רוכב קטנוע (צילום: עמותת אור ירוק)
רוכב קטנוע (צילום: עמותת אור ירוק)

סכנה דו-גלגלית: מאות רוכבי אופנוע וקטנוע נפגעו בתאונות דרכים שארעו בירושלים בחמש השנים האחרונות

ירושלים מדורגת במקום ה-11 במסוכנות לרוכבי אופנוע וקטנוע - כך עולה מנתוני אור ירוק שמתפרסמים השבוע. בתוך חמש שנים נפגעו 854 אופנוענים בכבישי העיר

פורסם בתאריך: 10.11.21 09:45

בסוף השבוע האחרון נהרגו בתאונות דרכים שני רוכבי אופנוע ורוכב נוסף נהרג בתחילת השבוע. מנתונים שהגיעו לידי "כל העיר" עולה כי שנת 2021 היא שנת שיא קשה וכואבת במותם של רוכבי האופנועים, עוד בטרם הסתיימה, כשבמהלכה נהרגו בתאונות דרכים 79 רוכבי אופנועים, זאת לעומת 68 שנהרגו בכל שנת 2020 שגם היא הייתה שנת שיא במותם של הרוכבים.


בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר. על פי הנתונים, בירושלים נפגעו 7,417 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, מהם 854 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 11.4% מסך הנפגעים בעיר. מהנתונים עוד עולה כי ירושלים מדורגת במקום ה-11 במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.

בעמותת אור ירוק מציינים כי 28.4% מהנפגעים בתאונות דרכים בעיר גבעתיים בחמש השנים האחרונות הם רוכבי אופנועים וקטנועים, נתון שמציב אותה במקום הראשון והגרוע מבין כל הערים הגדולות בישראל.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "המדד שיצרנו מדרג את הערים הבטוחות והמסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים. בערי גוש דן יש ריבוי של רוכבים ולכן על ראשי הערים מוטלת האחריות לפעול לצמצום הרוכבים שנפגעים בתאונות דרכים. יש לסמן את נקודות התורפה ולטפל בהן באופן כזה שייטיב עם בטיחות הרוכבים. שנת 2021 מציבה בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה ואלו הם רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עליה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים. יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבי רבים. יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים. שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר