רכב הסעות של סופרבוס (צילום: בן ניקסון)
רכב הסעות של סופרבוס (צילום: בן ניקסון)

בשבוע הבא: הפעימה השנייה בתחבורה הציבורית בירושלים

משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית הודיעו כי מיום שישי הבא, ה-5.11.21, חברת סופרבוס תחל בפעימה השנייה לשיפור מערך התחבורה הציבורית בירושלים. כל החידושים הצפויים בפנים

פורסם בתאריך: 27.10.21 07:56

מיום שישי, ה-5.11.21, תחל סופרבוס, חברת התחבורה הציבורית מקבוצת בליליוס, בהפעלת הפעימה השנייה בפעילותה באשכול מרכז ירושלים.

השינויים והחידושים מתבצעים במסגרת תנאי מכרזים שקידם משרד התחבורה, באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, לשיפור וייעול רמת השירות של מערך התחבורה הציבורית בירושלים. וכחלק מזכייתה במכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני" בפברואר 2021. תהליך העברת הפעילות באשכול מרכז ירושלים לידי סופרבוס, ימשיך להתבצע בהדרגה במספר פעימות נוספות – עד לשנת 2023.

כזכור, ב-23.07.21 סופרבוס, התניעה את הפעימה הראשונה בפעילותה באשכול, והחלה בהפעלת ארבעת קווי השירות הראשונים (קווים קיימים: 136,83,82,38) באשכול מרכז ירושלים. באותו מעמד, השיקה החברה את תחילת פעילותו של קו תיירות חדש בתדירות גבוהה (קו 2), המשמש כקו במסלול מעגלי לאתרי תיירות באזור העיר העתיקה ולכותל המערבי. קו זה – המתחיל את מסלולו בחניון קרתא, דרך הרובע היהודי והכותל – זוכה מאז הפעלתו להיענות מרשימה מאוד בקרב תושבי ירושלים והבאים בשעריה.

"עם כניסתה של סופרבוס לעיר, אשכול מרכז ירושלים מתחדש ומתרחב – יתווספו קווים, תדירותם של קווים קיימים תתוגבר וישולבו אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי. מהלך זה יתבצע בהדרגה במספר פעימות, עד שנת 2023, ובכפוף לתנאי מכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני", מוסרים בחברת סופרבוס ומוסיפים כי "בסך-הכל תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. בתוך כך, ישולב באשכול צי חדש של 382 אוטובוסים, מתוכם:  174 מפרקיות, 18 מיניבוסים, 44 דיזל קצר וכן, כ-146 רכבים מונעים באנרגיה חלופית וירוקה כ-95 רכבים חשמליים וכ-51 בגז טבעי שצפויים לסייע להפחתת זיהום האוויר והרעש בעיר, וישפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת החוויה העירונית של התושבים והמבקרים".

בפעימה זו, שכאמור תחל ביום שישי בשבוע הבא, צפוייה סופרבוס להוסיף לשירות הציבור שלושה קווים חדשים משכונות דרום העיר:

  • קו 91 | תלפיות מזרח – גבעת שאול (בית החולים הרצוג כפר שאול).
  • קו 504 | חומת שמואל – בנייני האומה  (דרך בגין).
  • קו 506 | חומת שמואל – הר חוצבים מסיים בצומת רמות 4/9  (דרך בגין).

יצוין כי הקווים הקיימים 74 ו-75 יופעלו גם הם כעת על-ידי חברת סופרבוס, ללא שינוי במסלול. לוחות הזמנים יעודכנו בהתאם – וניתן להתעדכן בלוחות הזמנים המדויקים במוקד 'כל קו' 8787* ובאתר סופרבוס.

ל"כל העיר" נמסר כי "במהלך השנתיים הקרובות סופרבוס תגביר ב-40% את תדירויות הקווים באשכול; תספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בעיר הבירה ירושלים; תשפר את הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר – ותייעל את הנגישות בתחומי העיר. בתוך כך, השינויים החדשים יחזקו את הקווים מהירים שחוצים את העיר – ויחברו את השכונות הירושלמיות למוסדות הכרחיים, כדוגמת: בתי חולים ומוסדות ממשלתיים. בנוסף, הקווים החדשים ינגישו את הציבור לקווי הרכבת הקלה הנוספים שיופעלו בשנים הקרובות".

עוד נמסר כי "בראשית ינואר 2023, תשלים סופרבוס את הפריסה של הפעלת אשכול דרום ירושלים עם כניסת קווים חדשים שיופעלו גם הם באמצעות אוטובוסים חשמליים".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי: "עיבוי מערך התחבורה הציבורית בירושלים והסביבה ישפר את הזמינות והתדירות ויאפשר לכל תושבי ותושבות העיר תחבורה ציבורית נגישה, זמינה ויעילה. השקעה בתחבורה הציבורית שלנו היא כלי מרכזי ביכולת שלנו לצמצם את העומסים בכבישים ולאפשר לישראל לנוע למציאות תחבורתית טובה יותר".

ראש רשות התחבורה הציבורית יעקב ישראל נתניהו: "העיר ירושלים בתחילתו של שינוי משמעותי בתחבורה הציבורית ובשנים הקרובות נמשיך ונרחיב את השירות בעיר, וזאת כחלק מהמדיניות שלנו להעניק לכל אחת ואחד את האפשרות ליהנות מתחבורה ציבורית איכותית, יעילה ומתקדמת, שתאפשר לתושבי ירושלים להשאיר את הרכב הפרטי בבית, לחסוך זמן, כסף וכאבי ראש".

ראש העיר משה ליאון: "הפעימה השנייה היא חלק ממהלך כולל של שיפור השירות בתחבורה הציבורית לתושב. מהפכת התחבורה הציבורית בעיר היא בשורה גדולה שאנו עמלים עליה בכל זמן. חברת סופרבוס תפעיל את כל אזור מרכז ירושלים, תגביר את תדירות האוטובוסים בעיר ותשני את פני התחבורה הציבורית".

מנכ"ל סופרבוס צחי נווה: "פעימה זו היא חלק ממהלך מקיף שהתחלנו לפני כשלושה חודשים לחיזוק וייעול ממשקי התעבורה בירושלים. אנו גאים לייצר עבור תושבי העיר ערך רב בשיפור וייעול השירות בתחבורה הציבורית במרחב בו הם מתניידים. סופרבוס תמשיך לייצר כאן בעיר הבירה, כמו בערים אחרות בהן אנו פועלים, חוויית ניידות עירונית נגישה, שקטה ונקייה. בחודש אוקטובר התחלנו בהפעלת המטרונית החדשה בחיפה, שצפויה גם היא לעבור חידושים ושיפורים, ואנו צפויים להמשיך ולהתרחב לאשכולות פעילות נוספים בארץ".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ירושלמית חובבת טבע

    מאגד כבר התייאשנו,אבל אולי סופרבוס ירימו את הכפפה ויפעילו נסיעות לשמורות טבע ופארקים לאומיים.אולי בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים.

  2. עידן אלבז

    שלום
    שמעתי שעוד מעט קו 25 הטבטל ואחרי זה איך אנשי מי פסגת זאב צפון יכלו ללכת לתחנה המרכזית באוטובוס אז ככה מה שיכולים לעשות
    זה לקחת את קו 65 עד פסגת זאב צפון במקום עד פסגת זאב מרכז

  3. מלך הרכבת

    אגד מי היה נגד רכבת ישראל ומי שסם מקלות בגלגלי הרכבת מקום המדינה אוכל אותה בגדול כמו שאתם סמים מקלות למסילה לקו אילת יש דין ויש דיין. נבלות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר