בניין עיריית ירושלים מואר באדום לציון יום המאבק לאלימות נגד נשים, המיזם של עובדי הדסה לציון יום המאבק (צילומים: ארנון בוסאני, דוברות הדסה)
בניין עיריית ירושלים מואר באדום לציון יום המאבק לאלימות נגד נשים, המיזם של עובדי הדסה לציון יום המאבק (צילומים: ארנון בוסאני, דוברות הדסה)

היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים: מאות פנו החודש לקבלת שירות וטיפול בנושא אלימות במשפחה

מנתוני משרד הרווחה והביטחון החברתי במחוז ירושלים לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, עולה כי החודש פנו 903 נשים לקבלת שירות וטיפול בנושא אלימות במשפחה. גורמי מקצוע במחוז ירושלים מדגישים כי המספרים גבוהים יותר

פורסם בתאריך: 25.11.21 20:46

על פי נתונים של מחוז ירושלים של משרד הרווחה והביטחון החברתי, בחודש אוקטובר האחרון פנו 903 לקבלת שירות וטיפול בנושא אלימות במשפחה. גורמי מקצוע במחוז ירושלים מדגישים כי המספרים גבוהים יותר וכי לאלימות במשפחה פנים רבות: כלכלית, מינית, פיזית ונפשית.

משרד הרווחה והביטחון החברתי מעניק מענים רבים בתחום אלימות במשפחה ובכללם מרכזים לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה. ל"כל העיר" נמסר כי משרד הרווחה והביטחון החברתי השיק השנה מספר מענים חדשים נוספים ובראשם מרכז אלומה, מרכז החירום הרב תחומי הראשון לטיפול באלימות במשפחה במתכונת של 24/7. במיזם חדשני שוהים תחת קורת גג אחת כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים לטיפול באלימות במשפחה ובראשם עו"סים ושוטרים אך גם אנשים מתוך בריאות הנפש ומתחום המשפט. לראשונה נפתחו גם דירות לגברים מורחקים דירות אלו נפתחו מתוך הבנה כי הטיפול בשורש הבעיה ובגורם האלים יכולים לעצור את מעגל האלימות ומיועדות לגברים שמוכנים להיכנס לטיפול במרכזים לאלימות במשפחה".

עוד נמסר כי "משרד הרווחה והביטחון החברתי השיק ב-2020 תכניות ושירותים חדשים בתחום האלימות במשפחה: תכנית דף חדש היא תכנית המלווה נשים יוצאות מקלט שבחרו להתחיל את חייהן ללא בן הזוג הפוגע.  מיזם איתנות פיננסית שהוא מיזם משותף למשרד הרווחה ועמותת רוח נשית שנותן מענה לנשים נפגעות אלימות בחיזוק האיתנות הכלכלית שלהן על מנת למנוע את חזרתן הפוטנציאלית לגורם הפוגע. תכנית נוספת היא סל גמיש, המעניק סיוע כלכלי ראשוני לנפגעות/י אלימות במשפחה שעוזבים את בן הזוג הפוגע".

במשרד הרווחה והביטחון החברתי מציינים ומדגישים כי "בשנת התקציב הקרובה צפוי המשרד להמשיך ביתר שאת ביישום התכנית הבין משרדית לטיפול ומניעה של אלימות במשפחה. בשנה הקרובה צפויים להיפתח מרכזי חירום נוספים, דירות נוספות לגברים מורחקים, והגדלה של מספר התקנים במרכזים לטיפול באלימות במשפחה. כמו כן, יועמד תקציב ייעודי לפיתוח של מיזמים טכנולוגיים אשר יתמכו במניעה ובטיפול במקרי אלימות".

למידע וייעוץ בנושא אלימות במשפחה  ניתן לפנות למוקד  118 אשר פעיל 24/7.

לפנייה שקטה ניתן לשלוח הודעת טקסט למספר 055-7000128.

 מוקד סיוע לגברים – 1218

שאלון זיהוי למצבי סיכון:

https://i-risk.co.il/

***

באותו עניין, במיזם ייחודי מסוגו, הוצפו היום הרשתות החברתיות על ידי צוותי הדסה אשר קראו למניעת אלימות נגד נשים תחת הסלוגנים "אימרו לא לאלימות נגד נשים" ו"תעבירו את זה הלאה".

במסגרת היוזמה, פתחו הבוקר בבתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים בארוע ״השתלטות״ על הרשתות החברתיות (בעיקר בקבוצות פנים ארגוניות) עם מסרים חד משמעיים המבהירים את השלכותיה של אלימות נגד נשים וכיצד ניתן למנוע אותה.

מהדסה נמסר כי "את המיזם הוביל צוות המחלקה לעבודה סוציאלית בבית החולים, בהובלתה של אסטל רובינשטיין. בעמדות מידע שהוצבו בכניסות לבתי החולים של הדסה, התאספו לאורך כל שעות היום עובדים מכל הסקטורים, בני כל המינים והלאומים ובחרו את המסרים אליהם התחברו. הם הצטלמו עם שלטי המסרים ואז העלו לרשתות החברתיות – דבר שגרר תגובות רבות והתייחסות נרחבת לנושא ויצר שיח פורה על המצב הקיים ועל הדרכים למנוע אותו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר