זירת תאונה בין אוטובוס להולך רגל (צילום: דוברות איחוד הצלה)
זירת תאונה בין אוטובוס להולך רגל (צילום: דוברות איחוד הצלה)

מדאיג: 1,039 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בירושלים בשלוש השנים האחרונות

מבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק" לרגל שבוע הבטיחות בדרכים עולה, כי ירושלים מדורגת במקום ה-17 מבין ערי ישראל במסוכנות להולכי רגל. מהנתונים עולה עוד כי על כל 1,000 תושבים נפגעים בירושלים 1.11 הולכי רגל

פורסם בתאריך: 3.11.21 21:12

1,039 הולכי רגל נפגעו בירושלים בתאונות דרכים בשלוש השנים האחרונות (2020-2018), שהם 1.11 הולכי רגל שנפגעים בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים. כך עולה מבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק" לרגל שבוע הבטיחות בדרכים. מהנתונים עולה כי ירושלים מדורגת במקום ה-17 במסוכנות להולכי רגל.

עוד עולה מהנתונים כי בעיר בית שמש נפגעו 88 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 0.70 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. בית שמש מדורגת במקום ה-29 במסוכנות להולכי רגל. יצוין כי העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1000 תושבים היא בת ים, יותר מכל עיר אחרת בארץ.

דוח של המועצה האירופית לבטיחות דרכים (ETSC) חושף, כי ישראל נמצאת במקום הרביעי והגרוע בשיעור הולכי הרגל ההרוגים מכלל הרוגי תאונות הדרכים. הדוח בדק את שיעור הולכי הרגל ההרוגים במהלך שלוש שנים (2018-2016) בכל מדינות אירופה, וממנו עולה כי שיעורם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל, נאמד ב-32 אחוז בממוצע. ליטא (38 אחוז), רומניה (37 אחוז) ולטביה (35 אחוז) נמצאות במקומות הראשונים בשיעור הולכי הרגל ההרוגים, בעוד הולנד (9 אחוז) נורבגיה ופינלנד (11 אחוז כל אחת) הן המדינות הבטוחות ביותר עבור הולכי הרגל.

כאשר בוחנים את ממוצע הולכי הרגל ההרוגים בקרב מדינות אירופה עולה, כי 21 אחוז מכלל ההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל. כאשר משווים את הנתונים הממוצעים של מדינות אירופה, ניתן לראות עד כמה גדול הכישלון של מדינת ישראל, כאשר שיעור הולכי הרגל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל גבוה בכ-50 אחוז מהממוצע במדינות אירופה.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. אין להם שלדת הגנה או כריות אוויר שיגנו עליהם כמו בכלי הרכב. לכן, האחריות לבטיחותם מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ובעיקר על ראשי הרשויות והערים. הם יודעים היטב איפה נפגעים הולכי הרגל ומה הן נקודות התורפה שמסכנות אותם. באותם מקומות יש לתת עדיפות לבטיחותם של הולכי רגל על פני כלי הרכב באמצעות ריסון מהירות הנסיעה ומיתון התנועה. מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל ואת המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי שינוי סדרי העדיפויות לטובת בטיחות הולכי הרגל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    זה לא מפתיע כי כבר כמה שנים אין רחוב בירושלים שלא עובדים בו אין כביש אין מדרכה העיקר הרס של כבישים למדרגות ולכן זה עיקר התאונות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר