מסלול התחבורה הציבורית ברחוב ירמיהו (צילומים: ליאור שמאע - חברת ניהול פרוייקט שלם)
מסלול התחבורה הציבורית ברחוב ירמיהו (צילומים: ליאור שמאע - חברת ניהול פרוייקט שלם)

הסוף לפקקים? נפתח לתנועה מסלול תחבורה ציבורית בציר ירמיהו

בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים ואחרי שנתיים של עבודות, הבוקר נפתח לתנועה מת"צ ירמיהו - מצירי התנועה המרכזיים בעיר. המת"צ החדש מהווה את המשכו של מסלול התחבורה הציבורית בכניסה לעיר, ובעתיד הוא צפוי להגיע עד להר חוצבים

פורסם בתאריך: 4.11.21 09:39

מסלול תחבורה ציבורית חדש נפתח בירושלים – ברח' ירמיהו, אחד מעורקי התחבורה המרכזיים בירושלים. במת"צ החדש הושקעו כ-50 מיליון שקלים, זאת במסגרת פיתוח התחבורה הציבורית בירושלים. המת"צ עובר לארוכו של רחוב ירמיהו, מצומת רחוב הצבי ועד לצומת רחוב שמגר, וכולל נתיב תחבורה ציבורית מופרד ונתיב תחבורה פרטית לכל כיוון. העבודות בפרויקט נמשכו כשנתיים והן נאמדות בסך של כ-50 מיליון שקל.

המסלול החדש הוא יוזמה משותפת של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, כאשר על הביצוע הופקדו צוות צוות תכנית אב לתחבורה וחברת מוריה. בעיריית ירושלים מציינים כי "המת"צ מהווה חלק ממערך התחבורה הציבורית החדש של ירושלים, בצפון העיר, הכולל בין היתר גם את הקו הירוק של הרכבת הקלה, הצפוי להתחבר לתוואי המת"צ. בנוסף, מצטרף מת"צ ירמיהו לנתיבי התחבורה הציבורית החדשים המקודמים ברחבי ירושלים ובניהם נתיב התחבורה הציבורית 'כביש בגין', נת"צ 'הכניסה לעיר' ונת"צ 'שדרות שז"ר'".

מסלול התחבורה הציבורית בירמיהו מהווה למעשה את המשכו של נת"צ הכניסה לעיר שנפתח לתנועה בחודשים האחרונים. במהלך השנה הקרובה צפוי המת"צ להתחבר גם למת"צ 'שפע חיים', הנמצא בביצוע מתקדם וכולל את המקטע שבין צומת הרחובות שמגר וירמיהו ועד לרחוב שפע חיים. בהמשך יושלמו נתיבי התחבורה הציבורית עד להר חוצבים, ובכך ייווצר רצף תנועתי עבור התחבורה הציבורית בבירה, מהכניסה לעיר ועד להר חוצבים.

"מת"צ ירמיהו, יעניק עדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית בציר תנועה ראשי בעיר", מדגישים בעירייה, "הוא יאפשר למשתמשי התחבורה הציבורית נסיעה רציפה, נוחה ובטוחה בין הכניסה לירושלים מכיוון מערב לשכונות הצפוניות בירושלים בשני הכיוונים, ולהגעה מהירה ויעילה לחלקי העיר ולמרכזה, תוך קיצור זמני הנסיעה, צמצום הפקקים ושמירה על איכות הסביבה. בהקמת מת"צ ירמיהו, ניתן דגש מיוחד על שמירת בטיחותם של הולכי הרגל שינועו בקרבת המקום, וזאת תוך שימוש במספר אמצעי בטיחות עבור הולכי הרגל ובניהם: שמירה על מרחב ראייה נרחב בצמתים, מעברי חצייה מרומזרים ורציפים, אמצעים להאטת התנועה לקראת מעברי החצייה וגידור הכבישים ועוד".


מסלול התחבורה הציבורית ברחוב ירמיהו (צילומים: ליאור שמאע - חברת ניהול פרוייקט שלם)

מסלול התחבורה הציבורית ברחוב ירמיהו (צילומים: ליאור שמאע – חברת ניהול פרוייקט שלם)


יצוין כי בנוסף למסלות התחבורה הציבורית, בוצעו ברחוב ירמיהו עבודות פיתוח תשתיות, סלילת אספלט, הקמת מדרכות חדשות, התקנת תאורה חדשה, שיפור הנגישות, פיתוח נופי והתקנת ריהוט רחוב.

ראש העיר משה ליאון: "אנו בדרך הנכונה. הושלם מת'צ ירמיהו. פתיחת נתיב התחבורה הציבורית הוא שלב נוסף בפיתוח העיר לאתגרי העתיד, לפיתוח התשתיתי ולתחבורה מתקדמת. זו סנונית נוספת שמגיעה, פרויקט נוסף שהסתיים. אני מודע לאתגרים התחבורתיים בעיר, פועל לסיום מהיר של הפרוייקטים שנמצאים בעיצומם עבור כולנו".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "המת"צ יעניק לציבור הנוסעות והנוסעים בירושלים תחבורה ציבורית טובה, מהירה ויעילה יותר.אנו רואות בהקמת נתיבי תחבורה ציבורית חשיבות עליונה ולכם משקיעות רבות בקידומם ופתיחתם. נת"צים מאפשרים לנוסעות ולנוסעים לעקוף את הפקקים ובכך להוות אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי".


מסלול התחבורה הציבורית ברחוב ירמיהו (צילומים: ליאור שמאע - חברת ניהול פרוייקט שלם)

מסלול התחבורה הציבורית ברחוב ירמיהו (צילומים: ליאור שמאע – חברת ניהול פרוייקט שלם)


מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "חברת מוריה שותפה בבניית תשתיות התחבורה של ירושלים, ובכלל זה תשתיות התחבורה הציבורית, המהוות עוגן משמעותי במערך התחבורה של העיר בשנים הבאות. פרויקט מת"צ ירמיהו מהווה מקטע נוסף להשלמת מסלול התחבורה הציבורית מהכניסה לעיר ועד להר חוצבים, והכל כחלק מאסטרטגיית שדרוג מערך הסעת ההמונים בעיר".

מנכ"ל תכנית אב לתחבורה , זוהר זולר: "פתיחת מת"צ ירמיהו מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית העוברת על העיר ואשר הייתה החלוצה בהטמעת טכנולוגיית תחבורה מתקדמות. וכך מיישמת את חזון הפחתת השימוש ברכב הפרטי והעדפת התחבורה הציבורית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ישראל

    לא מצליח להבין מה עלה 50 מיליון, והיכן הרכבת שהייתה אמורה לעבור שם?!
    מה שבטוח שאת הפקקים זה לא יוריד, השאירו נתיב אחד לנסיעה ברכב פרטי, ומי בדיוק יסע עם תחבורה ציבורית ברחוב הזה, שכל שאר ירושלים לא מספיק נגישה?!?!
    טיפשות שאין כמותה, בזבוז כספי משלם המיסים!!

  2. מקומי

    כביש בלונדיני מאד יפה ובלי שכל, פקוק כל הזמן לפחות שבתמונה לא היו רואים את זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר