מיזם הצלת המזון בקרית היובל (צילום: קרן שח"ף)
מיזם הצלת המזון בקרית היובל (צילום: קרן שח"ף)

מהשוק ועד לצלחת של תושבי קרית היובל: מיזם קהילתי חדש שם סוף לבזבוז המזון

אחרי ועידת האקלים בגלזגו ובשלהי חודש הקניות השנתי: צעירים וצעירות ירושלמים מגבירים את המאבק בבזבוז המזון ומעמידים מידי שבוע פירות וירקות שהצילו מהשוק הסיטונאי לרווחת תושבי קרית היובל

פורסם בתאריך: 16.11.21 13:08

כבר מתחילת משבר הקורונה הפכו "מצילות המזון" בירושלים לשם דבר, קהילה של אנשים שהתחברו במטרה אחת ברורה – למנוע מטונות של מזון בשנה להפוך לפסולת. זה בדיוק מה שהם עושים: משמרות של תושבים ירושלמים, חדורי מוטיבציה ועם אור בעיניים, פוקדים שלוש פעמים בשבוע את השוק הסיטונאי ומצילים כל מיני פירות וירקות – רגע לפני שהושלכו לפח.


מעמותת קרן שח"ף נמסר כי "פעילות 'מצילות המזון' הולכת וצוברת תאוצה – במיוחד בשלהי חודש נובמבר, חודש 'חגי הקניות' בניסיון למנוע מהירושלמים בזבוז וצריכה מיותרים ולהנגיש להם כמה שיותר קרוב לבית את האפשרות לצרוך נכון: הפירות והירקות שנאספים מהבסטות בשוק מגיעים כל הדרך עד לצלחת של תושבי קרית היובל, דרך בסטה שכונתית ייעודית שנפתחת מידי שבוע, מופעלת ומנוהלת על ידי פעילים מהשכונה לרווחת התושבים".

שיר ירושלמי, המובילה את פעילות הצלת המזון בקרית היובל, סטודנטית לכלכלה ומדעי המדינה ובסטיונרית בשעות הפנאי מסבירה: "כל השנה אנחנו מרגישים שליחות במה שאנחנו עושים, עוד ועוד אנשים מצטרפים לשורותנו וכל פעם מדהים לגלות שיש קהילה גדולה בירושלים שרוצה להוביל את השינוי שלצערנו לא מגיע מלמעלה, אז אנחנו לוקחים את המושכות בידיים. תחושת השליחות הזו מתעצמת עוד יותר בימים האלו של חודש נובמבר, כשאנחנו פוגשים גם בבסטות בשוק, וגם בבסטה בקרית יובל תושבים מכל הגילאים שרוצים לא רק לצרוך את המזון שאנחנו מביאים, אלא גם מבינים את המשמעות של הצריכה החכמה הזו – זה מבחינתם צעד קטן ותרומה שלהם לכדור.


מיזם הצלת המזון בקרית היובל (צילום: קרן שח"ף)

מיזם הצלת המזון בקרית היובל (צילום: קרן שח"ף)


"מה שקורה בבסטה זה כבר הרבה מעבר ללבוא ולקנות או לאסוף פירות וירקות – נוצרה התאספות קהילתית, הזדמנות לחלוק מתכונים, להכין ריבות ומטעמים מהמזון שהצלחנו להציל, ולארגן פעילויות וסדנאות משותפות".

נוסף לערכי הסביבה ולדרך החיים שמקדמים הפעילים, הם מציעים את מרכולתם גם לנזקקים והפכו במהרה לפרויקט סיוע ברמה עירונית. "כולם יודעים שהפירות והירקות מהשוק הסיטונאי מגיעים לכל מקום בירושלים – משוק מחנה יהודה, דרך סופרים ומכולות שכונתיות ועד לבתי מלון יוקרתיים. אנחנו שמחים להיות אלה שמביאים אותם גם למי שפשוט אין לו", מוסיפה ירושלמי.

יצוין כי פרויקט הצלת המזון פועל בשיתוף מיזם "שכונות בשינוי", מינהל קהילתי יובלים, קרן שותפות ומגדל.

עוד יצוין כי הפעילות מתקיימת במסגרת מיזם "שכונות בשינוי" בקרית היובל, בהפעלת קרן שח"ף, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, משרד הבינוי והשיכון, עיריית ירושלים ובמימון הקרן למפעלים מיוחדים, אגף הקרנות בביטוח הלאומי. מטרת המיזם היא לקדם שינוי חברתי באמצעות קהילות משימה ופעילים שכונתיים.

תמר כרמון, רכזת מיזם "שכונות בשינוי" בקרית יובל: "מדהים לראות את הבסטה בפעולה, כל מי שמגיע ביום שלישי לבית טיילור בקרית היובל, מוקד הפעילות של הבסטה, לא יכול להישאר אדיש לצבעים, לריחות ולאנשים שפוקדים אותה ולא מאמינים שהסל שהם ממלאים היה אמור להיות מושלך לפח. מרשים מאוד לראות ולשמוע את השיח בין התושבים שמברכים על היוזמה, וחלקם אפילו מבקשים לשמוע מהבסטיונרים (מארגון "מצילות המזון") את דעתם על המשבר הסביבתי. מתחילה להיווצר ההבנה בקהילה שהאוכל שאנחנו צורכים הוא לא רק מהסופר לצלחת – שתילה בגינה השכונתית, והארוחה הקהילתית, מחברת בין כולם ומהווה הזדמנות לבניית חיים קהילתיים מלאי עשייה".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר