עופר ברקוביץ מימין עם כיוון השעון, אבישי כהן, ימית יואלי אלה (צילומים: רפי קוץ, ראובן קפוצ'ינסקי, שרון גבאי)
עופר ברקוביץ מימין עם כיוון השעון, אבישי כהן, ימית יואלי אלה (צילומים: רפי קוץ, ראובן קפוצ'ינסקי, שרון גבאי)

הכאוס בהתעוררות – הסיעה ביקשה להכריז על ימית יואלי-אלה ואבישי כהן כעל פורשים

בפנייה לראש העיר מבקשים חברי התעוררות להכריז על שני חברי סיעתם כפורשים. לטענת התעוררות - "הם גנבו את המנדט שהעניק להם הציבור". במכתב תגובה זהה ששיגרו שניהם בנפרד נכתב: "מכתבך קנטרני... ככל שתבקש להתפלג, אוותר על זכותי להמשיך ולהיקרא 'התעוררות'"

פורסם בתאריך: 10.11.21 08:01

סיעת התעוררות ממשיכה לסעור, וזאת בשל שני חברי מועצת העירייה מטעם הסיעה אשר קיבלו תפקידים מהקואליציה. ביום חמישי שעבר, שבוע ימים לאחר שמועצת העירייה אישרה מתן תפקידים לימית יואלי-אלה ולאבישי כהן, פנתה סיעת התעוררות לראש העיר משה ליאון בבקשה "לקביעת פרישה של חברי מועצה".

במכתב עצמו מבקשים 5 חברי מועצת העירייה מטעם התעוררות – עופר ברקוביץ, עינב בר כהן, אדיר שוורץ, יוסף שפייזר ויובב צור – לקבוע כי יואלי-אלה וכהן פרשו מהסיעה. "שני חברי הסיעה האמורים התמנו הלכה למעשה כמחזיקי תיקים ובעלי סמכויות מטעם הקואליציה", נטען בפנייה לראש העיר. עוד נכתב כי הדבר "נעשה בניגוד לעמדת סיעת התעוררות".


"מעשה ההצטרפות לקואוליציה של חברי הסיעה האמורים מהווה פרישה מהסיעה לפי הוראות סעיף 125א לפקודת העיריות… נבקש כי תקבע לוח זמנים סדור לקיומו של ההליך המעין שיפוטי שיש לעורך בפניך, ותינתן לנו הזדמנות לטען את טענותינו טרם קבלת החלטתך בבקשתנו".

מהתעוררות נמסר בתגובה: "גב' יואלי ומר כהן גנבו את המנדט שהעניק להם הציבור הירושלמי, שהצביע לתנועת התעוררות תוך שהם פוגעים בטובת העיר, טובת תנועה, פעיליה ובוחריה בשם האינטרס האישי. כאשר חברי סיעת אופוזיציה מקבלים ג'ובים מראש העירייה ומהקואליציה, מחויבת הסיעה לפעול בהליך הפרוצדורלי שנקבע בחוק ולפנות לראש העירייה כדי למנוע טובות הנאה פוליטיות".

עוד נמסר מהתעוררות: "התעוררות היא תנועה רצינית ודמוקרטית, שבה מלבנים מחלוקות בתוך מוסדות התנועה, אך למרות ניסיונות רבים שלנו להשכין שלום ולפעול מולם, הם בחרו להניח את טובתם הפוליטית והאישית לפני התנועה ובוחריה".

בתגובה לפנייה של התעוררות, שיגרו יואלי-אלה וכהן מכתבי תגובה זהים בנוסח שלהם ליו"ר הסיעה ברקוביץ, שבו הם טוענים כי "מכתבך קנטרני ולא נועד אלא "לעשות כותרות" ולהטריד אותי בטענות שווא. מדובר בניסיון נואל לגרור את העירייה ואותי להתעסקות בדבר מה אשר ידוע לך כי הוא ריק מתוכן ואין בו אלא קנטרנות לשמה".

במכתב מצוין עוד כי "בהצבעה על תקציב העירייה אשר התקיימה באותה ישיבה עצמה לא הצבעתי בניגוד לעמדת רוב חברי סיעת התעוררות. שהוא אחד התנאים על פי סעיף 125א לפקודה. הדבר ידוע לך היטב, ומכאן שמכתבך – ללא ציון עובדה זו – לוקה לפחות בחוסר תום לב אם לא בניסיון הטעיה".

בהמשך נכתב כי "אני מודיע.ה לך בזה, כי ככל שתבקש להתפלג אוותר על זכותי להמשיך ולהיקרא "התעוררות" ואותיר לסיעתך הנותרת להחזיק בשם".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה כי "ראש העיר מעולם לא התערב בניהול חברי סיעתו של עופר. טענותיו של ברקוביץ מעידות על המצוקה שלו יותר מאשר על האמת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איתן= פעיל התעוררת

    התעוררות מתפוררת.
    רק לדמיין מה היה קורה אם עופר היה ראש העיר. לא אחזור על הטעות הזו.

  2. אבי

    התעוררות חייבית לדבר על סדר יום אורבני. אופניים, הליכה, עיר צעירים טובה עם ניחוח אירופי. כשהיא ממשיכה לדבר על פקקים ומצוקת חניה היא משחקת לידיים של ליאון שפשוט עושה את זה יותר טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר