(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

הסכנה בכבישי ירושלים: כ-30 אחוז מתושבי העיר חוששים כשהם חוצים כביש במעבר חציה

העלייה במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים - מסקר של עמותת אור ירוק עולה כי שליש מתושבי העיר חשש מביצוע פעולה פשוטה של לעבור את הכביש, גם במעבר חציה. "מדינת ישראל היא אחת המסוכנות להולכי רגל מבין מדינות ה-OECD"

פורסם בתאריך: 29.11.21 08:21

29 אחוז מתושבי ירושלים חוששים או מרגישים לא בטוחים כשהם חוצים כביש במעבר חציה, 47 אחוז מהתושבים דיווח כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה ברחבי העיר בשנה האחרונה. כך עולה מבדיקת סקר שערכה עמותת אור ירוק, שמטרתו לבחון את מידת הביטחון (או במקרה הזה) חוסר הביטחון שחש הציבור בעת שימוש במעבר חציה בכבישים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


מהנתונים של אור ירוק עולה עוד כי למרות החשש של תושבי ירושלים, מאז פרוץ הקורונה במרץ 2020, רבים יותר מעדיפים להתנייד עם הרגליים מאשר בתחבורה ציבורית – 27 אחוז מהעונים בסקר ציינו שהם הולכים הרבה יותר בשנה וחצי האחרונות.

בעיה נוספת שהציפו תושבי ירושלים – מחסור בפסי האטה בשכונות. כך למשל, 43 אחוז מהעונים בסקר של אור ירוק ציינו כי בקרבת מקום מגוריהם אין פסי האטה בכלל או שיש מעט מדי פסי האטה. 74 אחוז מהעונים בקרב תושבי ירושלים הדגישו כי לדעתם יש להוסיף פסי האטה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים.

יש לציין כי הסקר של אור ירוק נערך בשל העלייה במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנה החולפת. מהנתונים עולה כי מאז תחילת השנה (2021) נהרגו 87 הולכי רגל בתאונות דרכים, זאת לעומת 76 בתקופה המקבילה בשנת 2020 – מדובר על עלייה של 14 אחוז במספר הולכי הרגל שקיפחו את חייהם בכבישים.

זאת ועוד, 27 אחוז מההרוגים בתאונות דרכים בשנת האחרונה הם הולכי רגל – ושוב – אחד מכל ארבעה הרוגים בתאונות דרכים הינו הולכי רגל. מבין ההורגים, 35 בני הגיל השלישי (65+) ו-12 ילדים בגילאי 14-0.

להלן תוצאות הסקר שנערך באזור ירושלים:

•47% מהתושבים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

•29% מהולכי הרגל חשים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

•27% מהנשאלים הולכים יותר ברגל מאז הקורונה.

•43% מהנשאלים ציינו כי בקרבת מגוריהם אין פסי האטה או שישנם אך לא מספיק.

•74% מהנשאלים חושבים שצריך להוסיף פסי האטה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "הסקר ממחיש עד כמה הציבור חושש מפעולה מאוד פשוטה – לחצות את הכביש. הקורונה שינתה הרגלים רבים ובהם את הרגלי ההליכה. ככל שהתשתיות תהיינה בטוחות יותר להולכי הרגל הן יחזקו את תחושת הביטחון ורבים יותר יבחרו ללכת ברגל במקום לנסוע ברכב. מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להליכה מבין מדינות ה-OECD ואת הנתון הזה חייבים לשנות על ידי שינוי החשיבה והאסטרטגיה שנותנת עדיפות לכלי הרכב במקום להולכי הרגל. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וברשויות המקומיות חייבים לתת עדיפות להולכי הרגל ובעיקר לחזק את תחושת הביטחון שלהם על ידי ריסון והפחתת מהירות הנסיעה. שינוי סדרי עדיפויות משמעו יותר כסף לבטיחות בדרכים בתקציב המדינה הקרוב. הגיע הזמן לתכנן שכונות מנקודת מבטם של הילדים והאזרחים הוותיקים כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה שלהם כאשר הם חוצים את הכביש".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. ירושלמית דרוכה

    זה נכון ואף יותר מזה,בגלל שיש בניה בכל מקום אנחנו גם לא מרגישים בטוחים לצעוד סתם ככה על המדרכה! כל הליכה רגילה ברחוב מלווה בעירנות יתר ובדיקת השטח בין אם זה מדרכה משובשת עם בורות וחצץ ועפר,או טרקטור שחופר באמצע המדרכה,או מנוף שמניף משא כבד מעל ראשי ההולכים ושבים,או אופניים חשמליות ששועטות על המדרכה באין שבילי אופניים מוסדרים לצד הכביש.כל זה רק על המדרכה אז מי בכלל מדבר על חציית כביש שבודקים מספר פעמים לכל כיוון לפני שחוצים.במיוחד שהרחובות מעוקלים ועליות וירידות אז לא רואים את הרכבים עד השניה שהם מגיחים מהרחוב ליד.בקיצור מתיש.כמה אירוני שהעיריה מתרברבת שהם בונים הרבה כשהתושבים סובלים מזה שירושלים הפכה לאתר בניה אחד גדול.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר