קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: Grauesel)
קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית על רקע מזרח ירושלים (צילום: Grauesel)

שואפים לאפס: האוניברסיטה העברית מוציאה את הכלים החד-פעמיים משימוש

באוניברסיטה העברית החליטו להפסיק עם השימוש בכלים חד-פעמיים והחלו להתקין עמדות לשטיפת כלים. במקביל, גם בקפיטריות יעודדו בקמפוסים לעבור לכלים רב-פעמיים, כששימוש בכלים אלה יזכה את הסטודנטים והסטודנטיות בהנחה

פורסם בתאריך: 3.11.21 14:37

האוניברסיטה העברית יחד עם אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטה, ובשיתוף הוועדה הירוקה של הקמפוס הירוק ומרכז הקיימות, החליטו בתחילת השבוע להפסיק את השימוש בכוסות חד-פעמיות ברחבי הקמפוסים. מדובר בשלב הראשון בדרך להוצאת כלל הכלים החד-פעמיים מהאוניברסיטה. הרעיון יצא לדרך עם קמפיין חדש לעידוד השימוש בכלים אלה, בשם "שואפים לאפס", הכולל שלטי הסבר, פליירים ומדבקות תחת הכיתוב "גם אני רב פעמי".

ל"כל העיר" נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מחקר, שחשפה כי רק השנה השתמשו ברחבי האוניברסיטה במעל ל-3.5 מיליון כוסות חד פעמיים ומאות אלפי פריטים חד-פעמיים אחרים. כמו כן, התגלה כי במהלך הפסקות הפעילות נעשה שימוש בכ-120 אלף כוסות (שנת קורונה). על פי ההערכות, צמצום כמות הכלים החד-פעמיים יחסוך לא פחות מ-350 אלף שקלים עבור המוסד האקדמי. כיום מהווים הכלים החד-פעמיים כ-10% מכמות האשפה באוניברסיטה".


חד פעמי (צילום: אלון סין משה)

חד פעמי (צילום: אלון סין משה)


עוד נמסר כי "ההנחיה אינה מחריגה את הקפיטריות ואירועים קטנים בפקולטות, שגם בהם יעודדו בקמפוסים לעבור לכלים רב-פעמיים. יש לציין כי הקפיטריות עצמן עוברות בימים אלה לכלים רב-פעמיים, וביקשו לקדם את הרעיון, ואף הסכימו להגדיל את המחיר עבור מוצרים שיכללו שימוש בכלים חד-פעמיים. בנוסף, באוניברסיטה העברית עמלים בימים אלה על הקמת כיורים לשטיפת כלים, שיוצבו בפקולטות, וכן להתקין מכונות ייחודיות לשטיפת כלים. עד כה הוצבו שלוש עמדות לשטיפת כלים, שתיים בקמפוס ספרא בגבעת רם (במועדון הסטודנטים "פפיק" ובמרכז הלמידה של אגודת הסטודנטים והסטודנטיות), וכן בגוש שלוש בפקולטה למדעי הרוח, בעמדת הקפה של האגודה. באגודת הסטודנטים והסטודנטיות מקווים כי עד לסוף השנה הנוכחית יותקנו עוד עשרות עמדות כאלה בכל הקמפוסים. זאת ועוד, מכונות לשטיפת כלים הוצבו ויוצבו במספר נקודות עבור הסגל האקדמי המינהלי, כגון בניין המנהלה".


מכשיר לשטיפת כלים (צילום: אלון סין משה, דוברות האוניברסיטה העברית)

מכשיר לשטיפת כלים (צילום: אלון סין משה, דוברות האוניברסיטה העברית)


פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, מסר כי "הפסקת השימוש בכלים חד-פעמיים הוא מהלך חשוב במיוחד עבורנו, משום שהוא יאפשר לצמצם משמעותית את פליטת החומרים הרעילים לסביבה והנזק שעלול להיווצר בשל כך. מוטלת על כולנו אחריות חברתית וציבורית ראשונה במעלה להתמודד עם האתגר הגדול שמוטל בעת הזו על האנושות, והוא למנוע את משבר האקלים העולמי. יש לציין כי רק לאחרונה הקמנו את המרכז כלל-אוניברסיטאי לקיימות, מהלך שנועד להרחיב, לתכלל ולשכלל את כלל הפעילות בתחום הקיימות כתחום מועדף ובינתחומי כלל-אוניברסיטאי, בהתאם לאתגרים העומדים לפתחנו".

פרופ' נדב כץ, ראש "קמפוס ירוק": "לאוניברסיטה יש מחויבות עמוקה לנושא קיימות הלכה למעשה, בפרט צמצום השימוש בכלים חד-פעמיים בפעילות שוטפת דרך היחידות השונות. הפסקת שימוש בכוסות חד-פעמיות זה השלב הראשון, ויש לנו תוכנית סדורה איך להוריד את הכל לאפס, תוכנית בשלבים לגמילה מחד-פעמי".

מעגן חיון, מנכ"ל אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, ממובילי פרויקט "שואפים לאפס": "מצאנו שותפים משמעותיים באוניברסיטה להבנה כי יש לנו אחריות חברתית משותפת על הסביבה וכדור הארץ. זוהי מגמה גלובלית ואנחנו, כגוף מוביל בארץ, המאגד תחתיו כ-30,000 סטודנטים, מאמינים שכולנו צריכים לפעול יחד, ולשנות הרגלי צריכה יום-יומיים על מנת לצמצם משמעותית את נזקי האקלים. זו בדיוק המשמעות של הפרויקט שאנו מובילים יחד בקמפוסים של האוניברסיטה העברית".

שי פודולר, יו"ר האגודה, הוסיפה: "מתוך ההבנה של המשמעות שלנו בתור כוח סטודנטיאלי ולאחר דיונים משמעותיים, התקבלה החלטה בוועידת האגודה להכריז על מצב חירום אקלימי, ולפעול בנושא באופן מידי. החלטה זו נבעה מתוך הבנה כי למעשים של כולנו השלכות על הסביבה ויש לנו היכולת לקחת אחריות על הסביבה בה אנו חיים״.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכי טוב שכל אחד יגיע עם הכוס שלו, ושיהיו נקודות שטיפה

  2. אריק

    מחלקת הספקה והמחסן, קונים ומנפקים, הכל רק פלסטיק,כפיות כוסות מכל הבא ליד,יש למנוע זאת בראש ובראשונה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר