ערב השקת תוכנית היתרון הירושלמי (צילום: נתן רושנסקי)
ערב השקת תוכנית היתרון הירושלמי (צילום: נתן רושנסקי)

בין חינוך לתרבות: התוכנית להעשרה תרבותית בקרב תלמידי בתי הספר בירושלים

היתרון הירושלמי - כך נקראת התוכנית אשר מסבסדת פעילויות במגוון מוסדות התרבות בעיר לתלמידי בתי הספר מכלל המגזרים, זאת בנוסף לסל התרבות הרגיל

פורסם בתאריך: 27.10.21 17:32

עיריית ירושלים ציינה בטקס חגיגי ורב משתתפים את החיבור שבין החינוך לתרבות הירושלמית, המתקיים בתוכנית להעשרה תרבותית בקרב תלמידי בתי הספר.

הטקס, אשר נערך בהיכל התרבות בפסגת זאב, התקיים במעמד ראש העיר, מנכ"ל העירייה, איציק לארי, מנהלי מוסדות התרבות בעיר ואנשי החינוך. את האירוע ליוותה הופעה של תזמורת מזרח-מערב בניצוחו של המנצח תום כהן, אשר אירחו את דודו טסה והזמרת נרקיס, לצד קיום יריד מופעים בשיתוף הסינמטק, תיאטרון אינקובטור, תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים ועוד.

ל"כל העיר" נמסר כי "התוכנית, המופעלת על ידי עיריית ירושלים באמצעות מינהל החינוך, מסבסדת פעילויות תרבות במגוון מוסדות התרבות הפעילים בעיר לתלמידי בתי הספר משלושת המגזרים והחינוך המיוחד. זאת בנוסף למופעים המתקיימים במסגרת "תכנית במו"ת" (לשעבר סל תרבות) אשר לו זכאי כל תלמיד. מדובר בתוכנית ייחודית לעיר ירושלים, אשר נולדה מתוך ההבנה בחשיבות התרבות וחלקה בחינוך ילדינו. באמצעותה, תלמידי העיר זוכים להכיר את מגוון מוסדות התרבות הפעילים בעיר, אשר אלו מתחברים באופן ישיר לתכנית הלימודים, תוך תמיכה במוסדות אלו ועידוד היצירה המקומית".

עוד נמסר כי "בתוכנית לוקחים חלק יותר מ-90 אלף תלמידים בשנה מכל בתי הספר בכלל המגזרים בהשקעה עירונית של 5 מיליון שקלים בשנה. מדובר בתכנית שתורמת לצמצום הפערים ולשוויון הזדמנויות בין כל תלמידי העיר תוך הנגשת מוסדות אלה לכלל תלמידי ותלמידות העיר, ללא תלות במצבם הכלכלי. התלמידים זכאים לשלוש פעילויות בשנה במימון עירוני: פעמיים בשנה באתרי תרבות, היסטוריה, טבע ופעם בשנה צפייה במופע תיאטרון, קונצרט, מחול וכדומה. התכנית והתכנים שבה מתעדכנים משנה לשנה, תוך התאמה לגילאי התלמידים, ומחולקים לאשכולות המתחברים באופן ישיר לתכנית הלימודים".

בעיריית ירושלים מציינים כי התוכנית מייצרת לתלמידי בתי הספר השונים ברחבי העיר חוויה לימודית חוץ כיתתית בהם הם זוכים לצאת ולבקר במוסדות התרבות בעיר, כגון: מוזיאון ישראל, גן החיות התנכ"י, הגן הבוטני, מנהרות הכותל, מוזיאון האסלאם ועוד. במהלך הביקור במוסדות עוברים התלמידים חוויה פדגוגית של למידה, יצירה והתנסות, בשיתוף מחלקות ההדרכה והחינוך של המוסדות עצמם. בנוסף לאלו, התלמידים גם צופים במופעי במה בתיאטראות, בקבוצות מוזיקליות, מחול ועוד, אשר גם אלו נבחרו תוך חיבור ישיר לנעשה בבית הספר. התוכניות מותאמות גם תרבותית ושפתית לתלמידים ממגזרים שונים בעיר.

הפרויקט שוזר את החינוך והתרבות יחדיו, כאשר התפיסה שמוביל מינהל החינוך רואה בעיר כמרחב למידה אחד גדול. לעיר נכסי תרבות, מורשת וטבע משמעותיים ומגוונים מהיפים והמיוחדים ביותר בארץ. דרך התכנית נחשפים תלמידי העיר לאוצרות התרבות שיש לעירם להציע מעבר לתרומה החינוכית נוצר חיבור עמוק בינם לבין העיר בה הם גדלים.

יש לציין, כי בתקופת הקורונה הובילה עיריית ירושלים מהלך, במסגרתו פותחו על ידי המוסדות תכנים היברידיים, אשר הועברו לתלמידים באמצעות ה-ZOOM, ואמצעים מקוונים מגוונים, זאת במטרה להמשיך בפעילות התוכנית ולהתאימה למצב. כך למשל, התקיימו בזום שיעורי אמנות, קונצרטים מיוחדים ועוד. באופן זה נשמר הרצף ותלמידי בתי הספר זכו להמשיך ליהנות מתרבות גם מרחוק.

ראש העיר משה ליאון: "תוכנית היתרון הירושלמי היא אחת ממגוון התוכניות הקיימות במינהל החינוך העירוני, אשר מטרתן להעשיר את עולם הידע והתרבות של התלמידים בעיר. בכוונתי לחזק  משמעותית, בכל שנה, את התקציב לתוכנית המצויינת הזאת. נמשיך להוביל את מהפכת החינוך בירושלים ולתת מגוון של פעילויות לכלל תלמידי העיר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר