מתקן מחזור בקבוקים (צילום: Ori~מתוך ויקיפדיה)
מתקן מחזור בקבוקים (צילום: Ori~מתוך ויקיפדיה)

בעקבות חוק הפיקדון החדש: נפרדים ממתקני מיחזור הבקבוקים במרחבים הציבוריים

לאן נעלמים מתקני מיחזור הבקבוקים שהיו מוצבים בעיר? בדיקת "כל העיר" מגלה כי המתקנים הוסרו לקראת כניסת חוק הפיקדון החדש לתוקף בחודש הבא

פורסם בתאריך: 4.11.21 18:24

לאן נעלמים מתקני מיחזור הבקבוקים בעיר? לאחר מספר תלונות של תושבים ובעקבות פנייה של "כל העיר", מסבירים בעיריית ירושלים כי בשל חוק פיקדון הבקבוקים החדש, שצפוי להיכנס לתוקף בחודש הבא, 1.12, אין יותר צורך בהצבת מתקני המיחזור במרחב הציבורי העירוני. למעשה, למרות שחוק הפיקדון ייכנס לתוקף בעוד למעלה משלושה שבועות, עיריית ירושלים כבר החלה לאסוף את המתקנים מאזורים שונים בעיר.

"איסוף המתקנים נעשה בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה ובכפוף לחוק", נמסר מעיריית ירושלים במענה לפניית "כל העיר". .

כאמור, בעירייה מסבירים כי הסרת המתקנים קשור לחוק הפיקדון החדש. "עם יישום החוק", כך נמסר, "אחריות מיחזור הבקבוקים תעבור למשרד להגנת הסביבה, אשר באמצעות תאגיד המיחזור אל"ה, יציב מתקני מיחזור חדשים ברשתות השיווק, ובעת החזרת הבקבוקים, יונפק במקום שובר זיכוי לטובת המחזיר. העירייה החלה באיסוף המתקנים אשר תפסו מקום במרחב הציבורי".

בנוסף, בעיריית ירושלים מזכירים את ההסכם שחתמה הרשות מול מפעל 'גרניט' בעטרות, המשמש כמרכז מיון והפרדה של האשפה שנאספת בירושלים. ולמרות הדברים הללו, בוודאי לנוכח הממצאים המדאיגים שהוצגו בוויעדת האקלים הבינלאומית בשבוע שעבר, עולה השאלה אם לא היה מן הראוי להשאיר את מתקני המיחזור במקומם? וכן, גם אם הדבר תופס שטח במרחב הציבורי.

ראש העיר משה ליאון: "חוק הפיקדון החדש מאפשר לעירייה לפנות את מתקני מחזור הבקבוקים, אשר תפסו שטחים במרחב הציבורי. בנוסף, יישום החוק יאפשר לתושבים למחזר ולקבל זיכוי כספי ומיידי – כך שכולם ירוויחו מיישומו. חשוב לציין כי מפעל 'גרינט' שהקמנו בירושלים, ממשיך בריכוז מיון והפרדת האשפה המושלכת, דבר שהופך את ירושלים לעיר בה ממוחזרת כמות הפסולת הגדולה ביותר בארץ".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

14 תגובות
14 תגובות
  1. ישראל

    בענין המתקנים למחזור בקבוקים. הציבור כבר למד שזורקים רק למתקני המיחזור. העיריה התקינה בשכונתינו פחים מוטמנים ועם הקמתם נרמסו , נהרסו ונעלמו מתקני המיחזור . השכנים שאלו וצלצלנו לעירייה. קבלתי תשובה כי הוקם מיתקן חדש למיון הפסולת העירונית והושקעו בזה מיליונים כך שהמיקנים למיחזור מיותרים הבעתי את זעמי באזני מי שענה לי , ואחרי כמה שעות קיבלתי טלפון ממישהו יותר גבוהה והסביר לי ביתר תקיפות שממילא המיון נעשה ולכןחבל על ההוצאוצ באיסוף ושינוע לאותו המקום. למחרת קבלתי טלפון נוסף ממישהו רם דרג וחזר באוזני שוב על המנטרה. והדברים נעשו לטענתו זהו התועלת בקידמה וממילא השקיעו מיליונים רבים במתקן המיון. אני לא יודע אם שמתם לב כי מאז שהוכנסו ה-"מוטמנים" כמה רכבים קטנים נוספו למערך העירייה באיסוף גרוטאות ?
    העובדים עושים מסחר גדול עם אוספי ה="אלטע זאכן" שלא מגיעים בכלל כי מקבלים אספקה ישירה .
    ממתי שוטפים את הרחובות במים ?! על חשבון הציבור ?! האם המשרד לאיכות הסביבה מתיר לעשות את זה ?!
    הם מלכלכים יותר ממה שמנקים.

  2. 1984

    יש מלא פלסטיק שלא נכנס לחוק הפיקדון , כגון בקבוקי שמפו , מרקח כביסה , ויטמין , ועוד , ובכלל , למה כל כך מהר הוציאו אותם , בלי שיחכו לחוק להכנס לתוקף ?!
    ממש מטומטם ..

  3. אפרת אסף

    בקיצור מי שלא מגיע למרכולים גדולים המחזיקים מכונות יאלץ לזרוק את המיכלי הפלסטיק לפח אש0 אשפה רגיל. חנויות רגיולות לא מקבלות בקבוקים וממילא יש עוד אריזות פלסטיק שצריך למחזר. לא רק בקבוקים.

  4. לי,

    מעשה נמהר. בשכונה שלי בירושלים הוציאו את מתקני איסוף הבקבוקים לפני שנים. יש הרבה פלסטיק שזה לא בקבוקי שתיה.

  5. נירית

    במתקני המיחזור האלו היה מיחזור של פלסטיק על כל סוגיו ולא רק בקבוקי פלסטיק.
    בנוסף היה מחזור של בטריות.
    היה נכון להשאיר את המתקנים לטובת מחזור שאר הפלסטיק .
    לא נכון להשאיר את האחריות רק למתקן גרניט ולתת לתושבים אחריות למחזור ולשמירת כדור הארץ שלנו.
    כדאי ואפילו נכון להציב מתקנים של זכוכית וקופסאות במקום מתקני המחזור שהיו.

  6. אייל

    לא הבנתי מה נעשה עם הבקבוקים למחזור עכשיו במשך 3 שבועות, נזרוק לזבל? חוץ מזה מה יהיה אדון לאון ראש העיר עם יוקר המחיה? רק לחרדים מותר לקנות בזול? ודבר אחרון כבודו מצוקת הדיור אנחנו משפחה חילונית עם 5 נפשות ו300000 בצד למה עם זה אי אפשר לקנות דירה בירושלים למה??????,

  7. שוש

    פחי המחזור היו לכל סוגי הפלסטיק. לא רק לבקבוקים. לא מבינה את ההיגיון באיסוף הפחים.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז כל הבקבוקים יהיו בפח, ומי הולך להפריד אותם במשך שלושה שבועות?

    התנהלות על הפנים של העירייה!!!

  9. הלא ממחזר

    מה קורה עם המחזור בעיר הזו? אין שום תחנה למחזור פסולת חשמל ואלקטרוניקה דרומה מהגבעה הצרפתית, ואין שום תחנה למחזור / תרומת טקסטיל בגוש הענק של בקעה, תלפיות, תלפיות מזרח וגילה.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומי שלא מגיע לרשתות שיווק אלה מזמין , לזרוק בקבוקים לזבל?
    מאוד לא חכם החוק!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר