קורסים של מטי ירושלים במזרח העיר (צילומים: יח"צ)
קורסים של מטי ירושלים במזרח העיר (צילומים: יח"צ)

מט"י במזרח העיר: תוכנית סיוע נוספת לעצמאים ולמובטלים

הסיוע של המרכז לטיפוח יזמות ירושלים כולל תגבור משמעותי של הייעוץ העסקי והליווי, סיוע בגיוס מימון ומתן ידע וכלים להתנהלות עסקית בשעת משבר

פורסם בתאריך: 16.11.21 13:00

עם פרוץ מגיפת הקורונה, לא מעט בעלי עסקים ממזרח ירושלים נקלעו לקשיים כלכליים, כשבמקביל תושבים רבים איבדו את מקומות העבודה שלהם. במרכז טיפוח יזמות (מט"י) ירושלים הפעילו תוכנית חירום, שהעניקה סיוע לכל מי שנאלץ להתמודד עם המשבר. אולם גם כיום, שהמשק חזר ברובו לעמוד על הרגליים, לא מעטים מבעלי העסקים במזרח העיר עדיין לא התאוששו. בעקבות כך, במט"י החליטו להרחיב את הפעילות ולהוציא לפועל תוכנית סיוע נוספת.


"התוכנית מופעלת בהצלחה רבה והובילה עד כה לתוצאות משמעותיות שהשפיעו על הפיתוח הכלכלי עסקי ועל יצירת מאות מקומות תעסוקה חדשים במזרח העיר", מציינים במט"י ירושלים ומדגישים כי "כל זאת למרות הקשיים והאתגרים הרבים. זהו הישג מרשים, שאינו מובן מאליו, המעיד מחד על הצורך האמיתי של תושבי מזרח העיר במציאת פתרונות תעסוקה ועל ההכרה שיזמות עסקית היא בין האלטרנטיבות הריאליות, ולפעמים היחידה, לפרנסה במצב הקיים. בנוסף לכך, אחד המפתחות המרכזיים להצלחה קשור בפעילות שלנו במזרח העיר ובאמון שהציבור נותן בפעילות ובתוכנית זו".

יש לציין כי מט"י ירושלים פועל מאז הקמתו גם במזרח העיר. בשנים האחרונות הפעילות התרחבה באופן משמעותי הודות לתמיכה ולשיתוף הפעולה של המשרד לירושלים ומורשת, פמ"י (פיתוח מזרח ירושלים), עיריית ירושלים וגופים פילנתרופיים. מטרת הפעילות במזרח ירושלים היא קידום כלכלת ורווחת תושבי מזרח ירושלים באמצעות עידוד יזמות ופיתוח עסקים, יצירת הכנסות ויצירת מקומות עבודה נוספים.

"בסוף שנת 2016 הקמנו את השלוחה של מט"י ירושלים במזרח העיר", נמסר ממט"י ירושלים. "השלוחה ממוקמת בלב מזרח העיר, ברחוב א-זהרא 3. צוות השלוחה מורכב מתושבי מזרח ירושלים וכל הפעילות נערכת בערבית ובשכונות מזרח העיר. הביטוי להצלחת השלוחה ניכר בדרישה העולה וגוברת מטעם הציבור לקבלת שירותים בתחום היזמות והעסקים".

כמעט מיותר לציין שהתפרצות הקורונה פגעה גם בבעלי העסקים במזרח ירושלים. "מהרגע הראשון עשינו כל שביכולתנו כדי לסייע להם לצלוח את המשבר", אומרים במט"י. "הפעלנו תוכנית חירום, שכללה וובינרים להנגשת מידע קריטי במגוון תחומים עסקיים, סייענו בהשגת מימון מידי, הענקנו ייעוץ וליווי אישי ופעלנו לצמצום פערים דיגיטליים וכל זאת ללא תשלום".

מאז פרוץ משבר הקורונה תפעול הפרויקט קיבל תפנית חדה ומשקל הכובד עבר למתן סיוע מידי לבעלי עסקים שנקלעו למשבר הגדול. "תוכנית זו גובשה כמענה מידי לתקופת המשבר עצמו וכמענה לצעד ראשון של היציאה מהמשבר. בין היתר ניתנה עדיפות גבוהה יותר לסיוע לנשים בעלות עסקים, שכן הן חשופות ופגיעות יותר במשבר הנוכחי" מדגישים במט"י.

כאמור, בעוד שמרבית המשק חזר לעמוד על הרגליים, במזרח ירושלים מצב קשה יותר, ועל כן החליטו במט"י לקדם תוכנית נוספת שתשפר את מצבם הכלכלי ותסייע במציאת תעסוקה. התוכנית כוללת תגבור משמעותי, התאמה וסבסוד עמוק יותר של כלי הסיוע כולל ייעוץ עסקי וליווי, סיוע בגיוס מימון ומתן ידע וכלים להתנהלות עסקית בשעת משבר. ל"כל העיר" נמסר כי "דגש מיוחד יינתן על גישור הפערים הדיגיטליים הקיימים ממילא במזרח העיר ואשר באים לידי ביטוי ביתר שאת במשבר הנוכחי תוך מתן הכשרות הכשרה, ליווי והקמת פלטפורמה לקידום התנהלות עסקית ONLINE. צמצום הפערים ייעשה על ידי תכניות חדשות שיופעלו במסגרת המרכיבים הבאים: סדנאות, מאיצים ושעות הייעוץ הנלוות".

כלכלת משפחה

יש לציין כי פעילות מט"י במזרח ירושלים משתרעת על פני צירים שונים, כשבין השאר מפעיל המרכז ביחד עם עיריית ירושלים תוכנית 'כלכלת משפחה וחינוך פיננסי'. מטרת התוכנית היא להקנות למשתתפים ידע וכלים הדרושים לפיתוח חוסן כלכלי, להתנהלות כלכלית נכונה ומותאמת למצב, להשגת תחושת מסוגלות וביטחון עצמי ביכולת האישית לנהל ולהרוויח כסף ולהשגת שליטה במצב הכלכלי ושיפורו תוך בניית חזון אישי בהקשר הכלכלי.

בין הקורסים המוצעים – "כלכלת משפחה" – סדנאות למשפחות בנושא כלכלת משפחה, בהן נלמדים עקרונות לניהול תקציב המשפחה, צרכנות נבונה, מעקב הוצאות והכנסות חודשי, הסדרת חובות ותכנית הבראה ועוד.

תכנית "חינוך פיננסי" – סדנאות לבני נוער בבתי ספר ברחבי מזרח ירושלים בנושאי חינוך פיננסי, הכוללים מושגי יסוד, התנהלות מול בנקים, איך הכסף מתנהל, צרכנות נבונה, משמעויות תקציב, חזון כלכלי, יעדי חיסכון ועקרונות תכנון לעתיד, צרכנות בעולם של פרסומות ועוד.

פרויקט "מיצוי זכויות" – סדנאות אשר מטרתן להנגיש מידע וסיוע בכל הקשור למימוש זכויות.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר