הרכבת הקלה (צילום: באדיבות כפיר הרכבת הקלה)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות כפיר הרכבת הקלה)

"סליחה, אתה מוכן לשים מסיכה?" – התלונות על היעדר אכיפה ברכבת הקלה

נוסעים ברכבת הקלה מתלוננים כי ישנם משתמשים ברכבת שלא עוטים מסיכה כנדרש, וכי אין אכיפה מספקת. חברת כפיר הרכבת הקלה: "האכיפה היא באחריות המשטרה והשיטור העירוני". בעירייה מציינים כי "מתחילת השנה ניתנו 542 דוחות בגין אי עטית מסיכה ברכבת הקלה". תגובת המשטרה לא נמסרה

פורסם בתאריך: 7.12.21 19:42

"סליחה, אתה מוכן לשים מסיכה?". התעלמות. "סליחה, ילד, אני מבקשת שתשים מסיכה. אין שום סיבה שתסכן את כל נוסעי הרכבת". אדישות.

"אני אתקשר למשטרה אם לא תשים מסיכה? יש פה מבוגרים, נשים בהיריון – אתה מוכרח לשים מסיכה. זה החוק". מבט קפוא מלווה באדישות בלי תזוזה.

הסצנה הזו התרחשה ממש באחרונה ברכבת הקלה, שנסעה מכיוון הדוידקה לתחנה המרכזית. מדובר היה בשיחה בין גברת בשנות ה-20 לחייה עם נער בשנות העשרה, אשר פשוט נותר אטום לבקשות ממנו לעטות על פניו מסיכה. אגב, טלפון למשטרה היה גם היה – אולם שוטר או פקח לא הגיעו לרכבת גם אחרי 4-3 תחנות, אז ירד הנער מהרכבת.

הסיפור הזה אולי חריג בעוצמות שלו ובעובדה שאכן הועבר דיווח למשטרה, אולם התופעה של נוסעים ברכבת הקלה, מרביתם צעירים, שאינם עוטים מסיכה הינו עניין יומיומי שאינו מטופל כנדרש.

בעקבות תלונות חוזרות מצד תושבים, ערך "כל העיר" בדיקה אקראית ביום שני השבוע. בנסיעה בין הר הרצל לכיכר ספרא, נצפה מספר דו ספרתי של נוסעים ללא מסיכה – מכל הגילאים ומכלל המגזרים. אולי מדובר במספר זניח ביחס למספר הנוסעים שעברו באותו עת ברכבת הקלה – אולם מספיק חולה אחד כדי לייצר הדבקה המונית.

בתגובה לפניית "כל העיר" נמסר מחברת כפיר הרכבת הקלה: "חברת כפיר דואגת להזכיר לציבור הנוסעים להקפיד ולשמור על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכה בזמן הנסיעה ולא להיכנס אל הרכבת הקלה במידה וסובלים מתסמיני קורונה זאת באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותה: אתר האינטרנט, שילוט בתחנות ובקרונות ודיילי קורונה".

עוד נמסר מחברת כפיר: "אין עוררין כי ישנה תרומה רבה בפעילות הדיילים בתחבורה הציבורית בסיוע לציות הנוסעים להנחיות הקורונה. יודגש כי לדיילי הקורונה אין סמכות בחוק לתת קנסות מנהליים, ואכיפת אי עטיית מסיכה במרחבים ציבוריים ובתחבורה ציבורית הינה באחריותה של משטרת ישראל והשיטור העירוני".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "פקחי העירייה מקיימים אכיפה כנדרש ועל פי הנהלים. על פי נתוני העירייה, מתחילת השנה ניתנו 542 דוחות בגין אי עטית מסיכה ברכבת הקלה על ידי פקחי העירייה. נמשיך לבצע אכיפה במטרה לשמור על בטחון ובריאות הציבור".

תגובת משטרת ישראל לא נמסרה למרות פניית "כל העיר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. 123

    האכיפה מגוחכת, בשבוע שעבר עלה לקו אוטובוס פקח קורונה שכאילו סרק את האוטובוס ובאופן בולט ישב מישהו בלי מסיכה, והפקח ממשיך בלי להתייחס לזה. או שהוא היה עיוור, או מטומטם או מישהו שלא מסוגל לעשות את העבודה שלו.

  2. אביבה

    חבל שנוסעים מטרידים נוסעים אחרים! גם ככה אנו סובלים מהכרזה המעצבנת כל פעם בדרך לעבודה וממנה: סליחה?? מסכה!! אין מקום לנגיף הקורונה באוטובוס זה… ממש הורס את איכות הנסיעה. ועכשיו תקשיבו: בדיוק כמו שילדים עד גיל 7 אינם צריכים לשים מסכה, ואף אחד לא בא בתלונה שהוא מדביק, כך יש נוסעים שיש להם קשיי נשימה/ מחלת ריאה/ מחלת לב, שאתם הנוסעים לא אמורים לשאול ולהיכנס לפרטיות שלו. זה לא רשום על המצח! אבל יש זכות לפרטיות רפואית. ביררתי עם משרד הבריאות. מי שיש לו קשיי נשימה או כל קושי לעטות מסכה מבחינה רפואית, נפשית (פסיכולוגית) או שכלית (אנשים עם פיגור, שלא תמיד נראה לעין), הם לא צריכים לשים מסכה. זה הנוהל!
    לכן תפסיקו להציק. אם מישהו לא שם מסכה ואתם חוששים, תעמדו במקום רחוק. אגב, אם יש לך מסכה, אתה מוגן ב-90%, אם אתה גם מחוסן, יש לך הגנה של מעל 100%. אז ממש אין בעיה אם האחרים לא עוטים מסכה. אתה עצמך מוגן.
    חבל על היסטריה מיותרת. ההיסטריה היא זו שמחלישה מערכת חיסונית, ולא היעדר מסכה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    די די עם הצביעות
    הסיכוי להדבק היום הוא קלוש. עד מתי נשים מסכות?!
    לנצח??

  4. זוהר

    לא פעם העירו לי ברכבת…. אמרתי להם תקשרו ןמשטרה!!! יש לי פטור

  5. אני

    תודה רבה. אני נוסעת ברכבת כבר הרבה זמן ולא רק שהיא תמיד צפופה ואין ברירה אלא להיצמד לאנשים ( למרות שאומרים לשמור תמיד מרחק אחד מהשני בשלוש שפות) גם יש כאלה שהולכים בלי מסכה בתוך הרכבת. ודווקא אז הפקחים לא נמצאים

  6. גילי

    המסיכה -בדיחה רעה. . מקודם שמעתי שבקניון מלחה המסיכה היא המלצה. אף אחד לא שם בתוך קניון. ירושלם עיר בלי מסיכות.

  7. מזי

    לגבי התגובה הראשונה, יש מצב שהפקח רצה להגיע בשלום הביתה.
    לגבי התגובה השניה, הנה הישראלי המכוער.
    גם כאשר הפקח מבקש לשים מסכה, איך שהוא מתרחק המסכה יורדת
    גם רוב עונדי המסכה משאירים את האף בחוץ
    אלימות וטמטום זה מה שמאפיין כאן יותר מדי אנשים.

  8. מקרנה

    המסכות הן המסוכנות…אנחנו נושמים שוב ושוב את הפחמן הדו-חמצני (דו-תחמוצת הפחמן) שהגוף פולט החוצה…במקום שנקלוט חמצן אנחנו מכניסים לגוף באופן תמידי את הגז הרעיל הזה.

  9. .

    אולי במקום לצעוק על אנשים אחרים, אפשר להסתובב עם מסיכה ספייר ולהביא למי שאין.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר