כיכר ספרא, מינהל קהילתי רמות אלון (צילומים: באדיבות מינהל קהילתי רמות אלון)
כיכר ספרא, מינהל קהילתי רמות אלון (צילומים: באדיבות מינהל קהילתי רמות אלון)

"דמוקרטיה" נוסח העירייה: ועדה מסדרת תבחר את המועמדים בבחירות למינהלים ברמות

בהודעה שנשלחה מכיכר ספרא בנוגע לבחירות נכתב כי כלל נציגי הציבור והשכונה הסכימו למתווה, אולם יו"ר מינהל קהילתי רמות יהודה שפיצר אומר: "ההליך המוצג לא הוצג ולא הוסכם עם המינהל"

פורסם בתאריך: 9.11.21 19:59

ועדה מסדרת של עיריית ירושלים תקבע את המתמודדים בבחירות למינהלים הקהילתיים ברמות. כך נכתב אתמול (שני) בהודעה לעיתונות שיצאה מכיכר ספרא. כן, זו לא טעות – ועדה מסדרת תבחר את הנציגים שיתמודדו בבחירות שאמורות להיות דמוקרטיות. הזוי.

בנוסף, על פי הודעת העירייה – המתווה שהוצג תחת הכותרת "מתווה רמות לחיים משותפים" קיבל את הסכמת "כל נציגי הציבור והשכונה". אולם ל"כל העיר" נודע שהמצב בשטח רחוק מכך. למשל, יו"ר מינהל קהילתי רמות יהודה שפיצר מסר בתגובה כי "המינהל הקהילתי מבהיר כי ההליך המוצג בהודעת עיריית ירושלים לא הוצג ולא הוסכם עם המינהל".


שפיצר מוסיף כי "המינהל מברך את היציאה להליך בחירות, ודורש כי הבחירות יהיו דמוקרטיות, בהן כל תושב יוכל לבחור ולהיבחר בהליך דמוקרטי למנהל קהילתי אחד בשכונת רמות ולא במתווה כפי שהוצג, שייצג נאמנה את כל התושבים ללא הבדל דת מין וגזע".

אז מה אומר המתווה שהוצג, וכאמור לא הוסכם על כולם? בעיריית ירושלים תוקם ועדה אשר תורכב מנציגים עירוניים בראשות המשנה למנכ"ל וראשת מינהל תרבות פנאי וספורט אריאלה רג'ואן.

הוועדה תהיה זו שתבחר את המועמדים הסופיים שיתמודדו בבחירות, כאשר כל תושבי רמות המעוניינים יכול להציג את עצמם בפני הוועדה. על פי המתווה, הוועדה תבחר 18 מועמדים אשר יתמודדו בבחירות – 9 מועמדים עבור מינהל קהילתי רמות אלון ו-9 מועמדים למעלה רמות.

בשיחות סגורות מסבירים גורמים בכיכר ספרא כי הסיבה לפיצול היא הרצון למנוע השתלטות של החרדים על מינהל רמות, שכן מספרם של החרדים גבוה משמעותית מזה של החילונים בשכונה – בסביבות 85 אחוז חרדים מול 15 אחוז חילונים. דרך הוועדה המסדרת, כך על פי אותם גורמים, מנסים בעירייה להבטיח ייצוג הולם של החילונים במינהל רמות אלון.

מהעירייה נמסר כי "בשל גודלה של השכונה והמצוקה בשטחי ציבור, יוקמו שתי שלוחות קהילתיות. הועדה מחויבת לשקף את צורכי כלל האוכלוסיות והמינהלים יורכבו מנציגים אשר ישקפו את כלל האוכלוסיות בשכונה, חילוניים וחרדים כאחד".

בעירייה הוסיפו והתגאו במתווה הבריכות בשכונה, מתווה שכזכור עורר ביקורת והפר את הסטטוס קוו העירוני לפיו בריכות פועלות בירושלים גם בשבתות. על פי מתווה הבריכות, הבריכה החדש בקאנטרי תהיה סגורה בשבתות ואילו הבריכה הישנה והמשופצת כן תפעל בשבתות.

"בתום דיונים ארוכים שנערכו בחודשים האחרונים", נמסר מהעירייה, "בהובלת נציגי הסיעות, נציגי המינהלים ונציגי השכונה, הושג הפתרון ושכונת רמות תצא לבחירות קהילתיות בהסכמה. ראש העיר הודיע, כי המינהלים ושתי השלוחות יתוקצבו שניהם באופן אשר ייטיב עם כלל האוכלוסיות בשכונה, והדגיש כי לאורך כל התהליך, מה שעמד לנגד עניו הם החיים המשותפים והשמירה על הייצוג ההולם לכלל האוכלוסיות בשכונה".

ראש העיר משה ליאון מסר: "אני שמח על הסכמות והכבוד ההדדי בין כלל האוכלוסיות בשכונה, השמירה על מודל החיים המשותפים הופך את ירושלים למגדלור לשאר המדינה".

אולם, כאמור, בניגוד לדברי העירייה על הסכמה כללית, למתווה המוצע יש מתנגדים לא מעטים. כך למשל הפעילים החברתיים קובי אייזן ופפה אללו (לשעבר סגן ראש העיר וחבר מועצת העירייה במשך שנים רבות), שאומרים בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו כבר שנתיים בדיונים ובתהליכים משפטיים שכל תכליתם שיבינו שהבחירות במנהלים הקהילתיים צריכים להתקיים באופן דמוקרטי, קבוע ומסודר. בהשתתפות של כלל התושבים בשכונות. אחרי שבעזרת בית המשפט הצלחנו לבטל סעיף אנטי-דמוקרטי שהיה נותן לעירייה אפשרות לבחור את הנציגים ללא בחירות, אנו היום חוזרים אחורה, וראש העיר מחזיר שוב את הסמכויות לעובדי העירייה, ונותן להם אפשרות לבחור את הנציגים של מנהל רמות. זאת לא דמוקרטיה. אנו בטוחים שבית המשפט ימנע זאת. בחודש הקרוב יתקיים דיון בעתירה שהגשנו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים ונציגי השכונה גיבשו הצעה למתווה שיאפשר לשמור על חיים משותפים בשכונת רמות. העירייה אינה מכירה את ההתנגדות המוצגת, ומזמינה את כלל הנציגים להגיש את מועמדותם למינהלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורית

    לצערינו רמות חרדית לכל דבר
    אין לנו ברירה אלא לעבור
    זה עניין של זמן עד שנצא בבושת פנים
    מעדיםה לעבור כבר עכשיו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר