים. את החלק הפיזי מהניתוח אשכח די מהר, אבל עוצמת החוויה והנתינה תלווה אותי עוד הרבה הרבה זמן".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. גבי

    מדהים מחדש כל פעם לקרוא על הנתינה המיוחדת של תרומה אלטרואיסטית להציל חיים!!תבורך בכל הטוב.

  2. עייע

    למה לא הופתעתי מהכיפה שלראשו רוב התורמים באים מהכיפות הסרוגות חינוך לתרומה זה אצלם בדם. עם מוסר כליות גבוה.

  3. ייי

    מעניין אם הכותרת בהארץ תהיה
    על דתי הזוי שקוצר כליה בשביל התהילה.
    או שבגלל שתרם לערביה ישבחו אותו או לפחות יתעלמו ממנו .

  4. אבי

    לא הבנתי איזו מצווה זו לתת חלק מהגוף שלך ולעבור החלמה ארוכה וקשה בשביל להציל חיים של מי שכל כך שונא אותך .
    ואם אתה חושב שהדיעה שלה על היהודים השתנתה, אז אתה טועה או טיפש או שניהם ביחד

  5. איציק

    כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא. אני בטוח שיכולת לתרום ליהודי/ה ולקיים עולם מלא. המעשה כשלעצמו מעורר השראה! אבל הבחירה בעיניי שגויה ביותר!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר