כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

אושר התקציב העירוני לשנת 2021: במוקד – חינוך, תשתיות וניקיון

ועדת הכספים העירונית אישרה את התקציב השוטף לשנת 2021, שיעמוד על סך של 12.3 מיליארד שקל - גידול של כ-10 אחוזים מתקציב 2020 שעמד על 11.1 מיליארד שקל. ביום חמישי יובא התקציב בפני מועצת העירייה, שצפויה לאשר אותו

פורסם בתאריך: 26.10.21 19:32

12.3 מיליארד שקל – זהו תקציב עיריית ירושלים לשנת 2021. התקציב, כמובן באיחור של עשרה חודשים וזאת בשל היעדר תקציב המדינה בשנתיים האחרונות.

התקציב השוטף, שאושר בוועדת הכספים העירונית ויעלה לאישור בישיבת מועצת העירייה ביום חמישי, עומד על 7.3 מיליארד שקלים, כ-610 מיליון שקל יותר מאשר תקציב 2020 (גידול של 9 אחוזים). תקציב זה מתווסף לתקציב פיתוח התשתיות לשנת 2021, העומד על כ-5 מילארד שקלים, ואושר בתחילת השנה. בסך הכל, כאמור, עומד התקציב על 12.3 מיליארד שקל – זאת לעומת 11.1 מיליארד שקל בשנה שעברה.

"סכום זה משקף את הגידול בהשקעה העירונית בחינוך, בתשתיות ובניקיון, בתרבות וברווחה", מציינים בעיריית ירושלים.

נתוני הגידול הבולטים, כך נודע ל"כל העיר" הם בתחומים הבאים:

  • מינהל חינוך – 2.36 מיליארד שקלים לעומת 2.15 מיליארד שקלים, גידול של כ-10 אחוזים לעומת שנת 2020.
  • מינהל תרבות ופנאי – כ-370 מיליון שקלים, לעומת כ-340 מיליון שקלים בשנת 2020, גידול של כ-9 אחוזים לעומת שנת 2020.
  • מינהל תפעול – 1.25 מיליארד שקלים, לעומת 1.18 מיליארד שקלים בשנת 2020 – גידול של כ-6 אחוזים.
  • תקציב אגף התברואה גדל ב-36 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה.

אולם מליאת מועצת העירייה

אולם מליאת מועצת העירייה


"באמצעות התקציב החדש תמשיך העירייה להעצים את השירותים הניתנים לתושבי העיר בכל תחומי החיים – בדגש על החינוך, תרבות, איכות החיים, התשתיות, הכבישים ומיזמי תחבורה ציבורית בעיר", מסכמים ואומרים בעיריית ירושלים.

ראש העיר משה ליאון: "כולנו יחד בונים את ירושלים ואין הרגשה טובה מזו. מבחינת ניהול תקציב, עברנו שנה קשה מאוד. מצד אחד, אנחנו בתנופה עצומה שאף אחד מאיתנו לא רוצה להפסיק ומצד שני, אנחנו דואגים שלאף אחד לא ייחסר. זה לא פשוט לעבוד שנה שלמה בלי תקציב מאושר, אבל הצלחנו. אני מודה למנכ"ל העירייה שעבר יחד איתי את השנה המאתגרת הזו ומאחל לכולנו שנות תקציב טובות. חלק גדול מהגידול בתקציב הוא בחינוך. תקציב החינוך גדל לכל המגזרים וכך גם תקציבי הניקיון של העיר והתוצאות נראות ברחובות. אני רוצה להודות לכל עובדי העירייה ולהנהלת העיר על העשייה הרבה למען תושבי ירושלים".

ליאון מוסיף ומתייחס גם לתקציב השנה הבאה ואומר: "בעזרת ה', שבוע הבא יעבור תקציב המדינה וכבר בחודש הבא נגיש את תקציב 2022 על מנת שנוכל בשנה הבאה לעבוד באופן שונה מהשנתיים האחרונות".

***

חלק מהתקציב שאושר יופנה לפרויקטים שאושרו באחרונה בוועדה למסירת עבודות בתחומים שונים, בהם גם בתחומי החינוך והרווחה.

בין הפרויקטים שאושרו:

  • אישור תוכניות חינוכיות להעצמת הקשר הורה–ילד, הסתגלות לבית הספר, הטמעת חוזקות ומסוגלות רגשית, פיתוח מיומנויות חברתיות ועוד – 850 אלף שקל.
  • הפעלת מעבדה ניידת לטובת לימוד מקצועות המדעים בצורה מעשית במגזר החרדי – כ-380 אלף שקל.
  • ימי עיון עבור עובדי מינהל קהילה בחודש נובמבר – כ-310 אלף שקל.
  • תוכנית חינוכית למניעת נשירה במגזר החרדי. התוכנית, המופעלת באמצעות האגף לח"ן חרדי באגף חברה, נועדה לבנות רשת חברתית שתחזק את הקשר שבין הנוער לקהילה ממנה הוא מגיע, כדרך לבניית חוסן , מילוי צרכים חברתיים, סיוע בהתמודדות במשברי גיל ההתבגרות וזיהוי מצבי סיכון במטרה למנוע נשירה בהעדר מסגרות מסודרות – כ-950 אלף שקל.
  • מיזם "פלייסמייקינג ירושלמי" – במסגרתו מבוצעים מיזמים פיזיים – קהילתיים נקודתיים בשכונות במסגרת קול קורא משותף, אשר יצא על ידי העירייה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה – כ-590 אלף שקלים.
  • שבוע תנועות הנוער אשר יתקיים בעיר בתחילת חודש נובמבר. במסגרת האירוע, יתקיימו עשרות אירועים בכ-80 בתי ספר – 400 אלף שקלים.
  • מסע הנוער הירושלמי – במסגרת התוכנית, ייצאו כ- 150 בני נוער ואנשי צוות מלווים מכל רחבי העיר למסע חינוכי בן יומיים, אשר בין מטרותיו : לחבר את הנוער הירושלמי לטבע ולמורשת ההיסטורית סביב ירושלים, לייצר גאווה ירושלמית בקרב הנוער ולגבש קבוצות מנהיגות פעילות בשכונות – 100 אלף שקלים.

לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. Dd

    מר ליאון היקר.ביום הדין שלך.לא יהיו לך תשובות למה פגעת במשפחות רבות בעבור שיהיו לך יותר קולות בבחירות.הופס טעות.אתה תענש מיידי הקדוש ברוך הוא.ואף אחד מבני המשפחות לא יסלח לך כשתחזור מנצלים לבקש מחילה.אתה תהיה בכף הקלע לעולמים.כולל אלה ששיתפו איתך פעולה והיום כולכם מקבלים משכורות שמנות ע"ח המסכנים.אתה בגדת בערכים של היהדות.תשלם ביוקר בבריאות שלך.היום אתם למעלה ומחר תהיו בשאול.משם לא תהיה לכם יציאה.תשמור את מה שכתוב כאן.כי כל בוקר שתקום הלב שלך יהיה יותר חולה .ככה גם החברים שלך שפגעו בנו.בית הדין של מעלה למטה לא ימחל לכם על הפשע הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר