אוטובוס בירושלים (צילום: סופרבוס)
תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: דוברות סופרבוס)

המספרים נחשפים: ביקושים גבוהים לקווים החדשים של סופרבוס בירושלים

ניתוח של עשרת הימים האחרונים מעלה כי ב-11 הקווים של סופרבוס בירושלים נסעו מעל 200 אלף נוסעים, כ-30 אלף נוסעים בממוצע ביום חול. סופרבוס: "הביקושים לקווים החדשים בפעימה הנוכחית גבוהים מאוד"

פורסם בתאריך: 22.11.21 08:13

מיום שישי, ה-5.11.21, החלה סופרבוס, חברת התחבורה הציבורית מקבוצת בליליוס, בהפעלת הפעימה השנייה במסגרת פעילותה באשכול מרכז ירושלים. בחברת סופרבוס מציינים כי השינויים והחידושים התבצעו במסגרת תנאי המכרזים שקידם משרד התחבורה, באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, לשיפור וייעול רמת השירות של מערך התחבורה הציבורית בירושלים, וכחלק מזכיית החברה במכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני" בפברואר 2021.

בפעימה הזו הוסיפה סופרבוס לשירות הציבור שלושה קווים חדשים, משכונות הר חומה ותלפיות מזרח. על פי סופרבוס, הימים הראשונים מוכיחים כי לקווים החדשים יש ביקושים גדולים.

"לאחר כעשרה ימים של הפעלה, עולה כי הביקושים לקווים החדשים בפעימה הנוכחית גבוהים מאוד", נמסר מסופרבוס. "הקו עם כמות הנסיעות הגדולה ביותר הוא קו 504 מחומת שמואל לבנייני האומה (דרך בגין) בו נסעו בעשרת הימים האחרונים כ-14 אלף נוסעים. אחריו קו 91 מתלפיות מזרח לגבעת שאול (בית החולים הרצוג כפר שאול), בו נסעו בעשרת הימים האחרונים כ- 13 אלף נוסעים. בקו 506 מחומת שמואל להר חוצבים (מסיים בצומת רמות) נסעו כ-5,000 נוסעים בעשרת הימים הראשונים להפעלתו".

קו 91 | תלפיות מזרח – גבעת שאול (בית החולים הרצוג כפר שאול) – כ-13,000 נסיעות ב-10 הימים הראשונים.

קו 504 | חומת שמואל – בנייני האומה  (דרך בגין) – כ-14,000 נסיעות ב-10 הימים הראשונים.

קו 506 | חומת שמואל – הר חוצבים מסיים בצומת רמות 4/9  (דרך בגין) – כ-5,000 נסיעות ב-10 הימים הראשונים.

עם הכניסה לשירות בירושלים ביולי השנה, השיקה סופרבוס גם את קו 2 – קו תיירות בתדירות גבוהה במסלול מעגלי לאתרי תיירות באזור העיר העתיקה ולכותל המערבי. "מאז הפעלתו זוכה הקו להיענות מרשימה מאוד בקרב תושבי ירושלים והבאים בשעריה. זמן קצר לאחר תחילת הפעלתו, בעונת החגים, זכה הקו לפופולריות גבוהה, שעות הפעילות שלו הורחבו והוא פעל כמעט 24 שעות ביממה. בעשרת הימים המדוברים נסעו בו כ-10,000 נוסעים", מוסרים בסופרבוס ומוסיפים כי "גם שאר הקווים שסופרבוס החלה להפעיל ביולי רושמים ביקושים גבוהים: הקו עם הביקוש הגדול ביותר הוא קו 74, עם כ-100 אלף נוסעים בעשרת הימים האחרונים. אחריו קו 75, עם 55 אלף נוסעים".

ל"כל העיר" נמסר כי "תהליך העברת הפעילות באשכול מרכז ירושלים לידי סופרבוס, וכבר בחודש הבא עתיד להיפתח קו חדש לתושבי גילה ושני קווי אגד 77 ו – 531 להיות מועברים לחברת סופרבוס, המעבר ימשיך להתבצע בהדרגה במספר פעימות נוספות עד לשנת 2023. במהלך השנתיים הקרובות סופרבוס תגביר ב-40% את תדירויות הקווים באשכול; תספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בעיר הבירה ירושלים; תשפר את הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר, תשפר את הנגישות בעיר ותתרום להפחתת הזיהום בה בזכות שילוב אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי. השינויים החדשים יחזקו את הקווים המהירים שחוצים את העיר ויחברו את השכונות הירושלמיות למוסדות ציבוריים כגון בתי חולים ומשרדי ממשלה. בנוסף, הקווים החדשים יקלו על הגישה לקווי הרכבת הקלה הנוספים שיופעלו בשנים הקרובות".

מנכ"ל סופרבוס צחי נווה: "הפעימה השנייה היא חלק ממהלך מקיף שהתחלנו לפני כשלושה חודשים לחיזוק וייעול ממשקי התחבורה בירושלים. אנו גאים לשפר ולייעל את השירות בתחבורה הציבורית לטובת תושבי העיר. אנו מודים לנוסעים על האמון ועל הגברת השימוש ומבטיחים כי נמשיך לעבוד במרץ על מנת לייצר חוויית ניידות עירונית נגישה, אמינה ונקייה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דישראלי

    למה אין תחנה תוספת בקו 91 – סופרבוס בין דוד רמז לתיאטרון? קול כך קשה להעמיד עמוד ברחוב אלחנן?

  2. שיר

    סופרבוס
    נהגים שנוהגים לאט כמו צב
    כל הדרך עושים ברקסים שכולם עפים

    משנים את זמני האוטובוסים ללא הודעה
    כן… גם 5 דקות זה משמעותי!!
    ובטלפון של קלקו אין מידע עדכני.
    עדיף אגד!!

  3. רותי

    רותי . יש הרבה אוטובוסים שברובם הגדול מאד נוסעים עם נוסעים בודדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר